Toon posts:

auto install???

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik moet voor mijn stage opdracht alle werkstations upgraden naar Win XP.
Alle werkstation zijn anders :( Voordat ik dat wil doen moet ik een back-up systeem opzetten. Mijn stage begeleider zegt dat ik het moet doen via het opzetten van een auto install voor de basis (Image unattend install of anders, policies??? Onderzoek de mogelijkheden en maak een overzicht wat de voor en nadelen, benodige resources en dus kosten van welke oplossing zijn)

Ik hoop dat jullie wat informatie hierover kan geven _/-\o_

PS. Ik zat zelf te denken aan een ghost-server.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 15:40
upgraden of reïnstall ? anders is RIS (remote installation server) een idee, zit dacht ik in 2k(3) server ingebouwd. Backup kun je via een schema op de clients aanmaken (in WinXP zit een backup prog) dat dan via een netwerkshare alle data wegschrijft, of je maakt iets op de server dat dit kan.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

http://unattended.msfn.org/

Misschien heb je er wat aan

Verwijderd

Hoeveel verschillende werkstations heb je?
Anders zou ik gewoon een aantal images maken, als je bv 4 verschillende soorten pc's hebt, kan je dat gerust doen.

Voor elk segment van andere pc's een ghost server maken,
van te voren user data via een batch naar je netwerk laten opslaan voordat je de overslag doet.

Lijkt mij het handigst hoor...

En anders: WinXp Corp. pakt het best wel als je 1 image maakt voor heel verschillende werkstations, of de software alles pakt, das een 2 vraag, dat zou ik eerst op verschillende pc's uitproberen.

Je stagebegeleider zou ik meteen een plan voorschotelen, met daarin vervanging van de pc's naar een standaard pc. Bijv.: Koop nu de 1na nieuwste dell pc's, zet die overal neer, en je kan zo 3 jaar verder gaan met dezelfde image. Werkt dit niet, hoef je alleen per serie een image te maken. (B.v. De Deel Optiplex GX240 en de GX260 hebben wel een ander image nodig)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh ja :?
Jij krijgt opdracht van je stage begeleider en komt vervolgens vragen of wij het allemaal ff voor je kunnen ophoesten?
Doe eerst zelf maar eens het e.e.a. aan vooronderzoek zou ik zeggen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.