Toon posts:

Iiyama 17 inch monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe monitor. Een goede 19 inch is me te duur dus het wordt een 17 inch. Nu zit ik te twijfelen tussen de volgende modellen van iiyama (prijzen www.informatique.nl):

S704HT Vision Master 404, 17", .26mm (825,-)

A705MT Vision Master Pro411,17",Diamondtron (775,-)
800 x 600 @ 135Hz refresh
1024 x 768 @ 104Hz refresh
1152 x 864 @ 93Hz refresh
1280 x 1024 @ 80Hz refresh

A702HT Vision Master Pro410,17",Diamondtron (899,-)
1024 x 768 @ 118Hz refresh
1280 x 1024 @ 90Hz refresh
1600 x 1200 @ 75Hz refresh

Is het beeld van een diamondtron echt zoveel beter? Hoger contrast maar geen lagere scherpte? Vallen die twee streepjes niet teveel op als je in 2D zit met een lichte (witte) achtergrond?

Verder zit ik te twijfelen tussen die twee diamondtrons. Heeft die HT extra waarde t.o.v. de MT voor die 124 gulden meer? Of is 1600*1200 helemaal zinloos voor 17 inch en is 80 Hz genoeg bij 1280x1024? Wat zijn de ervaringen?

Dutchman

Verwijderd

neem de VISION MASTER PRO 410 702HT
superscherp beeld, 100% vlak, hoogste refresh rates, 1600*1200 etc. ik heb hem ook en wil nooit meer een andere 17". je moet ff kijken ook www.graficall.nl, daar heb ik hem een half jaar geleden gekocht voor 855 piek!

Verwijderd

dinges heeft gelijk
koop de 702HT VMP410 ik heb hem ook
en ben zeer tevreden
ik kan niet oordelen over die ander 2
die zullen ongetwijfeld ook goed zijn (het zijn llyama's)
als je het geld hebt zeker doen
ik heb om dezelfde reden deze 17 inch gekocht
19inch(een goeie) = te duur
ga altijd voor een vlakke monitor

je koopt toch niet iets wat verouderd is

het word straks allemaal vlak

Verwijderd

Ik zit hier ook achter een Vision Master pro 410. Ik kan je vertellen dat ik er echt blij mee ben. Echt haarscherp beeld.
Die twee horizontale lijntjes vallen me niet op. Als ik er naar zoek, zie ik ze maar daar houdt het echt bij op.

Adriaan

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb ook een pro 410 en ik vindt hem GEWELDIG ;).. Serieus een zwaar fijn schermpje...

Oh en die strepen... Je kunt ze zien... maar je neukt mieren als je zegt dat ze 'storend' zijn :)

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 12:26
Sluit me aan bij alle voorgaande.
A702HT, niet over nadenken. DOEN.
:)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 16:58
Koop gewoon meteen een vlakke, de Pro410 dus (heb ik ook). Dat is zoveel relaxter en mooier!

• IceStorm

IceStorm

Nou.... als je nou nog niet overtuigd bent ;)

• doubleduh
  • Niet online
* doubleduh heeft ook zo'n ding, is een heele goede monitor :)

Verwijderd

u sorry maar ik kon de Iiyama VMPro410 17 inch.
niet vinden op die site`s dus hier hebben jullie hem .
http://194.235.209.22/hardware/frame.asp?group=0&group2=70&mode=0

en de kosten 860

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ben wel overtuigd ja, ik denk dat ik maar voor de Diamond HT ga. Alleen nog even zoeken waar ik het ding kan krijgen. Hij is vrijwel overal van de prijslijsten afgehaald en ik had al ergens gehoord dat Iiyama problemen heeft nog dit jaar te kunnen leveren...

Dutchman

• The_Yeti
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Ik persoonlijk vind het prijsverschil van > 100 piek teveel voor wat je er voor terug krijgt tussen de A702HT en A705MT.
Ikzelf heb nu al een aantal maanden de A705MT en ben supertevreden !! Ik draai mijn desktop @ 1152 x 864 @ 93Hz refresh, en dit is echt strak genoeg voor je ogen. En integenstelling tot wat de specs zeggen, hij draait ook @ 1600 x 1200 @ 66Hz refresh.

Verwijderd

Ik moet het eens zijn met Yeti. De voor mij enige zinnige resolutie op m'n VM pro 400 is 1024*768@100hz. Nog groter wordt gewoon te klein om ontspannen te kunnen lezen

>1024*768 is wel handig om even tijdelijk the photoshoppen ofzo, maar zolang de resolutie boven de 75 hz blijft is het prima & rustig. 1600*1200 is echt een onzinnige resolutie, handig dat ie het kan, maar nuttig, nee

Ik zou voor die 125 piek andere leuke dingen doen, de vrouw mee uit eten nemen of andere hardware kopen, heb je meer plezier van dan van die paar hz'en.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
de 405mt is kwa prijs kwaliteit beter dan de 702ht alleen de 705mt heeft geen bnc aansluitingen, maar ik zou niet voor een iiyama gaan ik vindt de monitor kwa uiterlijk maar een lelijke ouwe lullenbak, er zit totaal geen design in.
Begrijp me niet verkeerd het beeld is superstrak!.

Verwijderd

Laat ik nu net een mooie tweedehands 410 in de aanbieding hebben........

• IceStorm

IceStorm

Op vrijdag 15 december 2000 16:18 schreef -MiKe- het volgende:
Laat ik nu net een mooie tweedehands 410 in de aanbieding hebben........
Als je netjes bent zet je hem gewoon in V&A ;)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 21:28

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Oh en die strepen... Je kunt ze zien... maar je neukt mieren als je zegt dat ze 'storend' zijn
Bij ons kwam er een keer (naja, zelfs vaker gebeurt) een klant terug met die monitor, om te zeggen dat er twee lijntjes in z'n beeld liepen. Wij vertellen, dat dat normaal is, dat dat hoort bij de beeldbuis. Maar hij geloofde het niet.....totdat we de handleiding erbij pakten, waar het nl. in staat. Die vent stond mooi voor lul >:) Moet je ook maar niet zo stom |:( zijn om het boekje niet te lezen ;)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Staatie-al :)

• Glorix Jim
  • Laatst online: 26-08 11:36
Heb ook een 410 en draai 1280x1024 op 85hz :)
Superrelaxed.. :)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Trouwens, ff een andere vraag, wat vinden jullie van de S700JT van Iiyama, dat goedkope ding?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb de pro 450 :9~, ennne die 2 lijntje zie jue wel, maar boeit me niks :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• IceStorm

IceStorm

Op vrijdag 15 december 2000 17:07 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]
Bij ons kwam er een keer (naja, zelfs vaker gebeurt) een klant terug met die monitor, om te zeggen dat er twee lijntjes in z'n beeld liepen. Wij vertellen, dat dat normaal is, dat dat hoort bij de beeldbuis. Maar hij geloofde het niet.....totdat we de handleiding erbij pakten, waar het nl. in staat. Die vent stond mooi voor lul >:) Moet je ook maar niet zo stom |:( zijn om het boekje niet te lezen ;)
:)... Nou het spijt me heel erg.. ik KAN ze zien als ik er op let maar storen.. echt no way...

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Ik ben ook blij met mijn Pro 410.
En die streepjes? Ach... dit terwijl ik best een mierenneuker ben. :)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Ik heb in pcm gelezen dat een refreshrate die hoger is dan pak 'm beet 85 hz alleen maar de beeldopbouw vertraagt en dat je er verder geen...helemaal niets aan hebt :? Klopt dit :?

Verder heb ik in de winkel wel eens naar die lijntjes gekeken (ook wel naar de rest van het beeld hoor?). Wat ik me dan afvraag is het volgende: mensen betalen ik weet niet hoeveel voor een fatsoenlijke videokaart die een strak beeld oplevert zonder vreemde fouten in het beeld, maar met twee lijnen recht over het beeld heen hebben ze dan geen probleem :?

Nu kan ik me indenken dat als je door een donkere gang in quake loopt dat je het niet ziet, maar als je een gewoon Word document open hebt (witte achtergrond) dan valt het toch behoorlijk op (of niet ...?!)

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 11:31 schreef nicco het volgende:
Ik heb in pcm gelezen dat een refreshrate die hoger is dan pak 'm beet 85 hz alleen maar de beeldopbouw vertraagt en dat je er verder geen...helemaal niets aan hebt :? Klopt dit :?

Verder heb ik in de winkel wel eens naar die lijntjes gekeken (ook wel naar de rest van het beeld hoor?). Wat ik me dan afvraag is het volgende: mensen betalen ik weet niet hoeveel voor een fatsoenlijke videokaart die een strak beeld oplevert zonder vreemde fouten in het beeld, maar met twee lijnen recht over het beeld heen hebben ze dan geen probleem :?

Nu kan ik me indenken dat als je door een donkere gang in quake loopt dat je het niet ziet, maar als je een gewoon Word document open hebt (witte achtergrond) dan valt het toch behoorlijk op (of niet ...?!)
Dat is echt onzin, je ziet het ook niet als je met word werkt, ik heb dus ook zo'n monitor en je moet echt heel goed kijken en er op letten voordat je die lijntjes ziet en mensen die het niet weten zien ze gewoon niet! Maar voor de rest ben ik supertevreden >:) met mijn monitortje en ik heb hem voor 835,- op de HCC dagen van 1999 gekocht :P

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 17:13 schreef Glorix Jim het volgende:
Heb ook een 410 en draai 1280x1024 op 85hz :)
Superrelaxed.. :)
Zelfde geldt voor mij >:)
Maaruh vraagje : Wat heb je er voor videoplankje inzitten ?

Ik heb zelf dus ook die 410 *D met een Viper770 ennuh ik kan hem dus maar maximaal op 85 Hz laten draaien...

Verwijderd

Ik heb dan een Sony 17" CPD E-200 FD Trinitron maar das volgens mij bijna hetzelfde als de 410... :7

Echt die lijnen vallen niet op! Ik ben er nu helemaal aan gewend. En ja als je erop gaat letten dan zie je ze wel maar meestal lees je toch dingen die in het midden zijn van een scherm(ik wel tenminste) dus zie je ze niet.

Mensen die geen lijntjes hebben niet gelijk oordelen want het is een kwestie van gewenning :)

edit:

BTW het is net zoiets als een vlek op je monitor. Als je het gewoon niet weghaalt valt het ook niet meer op na een tijdje.

(niet dat ik ze laat zitten hoor:D)
Pagina: 1