Toon posts:

Laatste poging: hoe DMA aanzetten XP

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een heel weekend alle instellingen nakijken en vanalles geupdate te hebben ben ik er nog steeds niet uit. Ik heb een NEC 2500A brander die ik als slave op de 2e controller heb staan. Nu zie ik met de laatste versie van Nero (6.3.0.3) dat mijn harde schijf en DVD speler beide op DMA on staan terwijl mijn nieuwe brander op DMA off staat. Hij werkt wel alhoewel ik betwijfel of ik wel de juiste snelheden bereik. In de bios staat niets over DMA enable of zoiets en ook in XP kan ik nergens iets vinden over DMA. Nu komt er nog een klein "probleempje" bij: als ik in Nero naar het info scherm ga staat er ook iets over ASPI drivers. Onderaan staat dan: aspi drivers not loaded correctly. Heb reeds verschillende andere ASPI drivers gedownload en geinstalleerd maar hij blijft dezelfde melding geven terwijl het bij de aspi drivers meegeleverde ASPI checker aangeeft dat de drivers "correctly loaded" zijn. Heb alle verschillende "experts" gevraagd maar niemand heeft een oplossing. Weten jullie toevallig waar ik verder kan zoeken of wat ik verder kan doen. Oh ja: heb ook alle drivers van het moederbord up to date. (MSI moederbord, Pentium 4, 2400 mhz etc)

Alvast bedankt voor de moeite.

John

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Je vind het leuk om meerdere topics te openen voor hetzelfde onderwerp, niet?
Wat is er mis met Hoe DMA veranderen Nec 2500A 8-speed? ? Ga daar gewoon verder.

Check ook eens de Faq en dan met name Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #reageren

[ Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 16-02-2004 10:41 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 14:54

TricTrac

=;-)

=>Configuratie scherm
=>Systeem
=>Hardware
=>Device manager
=>IDE ATA/ATAPI Controllers

En dan in de opties bij primary en secondary IDE channel:

Advanced settings... Daar kan je het instellen...

Had je zelf ook wel kunnen vinden op het forum onder search lijkt mij...
Succes

[ Voor 19% gewijzigd door TricTrac op 16-02-2004 10:43 ]

Verwijderd

trictrac schreef op 16 februari 2004 @ 10:42:
=>Configuratie scherm
=>Systeem
=>Hardware
=>Device manager
=>IDE ATA/ATAPI Controllers

En dan in de opties bij primary en secondary IDE channel:

Advanced settings... Daar kan je het instellen...

Had je zelf ook wel kunnen vinden op het forum onder search lijkt mij...
Succes
En dan wil het nog wel eens helpen om de IDE channel te verwijderen. De PC opnieuw op te starten. IDE wordt opnieuw geinstalleerd. En dan blijkt dat ineens DMA wel aanstaat.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:49

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.