Ik heb de volgende situatie:
2 webservers met dezelfde webapplicatie en 1 server met een access database die geshared is. (Alles win2k + IIS5)
Nu wil ik vanaf die webservers de database share benaderen.
Dit werkt inmiddels met de volgende instellingen:
IUSR accounts van Machine A+B ingesteld met een nieuw password.
Deze accounts aangemaakt op de server met de share en deze accounts rechten gegeven op dezelfde share.
Goed, nu kan ik dus via het netwerk die database lezen/schrijven.
Maar, zodra ik nu met een andere machine die applicatie benader, dan ben ik not authorised om de pagina te bekijken. Logisch, aangezien ik voor de IUSR accounts een nieuw password heb ingesteld en deze niet meer door IIS wordt gecontrolleerd.
Maar wat is dat wel de juiste manier om deze setup werkend te krijgen?
Hier op GOT is er weinig over te vinden, en ik heb niet de luxe om ff snel MSSQL of MySQL als dbase server te gebruiken.
2 webservers met dezelfde webapplicatie en 1 server met een access database die geshared is. (Alles win2k + IIS5)
Nu wil ik vanaf die webservers de database share benaderen.
Dit werkt inmiddels met de volgende instellingen:
IUSR accounts van Machine A+B ingesteld met een nieuw password.
Deze accounts aangemaakt op de server met de share en deze accounts rechten gegeven op dezelfde share.
Goed, nu kan ik dus via het netwerk die database lezen/schrijven.
Maar, zodra ik nu met een andere machine die applicatie benader, dan ben ik not authorised om de pagina te bekijken. Logisch, aangezien ik voor de IUSR accounts een nieuw password heb ingesteld en deze niet meer door IIS wordt gecontrolleerd.
Maar wat is dat wel de juiste manier om deze setup werkend te krijgen?
Hier op GOT is er weinig over te vinden, en ik heb niet de luxe om ff snel MSSQL of MySQL als dbase server te gebruiken.