Na crash MBR geen UDMA meer?

Pagina: 1
Acties:

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
Ik heb twee HD's in m'n pc hangen, allebei 80Gb WD 8Mb Cache, identieke schijfen. Nu is de MBR van mijn primary slave met mijn opslag gecrasht, kon ik niet meer terug halen, jammer. Maar! Na weer een nieuwe partie te hebben aangemaakt met Ranish Partition Manager (FAT32 zoals daarvoor) ziet Windows 2000 die op mijn andere schijf draait, de master, de schijf alleen nog maar als PIO schijf. Ik heb geprobeerd de drivers van microsoft en via om te wisselen, maar helaas geen effect. Natuurlijk heb ik bij transfer mode "DMA if available" gekozen en zijn de schijfen UDMA 133, net als de VIA chip.

Wie heeft een idee?!?

R&D professional

Verwijderd

Slecht contact tussen harddisk en mobo? check de kabel, ik heb hetzelfde meegemaakt met m'n Toshiba-laptop.

Slecht contact zorgt voor...
- kapotte mbr's
- pio mode ipv udma
- crashes
- niet willen booten van harddisk

• mr_wizard
Thanx, ga het nu proberen. Ook bij mij wil hij niet meer booten van die HD. Ik zal de kabels van primair en secundair omdraaien, die zijn het zelfde,
kijkuh wat ie doet! :P

R&D professional

• mr_wizard
Nope, dat was um niet. Ik heb de twee IDE kabels omgedraait, maar helaas. Ik moet er wel bij zeggen dat de BIOS hem wel als UDMA5 schijf ziet. Alleen Windows werkt weer eens tegen.

Ik heb net de HD in kwestie in mijn server gestampt en daar draait hij wel gewoon op UDMA5, ook getest, loopt gewoon op 20Mb ps. Fout zit dus in Windows of maybe is MB defect (unlikely)?!?!

[ Voor 35% gewijzigd door mr_wizard op 16-02-2004 13:26 ]

R&D professional