Toon posts:

2 verschillende aanbieders over 1 kabel???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik zit met een groot probleem.

We hebben bij mij in het studentenhuis, internet via de TUe, Maar dat is geknepen op 60kb/s down en 16kb/s up. Nu wil ik voor mijzelf Chello aanschaffen, omdat dat stukken sneller is dan die lijn van de TUe.

Nu is mijn vraag is het mogelijk om die 2 aanbieders allebei over dezelfde Televisie lijn dus de Coax aansluiting binnen te laten komen, en kan ik er dan 2 modems aanhangen zonder dat die een probleem gaan geven??
Kan iemand mij hier uitlsuitsel over geven?? hartelijk dank

Klats!

Verwijderd

Topicstarter
Schop!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb zoeen vermoeden dat die TUe verbinding ook over chello gaat, dus dan krijg je gewoon een andere verbinding die niet geknepen is. En dan zal je opnieuw een modem krijgen ed. Dus je hoeft je daar geen zorgen over te maken.

Enne, je hoeft je topic niet na een half uur te schoppen ... antwoord krijg je echt wel.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is dus niet mogelijk om 2 verbindingen naast elkaar te hebben liggen die van de Tue en die van Chello??

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
waarom niet,
telefoon en chello gaan toch ook door 1 kabel.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 10:50:
Maar het is dus niet mogelijk om 2 verbindingen naast elkaar te hebben liggen die van de Tue en die van Chello??
Na mijn weten niet.

De kabel gebruikt bepaalde frequenties op deze kabel voor het internet-gedeelte en als je 2 aanbieders via 1 kabel zou hebben, zou je een apart soort splitter aan beide kanten van de kabel nodig hebben (dus niet alleen bij jou thuis) en dan wordt de bandbreedte ook nog eens door tweeen gedeeld (qua frequenties).
Dus nee, dit gaat niet mogelijk worden.

Waarom zeg je je abo van de TUe niet op en neem je een goed abonnement (geen Chello dus ;)) of eventueel zelfs ADSL ofzo? :)
ascona schreef op 16 februari 2004 @ 10:55:
waarom niet,
telefoon en chello gaan toch ook door 1 kabel.
Chello gaat altijd nog via de TV-"kabel" hoor :* Denk dat je in de war bent met ADSL :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm daar zit wat in. Naja had net chello aan de lijn, en volgens hun mag dat niet! :s Naja boeie heb toch een zelf instalatie pakket besteld, dus geen monteur die er aan te pas komt :D

thnx voor de replys

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Waarom zeg je je abo van de TUe niet op en neem je een goed abonnement (geen Chello dus ;)) of eventueel zelfs ADSL ofzo? :)
[...]

Nou omdat we geen telefoonlijn hebben hier in huis. dan zou ik die ook nog moeten aanschaffen!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, dikke kans dat het idd niet gaat werken.
Als je nu al een vorm van inet over je bestaande TV-Kabel hebt lopen, acht ik de kans zeer klein dat chello over diezelfde coas gaat werken.
Verder denk ik idd dat die abbo die je nu hebt al een vorm van Chello is.
Maar goed, je hebt het besteld, proberen maar dan he ;)

Verder nog 2 verzoekjes;

- Niet binnen 24 uur je topic schoppen
- Meerdere replys gaarne in 1 topic plaatsen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1