Probleem: als ik een Divx (Avi) wil afspelen via CD-Rom in bv. Mediaplayer dan blijft die de CD lezen. Op het moment dat ik de CD uitspuug begint de film te lopen. Het lijkt dus erop dat MEdiaplayer de hele film wil bufferen?! Dit probleem had ik eerder niet, terwijl dit precies dezelfde PC is als eerder (alleen opnieuw installed). Kan dus ook niet aanm de codecs liggen want hij speelt wel af, maar pas als ik de CD eruit laat spugen.... Iemand een id/oplossing?
Heb je dit probleem ook bij andere programma's, zoals bsplayer?
Ik zal dat programma eens proberen. Ik heb wel verschillende progs geprobeerd met hetzelfde resultaat (o.a. de DivX player die bij de codec geleverd wordt).
misschien andere codecs + andere speler 
bsplayer is zeer goed
of probeer ff met powerdvd
codecs kan je bv ' k lite codec download' dat intikken bij google
zeer fijn codec pack
bsplayer is zeer goed
codecs kan je bv ' k lite codec download' dat intikken bij google
[This space is for rent]
Wat als je de film copy'd naar HDD en dan afspeelt ?
57696520646974206c65657374206973206e657264
Naar HD copyeren heb ik geprobeerd maar op een of andere manier wil mijn PC niet de complete CD overzetten. Tegen het einde aan loopt die vast?! 
Aan de codecs ligt het denk ik niet. Ik heb de meeste codecs installed, waaronder Divx 3, 5 en XVid. Het rare is dat als ik de CD uit laat spugen dan loopt de film wel even. Dus het lijkt erop dat het proggie probeert te bufferen. Dat is op zich wel logisch maar waarom de HELE film bufferen?!
PowerDVD geen beeld.
Aan de codecs ligt het denk ik niet. Ik heb de meeste codecs installed, waaronder Divx 3, 5 en XVid. Het rare is dat als ik de CD uit laat spugen dan loopt de film wel even. Dus het lijkt erop dat het proggie probeert te bufferen. Dat is op zich wel logisch maar waarom de HELE film bufferen?!
PowerDVD geen beeld.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 11:51 ]
Check anders even met G-Spot welke codec de film precies heeft (gewoon even in google zoeken).
Ik heb zo'n vermoeden dat het bestand gewoon niet volledig meer goed is,
want bij divx moet het bestand wel goed te lezen zijn en je zegt zelf al dat je hem niet
eens helemaal kan kopieren, dus misschien is zelfs dat al je probleem.
Ik heb zo'n vermoeden dat het bestand gewoon niet volledig meer goed is,
want bij divx moet het bestand wel goed te lezen zijn en je zegt zelf al dat je hem niet
eens helemaal kan kopieren, dus misschien is zelfs dat al je probleem.
Tried both options. Ik heb het met meerdere CD's geprobeerd: zelfde resultaat. Rare is dat het kopieren al steeds niet goed gaat. Echt wazig.
Ik heb met een andere prog gechecked welke codec de film nodig heeft, en ik heb de juiste codecs installed.....
Ik heb met een andere prog gechecked welke codec de film nodig heeft, en ik heb de juiste codecs installed.....
heb je geen ander cd-rom/dvd-rom station tot je beschikking om het uit te proberen?
want je geeft aan dat hij de cd ook niet kan kopieren naar de HD, en dat andere cd's ook problemen opleveren. en het lijkt me sterk dat al die cd's rot zijn
(tenminste dat hoop ik niet voor je)
want je geeft aan dat hij de cd ook niet kan kopieren naar de HD, en dat andere cd's ook problemen opleveren. en het lijkt me sterk dat al die cd's rot zijn
Ik heb het met 1 andere CD geprobeerd om die vanaf mijn CDRW te kopieren. No luck. En het zou idd errug stug zijn als alle CD's rot zijn
.
Je hebt ook inmiddels zoals je al werd aangeraden een andere player geprobeert?
Al drivers voor je mobo geïnstalleerd dan?
Met name IDE-drivers...
Met name IDE-drivers...
Dat heb ik naar mijn weten nooit hoeven doen. Heb ik dus ook nog nooit gedaan
.
Ik heb een LG CD speler dus zal ik daar maar eens gaan zoeken. Maar ik neem aan dat die drivers de communicatie tussen de schijven via de IDE bus optimaliseert?
Ik heb een LG CD speler dus zal ik daar maar eens gaan zoeken. Maar ik neem aan dat die drivers de communicatie tussen de schijven via de IDE bus optimaliseert?
mjah, standaard windows drivers zouden moeten voldoenVerwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:40:
Dat heb ik naar mijn weten nooit hoeven doen. Heb ik dus ook nog nooit gedaan.
maar wat voor mobo heb je dan? dan kunnen we je alsnog op de juiste drivers wijzen
Ik meende een MSI K7T Pro met een Athlon 1800+ proc. Het heeft het voorheen altijd gedaan zonder IDE drivers.....wierd!!!
werkt ook gewoon hoorVerwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:58:
Ik meende een MSI K7T Pro met een Athlon 1800+ proc. Het heeft het voorheen altijd gedaan zonder IDE drivers.....wierd!!!
dan neemt ie de standaard windows drivers en die zijn in principe goed genoeg.
de drivers van je mobo zijn er echter speciaal voor gemaakt zodat alles 'optimaal' loopt en draait en dus wat sneller is als de standaard windows drivers
(tenminste, das de bedoeling
jouw mobo heeft een VIA KT133 chipset, en moet dus eigenlijk gebruik maken van de VIA Hyperion 4in1 drivers
[edit]
directe download link: klik
[ Voor 17% gewijzigd door Crash op 16-02-2004 17:07 ]
Aiii... LG CD Speler.. Dat zegt voor mij al genoeg, ik wed voor 5 euro (woot!!) dat de LG het probleem isVerwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:40:
Dat heb ik naar mijn weten nooit hoeven doen. Heb ik dus ook nog nooit gedaan.
57696520646974206c65657374206973206e657264
Dank voor de link. Altijd handig, de Tweaker community 
Wat LG betreft: ik ben altijd wel tevreden geweest over deze spelertjes maar goed, dat is persoonlijk
Wat LG betreft: ik ben altijd wel tevreden geweest over deze spelertjes maar goed, dat is persoonlijk
Helaas nog niet kunnen proberen. Internet op desbetreffende PC = dood (ligt aan provider). Ik heb helaas niet de mogelijkheid om op mijn werk het spul te downloaden en op disk te zetten (strenge netwerkbeheerder).
Bedankt voor de belangstelling. Maandag heb ik als het goed is alle aangedragen mogelijkheden geprobeerd en dan hoop ik dat het werkt. Anders moet ik jullie helaas blijven lastig vallen
Bedankt voor de belangstelling. Maandag heb ik als het goed is alle aangedragen mogelijkheden geprobeerd en dan hoop ik dat het werkt. Anders moet ik jullie helaas blijven lastig vallen
Sorry voor late reply, maar kwam er helaas niet eerder toe om de voorgestelde oplossingen te proberen. Ik heb BS Player geprobeerd zonder resultaat.
De codec package loste het ook niet op....
I'm out of options.....
De codec package loste het ook niet op....
I'm out of options.....
Pagina: 1