[KDE/Mandrake(?)] Vensters vaste grootte geven

Pagina: 1
Acties:

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:20
Ik moet voor een handleiding screenshots maken van meerdere applicaties. Is het mogelijk een applicatievenster een vaste grootte mee te geven? Dan bedoel ik dus dat bijvoorbeeld het Mozilla-venster een grootte heeft van precies 800*600, terwijl mijn schermresolutie 1280-1024 is (kan m'n resolutie natuurlijk wel wijzigen, maar da's verder niet echt lekker werken).
Ik bedoel dus een beetje a la konsole, waar je ziet hoeveel rijen en kolommen het venster groot is.

En ja, onder Mozilla is zoiets te doen met een JS-popup, maar ik zoek een meer algemene oplossing voor meerdere applicaties ;).

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je zou een tweede X-window in je huidige kunnen openen, met de gewenste grootte, en daarin alles fullscreen draaien voor je screenshots:

Xnest :1 -geometry 800x600 &
[1] 9491
$ export DISPLAY=localhost:1
$ xeyes

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 22:54

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als het je alleen om KDE-applicaties gaat, dan is het heel simpel. Elke KDE-applicatie accepteert namelijk --geometry als parameter bij het opstarten, waarmee het formaat van het programma geregeld kan worden :). Dit is ook te zien als je "willekeurig_KDE_programma --help-all" draait :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:20
AlterEgo's methode gaf nogal wat foutmeldingen, odysseus' oplossing werkt niet altijd (quanta wel, mozilla wordt maximized en konqueror is helemaal onzichtbaar???), maar ik heb genoeg stof tot proberen, thx!