Ik heb een dvd gebrand met easu cd en dvd creator 6. Ik ging er van uit dat ik dan gewoon de data op de dvd kan branden en dan kan kijken in een stand alone dvd speler ( JVC ). maar niet dus. Weten jullie hoe ik dat eventueel nog goed kan krijgen? Met een ander programma, Sonic, doet hij de dvd op het laatste nog verifieren maar dat doet easy cd en dvd creator niet. Hoe kan ik eventueel ook nog de dvd's laten verifieren? MVG Henk
Uhm kan je dvd speler uberhaubt wel dvd-r afspelen 
P.S Zou handig zijn als je het serienummer/merknummer van die JVC dvd-speler zou vermelden
P.S Zou handig zijn als je het serienummer/merknummer van die JVC dvd-speler zou vermelden
Ik heb pas geleden ook een dvd gebrand, die ik wel gewoon in mijn stand alone kon afspelen. Ik heb DVD+R gebruikt, van het merk Ritek-Ricoh op 2.4x gebrand.
Op Opus.nl zijn ze waarschijnlijk goedkoper
Mijn stand-alone pakt oook DVD-R btw.
Ik ben nu niet thuis, dus kan het type van mijn (ook JVC) dvd-speler niet zien. post ik vanmiddag/avond.
Op Opus.nl zijn ze waarschijnlijk goedkoper
Mijn stand-alone pakt oook DVD-R btw.
Ik ben nu niet thuis, dus kan het type van mijn (ook JVC) dvd-speler niet zien. post ik vanmiddag/avond.
[ Voor 28% gewijzigd door JvZ op 16-02-2004 08:32 ]
Sowieso, er is nog helemaal geen standaard, dus het kan heel goed dat bep. DVD helemaal niet gelezen wordt. Via GoT heb ik ook vernomen dat je meestal een firmware CD kan krijgen van de fabrikant 
Probeer eens los A-merk te kopen en zie wat die doet: Verbatim, TDK, Fujifilm, Sony of Philips. Bij deze typen hoeft de laser trouwens ook wat minder hard te werken (lees: de boel lezen) en 'pakt' ze wat makkelijker.
Als ik trouwens een tip mag geven, hou dvd+r aan, het type schijnt aan populariteit te winnen en geniet vanaf dag 1 eigenlijk al het meeste compatibiliteit.
Probeer eens los A-merk te kopen en zie wat die doet: Verbatim, TDK, Fujifilm, Sony of Philips. Bij deze typen hoeft de laser trouwens ook wat minder hard te werken (lees: de boel lezen) en 'pakt' ze wat makkelijker.
Als ik trouwens een tip mag geven, hou dvd+r aan, het type schijnt aan populariteit te winnen en geniet vanaf dag 1 eigenlijk al het meeste compatibiliteit.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
volgens mij snappen jullie mijn probleem niet maar dat kan ook aan mij liggen. Als ik hem brand met sonic doet de dvd+r het wel in de JVC en brand ik hem met easy dvd creator dat doet hij het niet in de JVC. en dat ligt volgens mij aan het verifieren. en dan is mijn vraag of ik op een of andere manier de dvd nog kan laten verifieren. de JVC kan ook dvd+r aan. het ligt volgens mij gewoon aan de manier van branden. en dus moet ik de schijf verifieren.
Lees what tranztaz zegt en huiver ....
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
Ik heb hetzelfde probleem in Nero brand ie wel maar speelt ie niet in de stand-alone speler, en wel op pc en met sonic doet ie het wel, ik heb al heel wat dvd's naar de knoppen geholpen hierdoor en ben toch maar overgestapt naar een dvd + rw om te testen, mijn advies: houd gewoon sonic aan. Ik denk dat het aan de indeling ligt. Je moet in elk geval er voor zorgen dat de directories op je dvd in HOOFDLETTERS staan dus een VIDEO_TS en een AUDIO_TS folder.
Ik brand met NERO, eigenlijk nooit problemen mee gehad. Maar ik heb daarentegen ook vrij weinig dvd's gebrand.
nee je DVD wordt in principe net als een cd afgesloten (finalized). Dus je kan geen veranderingen aanbrengen
Het kan wezen dat je andere fikproggie de data 'anders' brandt dan diegene die het wel goed doet. Ik denk aan datapositionering, welke standaard, welk formaat (mode 1 of 2). Is er een patch voor je fikprog beschikbaar? Misschien dat alles oplost?
In de wilde weg denken: misschien is het wel zo maf dat je fikprog het niet helemaal eens is met de schrijfstrategie van de BIOS van je fikker. Dat de firmware de software niet kan ondersteunen of vice versa.
Mag ik je aanraden om anders een kijkje te nemen: www.rpc1.org firmware/forum. Je zou eventueel daar je ervaringen kunnen posten of even zoeken natuurlijk
In de wilde weg denken: misschien is het wel zo maf dat je fikprog het niet helemaal eens is met de schrijfstrategie van de BIOS van je fikker. Dat de firmware de software niet kan ondersteunen of vice versa.
Mag ik je aanraden om anders een kijkje te nemen: www.rpc1.org firmware/forum. Je zou eventueel daar je ervaringen kunnen posten of even zoeken natuurlijk
[ Voor 10% gewijzigd door SkyStreaker op 16-02-2004 14:27 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Verwijderd
wat voor data brand jij op die dvd dan?,Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 08:16:
Ik heb een dvd gebrand met easu cd en dvd creator 6. Ik ging er van uit dat ik dan gewoon de data op de dvd kan branden en dan kan kijken in een stand alone dvd speler ( JVC ). maar niet dus. Weten jullie hoe ik dat eventueel nog goed kan krijgen? Met een ander programma, Sonic, doet hij de dvd op het laatste nog verifieren maar dat doet easy cd en dvd creator niet. Hoe kan ik eventueel ook nog de dvd's laten verifieren? MVG Henk
@TS: Kies je in de wizzard wel voor DVD -> other DVD -> DVD movie?
tenminste in mijn versie 5 moet je dat kiezen.
Anders krijg je gewoon een data DVD en die kunnen sommige stand-alone DVD spelers inderdaad niet lezen.
tenminste in mijn versie 5 moet je dat kiezen.
Anders krijg je gewoon een data DVD en die kunnen sommige stand-alone DVD spelers inderdaad niet lezen.
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
Verwijderd
Ik heb ook een dergelijk probleem.. mijn pinnacle studie geeft mij voor een video dvd image de volgende directories:
DVDTmp,
Menus,
mpi,
Video_ts,
vmgm,
vts_1.
Als ik hem in nero 6 in een video dvd layout sleept gaat het goed met Video_ts, de bestanden daarin worden vanzelf in het mapje VIDEO_TS gezet. (let op capitals)
Wanneer ik de andere mappen echter erbij zet dan doet hij het niet op mijn standalone spelers..
Zet ik alleen VIDEO_TS erop dan hapert de audio.
Zet ik de rest erop dan hapert de audio niet, maar dan speelt hij slechts in weinig dvd spelers. Weet iemand welke mapjes mogen of misschien in AUDIO_TS moeten?
Ik vond dit topic: klik
maar daar staat het haperen niet benadrukt.
DVDTmp,
Menus,
mpi,
Video_ts,
vmgm,
vts_1.
Als ik hem in nero 6 in een video dvd layout sleept gaat het goed met Video_ts, de bestanden daarin worden vanzelf in het mapje VIDEO_TS gezet. (let op capitals)
Wanneer ik de andere mappen echter erbij zet dan doet hij het niet op mijn standalone spelers..
Zet ik alleen VIDEO_TS erop dan hapert de audio.
Zet ik de rest erop dan hapert de audio niet, maar dan speelt hij slechts in weinig dvd spelers. Weet iemand welke mapjes mogen of misschien in AUDIO_TS moeten?
Ik vond dit topic: klik
maar daar staat het haperen niet benadrukt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 18:59 ]
Pagina: 1