Toon posts:

[XP] internet gateway machine, niet meer te benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

PC1 heeft 2 netwerkkaarten, staat met 1 van die kaarten continu in verbinding met het internet en deze pc gaat nooit uit. Deze pc "neem ik over" vanaf PC2 met Remote Desktop.

PC2 is dus aangesloten op PC1 en gebruikt PC1 dus als gateway naar buiten toe.

Als ik dus 's avonds thuis kom, staat PC1 gewoon aan en zet ik dus PC2 aan, om op PC2 te gaan werken.

Wat wil nu het geval; als ik PC2 aanzet, blijkt PC1 niet meer te benaderen te zijn vanaf PC2, ook niet via een ping. "doelhost niet bereikbaar". Ik moet PC1 dan eerst weer resetten, daarna lukt het wel. Nu zou je dit misschien verwachten als PC1 continu staat te downloaden en waarbij het aantal maximale connecties in bijvoorbeel Emule, verkeerd staat ingesteld. PC1 is niet aan het downloaden, er draaien geen download programma's op deze pc, PC1 staat alleen maar aan, verder niks. Waarom moet ik deze pc steeds booten voordat hij bereikbaar is? Ik heb energiebeheer op mijn netwerkkaarten ook al uitgezet.

Verwijderd

Topicstarter
We zijn inmiddels 24 uur verder dus *bump*

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:16

Maasluip

Kabbelend watertje

Is PC1 zelf wel te gebruiken?

Misschien een brakke netwerkkaart of drivers?

Ofwel: wat heb je zelf al allemaal uitgeprobeerd?

Signatures zijn voor boomers.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 00:32

mace

Sapere Aude

kan je hem niet fixen met op de netwerkkaart te klikken met de rechtermuisknop en herstellen te doen, iig beter dan rebooten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels wat nieuwe info:

Als ik de cross kabel die de twee pc's verbindt, uit PC1 haal (gewoon terwijl de pc aan staat) en hem er dan weer terug in doe, heb ik weer connectie

Als ik dan connectie gemaakt heb, met Remote Desktop, zie ik dat op het bureaublad een bestandje is geplaasts: prefs.dat
Als ik dat bestandje open met kladblok staat er de volgende regel in:
g "Microsoft Visual C++ Debug Library Ignorieren <

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 15:48 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hmm misschien toch even checken voor spyware ? [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] geeft daar wat info over. Kan misschien ook een virus zijn .... Normaliter zou dit niet mogen gebeuren.

Al geprobeerd de drivers van de netwerkkaart te updaten ? Alle windowsupdates al binnen ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel alle windowsupdates binnen, dat doe ik iedere avond. Ik heb de drivers van de netwerkkaart(en) nog niet geupdate. Ik moet wel zeggen dat ik op beide pc's geen firewall heb draaien. Kan het zijn dat PC1 als het ware continu onderuit wordt gehaald door kwaadwillenden? (het blijft een mooi woord, "kwaadwillenden")

Ik heb trouwens een Alcatal Speedtouch modem, de 510.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 08:02 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:00

lier

MikroTik nerd

Staat pc1 misschien na een bepaalde tijd in een energiebesparingsstand ?
Misschien beschikt de pc1 netwerkkaart over wake-on-lan functionaliteit ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Hier had ik aan gedacht ja, energiebeheer is inderdaad een optie op de netwerkkaarten, maar dat heb ik uitgezet, net als Wake-On-Lan. Het vreemde is ook dat het altijd heeft gewerkt en ik nooit aan deze instellingen heb gezeten.
Pagina: 1