Toon posts:

Novell GroupWise 6.5 gebruiken voor binnen halen POP3.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil graag dat mijn GroupWise server bij een ISP-er mail ophaald en afleverd bij een gebruiker. Nu heb ik inmiddels ontdekt dat dit mogelijk is d.m.v. de PFA (Pop Forwarding Agent).

Echter op het moment dat ik PFA start krijg ik de volgende foutmelding in het logger screen: "java: Class com.novell.popford.pfa exited with status 1".

Ik kan nergens ontdekken waar het fout gaat. Echter volgens de handleiding dien ik een scherm op de x GUI te krijgen, maar deze krijg ik niet, alleen de hierboven genoemde foutmelding.

Novell PFA Uitleg:
http://www.novell.com/coo...features/a_pfa_g6_sb.html
Overige PFA Uitleg:
http://www.oostindie.com/...?view=grpwise-pfa&lang=nl

Ik maak gebruik van Netware 6 SP3, met GroupWise 6.5, is hier misschien een andere mogelijkheid voor? Of maak ik ergens een foutje?

Tnx,
Roland

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je gebruikt de oude PFA voor GW6 , er is er naar mijn weten ook eentje specifiek voor GW6.5

EDIT:
http://support.novell.com...earchtid.cgi?/2964985.htm
^^ deze is iig nieuwer meen ik :)

[ Voor 39% gewijzigd door Koffie op 16-02-2004 09:05 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Je bent geweldig!

Tnx,
Roland

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 14:23:
Je bent geweldig!

Tnx,
Roland
Mail dat ook ff naar m'n vrouw :+

Verwijderd

Topicstarter
Heb het zojuist ff getest en hij draait perfect. Nu nog de webaccess ff goed aan de praat krijgen, krijg namelijk wel de webaccess te zien, maar alle grafische plaatjes zijn weg. Misschien dat je dat ook weet?

Roland

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je wel de webmail ziet, maar niet alle plaatjes dan staat je document root voor de webaccess niet helemaal jofel.

Stel dus dat je in je apache httpd.conf een document ropot / server aanmaakt met de naam "webmail.server.tld" en zegt dat de root "sys:\apache2\htdocs\webmail.server.tld" is , dan moet je de directory "com" (iets\com\novell\*.* , waar die precies staat weet ik niet uit m'n hoofd, denk in je default root) kopieren naar de root van je document root van die server (of nog beter \com als alias defineren kan ook :P)

EDIT:
Ter verduidelijking, die gehele directory met de naam COM en alles wat eronder staat moet dus in de document root staan, die ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 Volume in drive U is SYS
 Volume Serial Number is 0A00-0096

Directory of U:\apache2\htdocs\webmail.domain.com\com\novell

06/21/2003  14:35 PM    <DIR>          .
06/21/2003  14:35 PM    <DIR>          ..
06/21/2003  14:36 PM    <DIR>          collexion
06/21/2003  14:36 PM    <DIR>          images
06/21/2003  14:36 PM    <DIR>          inso
06/21/2003  14:35 PM    <DIR>          webaccess
               1 File(s)            175 bytes
               6 Dir(s)   3,791,441,920 bytes free

Hoop dat dit een beetje duidelijk is ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Koffie op 16-02-2004 19:05 ]

Verwijderd

Standaard wordt er gebruik gemaakt van die Netscape Webserver, echter kan je beter apache2 icm jk en tomcat gebruiken, omdat die enterprise nogal 'lek' is. Je kan bijv modules die zich in de root van de webserver bevinden op de console laden middels HTTP urls.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Damn, da's waar ook ja NW6 maakt default gebruik van NES en niet zo zeer van Apache (al staat die er wel op). Tijdje geleden dat ik met 6 gewerkt heb.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat ook om webaccess in combinatie met Apache.

Maar heb zojuist TID gevonden via de kb van novell ( http://support.novell.com...archtid.cgi?/10068990.htm ). Hier staat aangegeven wat je dient te doen.

Ennuh, waar het bij mij opneer kwam is om de COM directory ff te kopieren van de NWDOCS naar de HTDOCS dir. Dus niet zoals door novell aangegeven van de cd-rom naar de NWDOCS, maar hij moet dus naar de HTDOCS.

Beetje vreemd, volgens mij zitten die NWDOCS en die HTDOCS dir's een beetje door elkaar.

Maar het werkt.

Tnx,
Roland

P.s.: Koffie: Jij bent dus de maker van die site (www.oostindie.com ), tnx voor de uitleg daar.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 23:15 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NWDOCS is meen ik je default (beheer)pagina die NW aanmaakt.
Het is idd een beetje aanrommelen allemaal.

Begrijp ik goed dat je dus GroupWise 6.5 hebt draaien op NetWare 6.0 met Apache 2 ?
Oh, wacht .. dat gaf probs met NW6.5 |:(
Althans, bij beide heb ik alleen naar de beta gekeken maar GW6.5 kon niet lekker overweg met de Tomcat4 van NW6.0 (hij verwachtte Tomcat 3.3 )

* Koffie is idd eigenaar van oostindie.com :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja gebruik inderdaad GW6.5 op een Netware 6 server, maar volgens mij zit Apache 2 er niet op maar 1.x

Maar het draait lekker, al moet ik zeggen dat de server het een beetje moeilijkt heeft met maar een P3 700Mhz en 256Mb, maar hij draait redelijk :).

Binnenkort maar ff naar 512Mb optillen of nog iets meer, scheelt misschien niet veel, maar toch.

Roland

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zou zeker je RAM moeten zijn, want ik kwam pas in de problemen met NW6.0 op een quad PPro 200 Mhz terwijl NW5.1 daar wel goed op draaide.
Nu draai ik NW6.5 op een Dual P2-400 en dat gaat vlekkeloos.
't Is idd wel zo dat NW de laatste tijd veel meer mem nodig heeft, dus daar zou ik mee beginnen ja ;)

Pagina: 1