Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen of er MP3 spelers bestaan die een USB device gebruiken als databron? Dus zonder eigen opslagmedium maar met alleen een USB controller waar een block-device achtig apparaat (memory stick of USB HD/CDROM met externe voeding) aan moet worden gekoppeld met daarop een serie mediabestanden.

Zo niet, heeft iemand toevallig een idee wat het gemiddelde vermogen van een USB memory stick is tijdens gebruik? Als het bovenstaande niet bestaat overweeg ik zelf om te proberen zoiets te maken, maar als het verbruik van zo'n stick te hoog is kan ik er natuurlijk beter niet eens aan beginnen.

[Sorry als dit al eerder aan de orde geweest is, ik heb het niet kunnen vinden. Voor de duidelijkheid: ik heb het dus NIET over "memory stick en mp3 speler in 1"-achtige dingen.]

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 22:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

volgens mij is het vrij lastig om een usb host device te maken, ik denk tenminste dat er een reden is waarom pda's e.d. geen usb host functionaliteit hebben.

volgens mij bestaat zoiets iig nog niet kant en klaar.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
In de folders van groothandels ben ik ze nog nooit tegengekomen. :)

Senile! Senile Oekaki

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Daar heb ik ook al aan gedacht, maar ik ben het nog niet tegengekomen, maar het zou wel gigantisch handig zijn. pda met usb2 aansluiting met daat een externe hdd aan ofzo :9~

EDIT: Ik bedenk net dat een usbpoort 5 volt moet kunnen leveren, daar al aan gedacht? :?

[ Voor 21% gewijzigd door Teun_2 op 17-02-2004 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
schizophreen schreef op 17 februari 2004 @ 17:28:
Daar heb ik ook al aan gedacht, maar ik ben het nog niet tegengekomen, maar het zou wel gigantisch handig zijn. pda met usb2 aansluiting met daat een externe hdd aan ofzo :9~

EDIT: Ik bedenk net dat een usbpoort 5 volt moet kunnen leveren, daar al aan gedacht? :?
Op zich is de 5 volt niet het grootste probleem, 4 penlites meedragen is nog te doen. Maar ik geloof dat een USB host device een bepaalde, nog wel redelijk aanzienlijke, minimumstroom moet kunnen leveren, anders mag het geen USB heten (dat is wat ik er na enig verder zoeken van begrepen heb). Dus ook al gebruikt zo'n memory stick heel weinig en gebruik je een externe voeding voor zwaardere apparatuur, dan nog moet er rekening worden gehouden met de specificatie; als iets "USB" heet moet het dus ook elk USB device ondersteunen en niet weigeren/ontploffen als een device de stroom uit de USB host device trekt waar het recht op denkt te hebben.

Maar dat weerhoudt knutselaars als mij er natuurlijk niet van het toch te proberen, de USB-politie zal nog wel niet meteen op de stoep staan ;-)

Het USB protocol is in ieder geval niet zo moeilijk. Dan nog een leuke processor vinden (ik geloof dat er ARM's zijn die leuk zijn voor mp3-achtige muziek decoderen) en tijd vrijmaken...

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:59

hneel

denkt er het zijne van

*** SCHOP ***

Bestaat het nu inmiddels al wel? Zou echt verrekte handig zijn...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
hneel schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:00:
*** SCHOP ***

Bestaat het nu inmiddels al wel? Zou echt verrekte handig zijn...
Een mp3speler als USB host device? er zijn er genoeg.
iRiver H3x0 serie, Archos Gmini 402, AV5x0, iAudio X5, enz...

Op flash spelers zul je ze in ieder geval niet tegenkomen.

• Teun_2
Flash ben ik een keer tegengekomen, daar kun je dus een usbstick in proppen. Welk merk en type ben ik vergeten, ik zal de kerel die die mp3speler heeft het nog eens vragen als ik hem zie. (Normaal zondag). Het geljuid was echter niet echt alles.

Verwijderd

Ik geloof dat sandisk een speler heeft die op hun eigen cruzer micro usb sticks werkt, probleem is echter dat ook echt alleen die usb sticks erin passen. Deze speler heeft ook geen vast geheugen en leest direct van de sticks.

En verder inderdaad spelers met 'USB on the go' welke eigenlijk alleen maar hdd based spelers zijn.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 14:29
autoradio's die als usb host fungeren heb je wel al, zie bijv. conrad.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• Teun_2
Mobiblu dmh 100

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ja, maar die is niet in Europa verkrijgbaar. Sowieso slecht verkrijgbaar als ik er eens naar zoek.

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
-

[ Voor 188% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 16:07 ]

Pagina: 1