Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
niemand? Is het probleem bekend dan (bij @Home gebruikers?)
Verwijderd
ik geloof dat je een directe verbinding nodig hebt voor i-phones (ook voor ftp etc.) Nij @home vorden pc's standaard niet geroute naar elkaar.
Wanneer je even een .bat file maakt, die in je autoexec.bat aanroept, moet het lukken.
txt voor in die .bat file: route add je_ip_nummer gateway_ip_nummer
die nummers natuurlijk ff invullen.
Ook kun je de helpdesk bellen. Die weten ook hoe het probleem te verhelpen is.
Wanneer je even een .bat file maakt, die in je autoexec.bat aanroept, moet het lukken.
txt voor in die .bat file: route add je_ip_nummer gateway_ip_nummer
die nummers natuurlijk ff invullen.
Ook kun je de helpdesk bellen. Die weten ook hoe het probleem te verhelpen is.
Bij @home worden de gebruikers idd niet onderling doorgeroute... Dit hebben ze gedaan omdat er nog steeds lui zijn die op hun comp met kabelmodem printer en map deling aanzetten. Om er nu voor te zorgen dat alle @home lui ineens op iemands printer kunnen printen hebben ze dus geen routes gemaakt... Je kunt het idd zelf doen zoals hierboven aangegeven is....
(/me moet alleen nog ff uitzoeken hoe dat met linux precies gaat)
(/me moet alleen nog ff uitzoeken hoe dat met linux precies gaat)
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hartstikke bedankt! 
Goed weekend allen!!
Goed weekend allen!!
euhhh, dit vind ik echt vaag...
Met winipcfg ben ik achter mijn Standaardgateway adres gekomen. Maar nu blijkt dit nummer niet te kloppen!! (tenminste als ik de batch uitvoer krijg ik een foutmelding:
C:\>route add ***.***.*.* gateway 212.204.172.1
C:\WINDOWS\ROUTE.EXE: onjuist gatewayadres gateway
Ik heb bij die sterretjes al eens mijn internet ip als mijn lokale (netwerk) ip gezet, maar ook dat hielp niet
Doe ik iets fout? Is er nog een andere manier om achter je gatewayadres te komen?? (ja, ik begeef me hier op onbekend terrein, iemand die de weg weet??)
Greetingz........
Omitzzzz
Als je bijv. wilt praten met iemand via internet en je hebt beide @home, dan moet je de routes adden ja.
Jij doet:
route add <ip van andere persoon> <gateway>
De ander doet:
route add <ip van jou> <gateway>
Dus je moet de route leggen naar de ander, jij verwijst naar zijn ip met jou gateway nr..en hij verwijst naar jou ip met zijn gateway nr.
Jij doet:
route add <ip van andere persoon> <gateway>
De ander doet:
route add <ip van jou> <gateway>
Dus je moet de route leggen naar de ander, jij verwijst naar zijn ip met jou gateway nr..en hij verwijst naar jou ip met zijn gateway nr.
Pagina: 1