Toon posts:

Onboard geluid geen rear and front

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gaat om een Asus A7V8X-MX moederbord, heb alle kabels van boxjes naar subwoofer nagekeken, dat zit verder goed.
Ik krijg alleen maar of front of rear..geluid, er zitten 2 ingangen op het moederbord, in de ene krijg ik wel geluid, en in de andere ingang, helemaal geen geluid.
Heb de soundmax drivers die daarbij horen geïnstalleerd maar dat helpt niks, als ik de front en rear in me creative live 1024 stop dan heb ik wel gewoon uit alle 4 boxjes geluid dus.. die boxen doen t wel.
Is het aannemelijk dat 1 van de 2 ingangen op het moederbord kapot is ?
Spelen met instellingen in soundmax en geluid instellingen xp, heeft niks opgeleverd.

Verwijderd

http://www.asus.com/produ...eta/a7v8x-mx/overview.htm

Dacht even dat het een stereochipsetje was, maar dat is dus niet zo. Wat wil je er nou op aansluiten? 2x2 speakers? Probleem is dat dat volgens mij niet een optie is, het is 4.1 of 5.1 maar gewoon twee speakersetjes, weet ik niet.

Let ook op wat je voor termen gebruikt voor ingang en uitgang. Speakers sluit je natuurlijk aan op een uitgang maar jij hebt het over ingangen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 05:22:
http://www.asus.com/produ...eta/a7v8x-mx/overview.htm

Dacht even dat het een stereochipsetje was, maar dat is dus niet zo. Wat wil je er nou op aansluiten? 2x2 speakers? Probleem is dat dat volgens mij niet een optie is, het is 4.1 of 5.1 maar gewoon twee speakersetjes, weet ik niet.

Let ook op wat je voor termen gebruikt voor ingang en uitgang. Speakers sluit je natuurlijk aan op een uitgang maar jij hebt het over ingangen...
Er zijn 2 kabeltjes, 1 front kabeltje > voor de 2 front speakers en 1 rear kabeltje > voor de 2 rear speakers, bij mn creative 1024 kaart is dat geen probleem, en heb ik gewoon geluid uit alle 4 boxen.

Verwijderd

Heb je in Windows wel de boxen ingesteld op het aantal boxen die je hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 09:19:
Heb je in Windows wel de boxen ingesteld op het aantal boxen die je hebt?
Ja heb ik ook gedaan, maar helpt ook niks.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Heb je ook een meerkanaals geluidsbestand ?
Standaard wordt (volgens mij) stereo als stereo weergegeven

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Ik zelf ook dit mobo. En het lijkt mij dat je een fout maakt.
De chipset bevat wel de mogelijkheid tot 5.1 sound, maar er is maar 1-stereo uitgang op het mobo gesoldeerd. Volgens mij is er een uitbreiding te koop voor de andere uitgangen.

De ingang waar jij het over hebt, is ook daadwerkelijk een ingang. Dus geen geluid hoort dan ook het geval te zijn.
Pagina: 1