Toon posts:

[Win2000] Opstarten: RAM teller loopt door

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hier weer een vraag van een Noob --> op een oud systeempje van mij is er een vaag probleem na opstarten/reboot:

De telling van het RAMgeheugen eindigt niet bij de beschikbare 382 mb, maar begint vervolgens weer vrolijk bij nul te tellen.

deze oneindige telling si te onderbreken door eenmaal op esc te duwen, wat op zich een kleine moeite is, maar toch zou ik graag dit stapje willen overslaan en willen weten wat er aan de hand is.

Maybe geheugen kaduuk? Help pls! :(

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Dude, het ziet er gewoon naar uit dat je quick-post uit staat in je bios.
Als ik dat hier uitzet gaat ie ook 3 keer al het geheugen langs.
Zet het eens aan...

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Volgens mij is dit niets ernstig. Een oud Asus P2b bordje van mij deed die geheugencontrole altijd 5 keer. Met weinig ram (128 Mb) was dat nooit een probleem. Bij 382 Mb zal dat best wel vervelend zijn.

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 11:48
Bios instellingen
(spec's zijn ook altijd welkom)

Verwijderd

Liam_xi schreef op 16 februari 2004 @ 00:59:
Dude, het ziet er gewoon naar uit dat je quick-post uit staat in je bios.
Als ik dat hier uitzet gaat ie ook 3 keer al het geheugen langs.
Zet het eens aan...
Ik heb de oude manual er even bij gepakt en inderdaad... het staat er...
hoeveel koffie ik al die tijd wel niet heb gedronken .... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de snelle reply's, al heb ik nix aan bios instellingen veranderd voor zover ik weet, maar goed, het zou kunnen natuurlijk.

Maar wellke instellingen moet ik veranderen dan? Quick-post komt me niet bekend voor, waar ergens te vinden?

Tis idd een oud beestje: moederbord geen idee
celeron 400 mhz
382 mb ram (sdram, zou dat kunnen :S)
21 gig HD

is het eigenlijk wel zo'n beetje ;)

Verwijderd

Bij mijn bios was het in het Bios Features Setup scherm. De 'Quick Power on Self Test' optie.
Enable is 1 x testen.

(Toen was ik dom... nu ben ik slim :) )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 01:21 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie bovenstaande hints - het is waarschijnlijk inderdaad zo dat je de "Fast POST" / "Quick post" of dat soort dingen uit hebt staan - hierdoor 'controleert' je bios je geheugen meerdere malen. Ga gewoon eventjes op zoek in je bios, probeer een en ander uit en het komt vanzelf goed :)

Verder snap ik niet zo goed waarom je deze vraag in Windows Operated Systems stelt - dit is toch geen Windows probleem? In ieder geval - mocht je er toch nog niet uitkomen, open dan even een topic in een van de juiste hardware fora :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.