Toon posts:

Streaming DivX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een programma waarmee je DivX/XviD video streaming kan afspelen? Dus dat je niet de hele film naar je HD hoeft te kopieren, maar dat je hem gewoon kunt downloaden terwijl je hem aant afspelen bent (mits hij unpacked op een server staat natuurlijk), zoals dat ook met wmv filmpjes kan?
Ik weet dat het xvid/divx formaat hier niet voor gemaakt is, aangezien je normaal je films pas kunt afspelen als je ze helemaal gedownload hebt, maar ik had een programmaatje (genaamd avi-preview, onderdeel van kazaalite) waarmee je ook xvid's die nog niet compleet waren al kon afspelen, dus het moet mogelijk zijn denk ik dan.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Avi preview werkt maar met bepaalde bestanden en je moet ook telkens laten scannen voor New data, anders speelt hij ook niet alles af.

Volgens mij maakt avipreview ergens een zogenaamd einde aan de avi, zodat je hem al vast kan bekijken.

Wat jij wil kan volgens mij niet, misschien ooit als het downloaden nog sneller gaat maar dan nog is die Avi niet geschikt hiervoor, dan moet toch Asf of mpeg hebben.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Dat gaat niet. Om een avi af te spelen moet je elke bit hebben, die in de avi header wordt beschreven, heb je die niet, dan heb je pech. Avi -preview maakt een nieuwe header aan zodat je toch al kunt kijken. Dit werkt niet perfect en slechts met enkele codecs.

Wat jij wil gaat dus niet.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

http://www.videolan.org/streaming/

zou dit misschien werken? kwam het ooit tegen in een ander topic

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
megamuch schreef op 16 februari 2004 @ 01:30:
Dat gaat niet. Om een avi af te spelen moet je elke bit hebben, die in de avi header wordt beschreven, heb je die niet, dan heb je pech. Avi -preview maakt een nieuwe header aan zodat je toch al kunt kijken. Dit werkt niet perfect en slechts met enkele codecs.

Wat jij wil gaat dus niet.
hmm, en als ik dan op de ene computer met bsplayer bijvoorbeeld een film op een andere pc in het netwerk opent, wat gebeurt er dan? kopieert ie de film dan eerst naar de temp-files ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
The Evil Brain schreef op 16 februari 2004 @ 08:17:
[...]
hmm, en als ik dan op de ene computer met bsplayer bijvoorbeeld een film op een andere pc in het netwerk opent, wat gebeurt er dan? kopieert ie de film dan eerst naar de temp-files ofzo?
ja idd, dan gaat ie ook niet eerst de hele film kopieren (want meestal heb ik 'm in een paar sec geopend en in die tijd heeft ie echt geen 700mb gekopieerd). Is het niet gewoon mogelijk dan een streaming programma dan op het begin alle nodig headers etc overstuurt en dan pas de frames gaat overpompen???

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Streamen van DivX/Xvid/whatever gaat toch prima via het SMB protocol? Een beetje network filesystem kan dit prima: NFS, Coda, etc. De client (BSplayer oid) moet bij het einde van de AVI kunnen komen.
Moeilijker is om een divx realtime op te nemen en die via het netwerk te bekijken. Wil je dat soms?

Quoten is geweldig... - boer Krelis

Verwijderd

Topicstarter
boer Krelis schreef op 16 februari 2004 @ 12:52:
Streamen van DivX/Xvid/whatever gaat toch prima via het SMB protocol? Een beetje network filesystem kan dit prima: NFS, Coda, etc. De client (BSplayer oid) moet bij het einde van de AVI kunnen komen.
Moeilijker is om een divx realtime op te nemen en die via het netwerk te bekijken. Wil je dat soms?
ik wil een systeempje opzetten op een paar snelle servers waarbij mensen thuis een film xvid film kunnen aanklikken en direct kunnen kijken. Dus dat je niet eerst de hele film moet downloaden wat weer veel tijd en HD kost, maar hem gewoon streaming kan bekijken. Kan dat met smb:// ??? Hoe kan ik een smb server opzetten?

edit: ik lees net dat SMB het protocol is dat voor file/printer sharing gebruikt wordt. Betekent dit dat ik het op windows alleen kan gebruiken als file en printer sharing enabled is, en de films geshared staan, of kun je het protocol ook nog op andere manieren toepassen? kun je ook bijv. linken naar smb://machine/map/file.avi ?
Of werkt het zo niet? Ken je toevallig sites waar op deze manier smb op deze manier gebruikt wordt om video (of andere data waar je niet de data vanaf het begin wil hebben, maar specifieke stukken wil kunnen opvragen) te downloaden?

En hoe zit het met andere protocollen bijvoorbeeld MMS (wat ik heel vaak zie op streaming sites). Kan je daarmee ook een XviD bekijken, of kan je hiermee ook alleen maar de file vanaf het begin opvragen?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 15:14 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Bekijk http://samba.anu.edu.au/c...t-is-smb.html#What_Is_SMB eens

Het zou dus in principe moeten werken als je het gewoon met \\PCNAAM\share doet en de file dan gaat bekijken :)

Uiteraard moet je dan wel in hetzelfde netwerk hangen enzo. Je kan dat ook wel bereiken met een VPN denk ik, aangezien je dan ook netwerkjes bouwt

[ Voor 29% gewijzigd door G33rt op 16-02-2004 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick*
nog steeds geen antw :(

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Op post 4 kreeg je al het antwoord:

Wel alles lezen he

Verwijderd

Topicstarter
QuarK schreef op 20 februari 2004 @ 20:20:
Op post 4 kreeg je al het antwoord:

Wel alles lezen he
nee daarmee kan je bijv. een realtime video conferentie houden (dus video broadcasten), maar ik wil dus dat clients zelf video kunnen aanvragen als ze dat willen en dat het dan gaat streamen, dus niet als internet tv maar op request. (het liefste dat ze gewoon een link op een site kunnen aanklikken en via een bestaand protocol in mediaplayer oid de film gelijk streaming kunnen kijken.)
Pagina: 1