Toon posts:

[FX5200] Vreemde vastloper bij overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde het maximum uit mn fx5200 persen, vooral nu met ut2k4, dat het ook nog goed gaat lopen op 1024x768 (doet het nu al best goed, maar toch).
Dus nu heb ik em van 250/200 (core/mem) naar 330/450 geschroefd. Het enige probleem is dat hij binnen minder een seconde na het starten van het spel (nvidia intro bij ut2k4) vastloopt, ongeveer 15 sec blijft hangen, en dan gewoon goed doorloopt. Ook na meer dan een kwartier gamen loopt hij dan nog goed.
Heeft iemand dit probleem wel eens eerder meegemaakt? En is het op te lossen? Het probleem doet zich niet voor bij 300/450, dus je zou zeggen dat hij gewoon tever is geclockt, maar ik vind het toch vreemd dat hij gewoon goed doorloopt na ff te zijn vastgelopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 00:35:
Ook na meer dan een kwartier gamen loopt hij dan nog goed.
offtopic:
HAHA B)

Probeer eens de nieuwste via/nforce drivers te downloaden

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 00:40 ]

Verwijderd

weet je of ie het ook bij andere games doet of alleen bij UT?
Iig gaat t toch wel aan het overclocken liggen, als ie het op stocksnelheden niet doet. Probeer eens met een iets mindere overclock en kijk eens wat ie dan doet.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hoe zit het met de warmteontwikkeling van de kaart? Misschien moet je er eens aan denken betere koeling aan te schaffen. Aangezien je een redelijke oc hebt.. neem ik aan dat het de warmteontwikkeling niet ten goede komt :) Probeer je heatsink andere even vast te houden.. of er een extra fan op te richten.

www.google.nl

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hij is inderdaad gewoon te ver overgeclockt. Kwestie van meer volts en beter koelen, of anders je overclocksnelheden terugbrengen tot hij weer stabiel is. Dit valt onder basic oc-kennis/ervaring, vandaar dat deze dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.