Mijn vader kan via zijn werk een zogenaamd Pc-Privé-Plan nemen, zodat híj
steeds een klein beetje geld moet afgeven voor de pc. Dus een vast bedrag per maand wordt van zijn loon ingehouden om de computer in gedeeltes terug te betalen tegen een aantrekkelijke prijs.
Hieronder volgt de lijst waar ik uit kan kiezen. Er zijn verschillende systemen, maar ik ben toch maar voor de zwarte versie gegaan van het Athlon 64 systeempje.
Het volgende teken, √, betekent dat het genoemde product al in het systeem zit en je deze erbij moét bestellen. Je kan het wel weglaten, maar dan krijg je geen extra geld terug. Een optie is natuurlijk wel om dit te verkopen
. De prijzen zijn aangeven met een '+' of een '-'. Dit duidt op het bedrag dat erbij moet worden betaald of dat je terug krijgt.
Het syteem kosten zonder iets erbij, €979,00 incl. BTW
Budget= €2000,00
Werkzaamheden= Vooral Gamen, Chatten, Autocad en Photoshop.
Hieronder volgen enkele zaken die ik nog niet zeker weet en daarom erover vragen stel.
Geluidskaart:
Ik weet écht niet welke geluidskaart ik moet nemen. Ik wil later wel beetje de DJ uit gaan hangen, maar om daar nu een kaart voor te kopen, dat zie ik niet zo zitten. Ik wilde meer een DolbySurround setje maken, zodat ik film met zuivere, heldere en harde muziek kan afspelen.
Ik heb echter nog 2 versterkers liggen. Een Pioneer en een Sony. Zou ik die niet op een of andere manier kunnen gebruiken. Heb daarbij nog eens 9 goede boxen staan. Dat wordt dus dik beuken!!!
Alleen wat ik me afvraag is al het geluid via de versterker gaat dat het dan nog wel om kan gaan met het 6.1 DolbySurround, want dan heb ik niets aan een dure geluidskaart in mijn computer.
Ook zou ik graag een geluidskaart hebben met Optical Out, zodat ik mijn muziekbestanden van de PC naar mijn MiniDisc kan overzetten. Dit bespaard een hoop tijd, want moet de nummers normaal eerst op CD branden.
vraag 1: Als ik mijn versterker gebruik voor het geluid, kan ik dan nog steeds gebruik maken van mijn 6 kanaals geluid en welke geluidskaart zou ik nemen?
Stereo TV-,FM-tunerkaart:
Ik wil een breedbeeld-Tv op deze nieuwe computer gaan aansluiten zodat ik er films en TV op kan kijken. Daarvoor heeft men een kaart nodig, maar welke? Ik heb een review op T-net gevonden, maar die kwam uit 2000, en was dus een beetje gedateerd. Ik zou dus Tv willen kijken en opnemen is hoge kwalitiet. Tevens zou ik Radio willen luisteren en kunnen opnemen met deze kaart, zoals de Life-Sets tijdens Q-Dance radio op ID&T Radio
vraag 2: Welke kaart zou ik nemen voor goede kwaliteit opnames en weergave van beeld en geluid?
Monitor:
De Iiyama 19' TFT E481S-B Zwart/Speakers bevat speakers. Ik ben alleen bang dat ik deze opblaas. Ik draai namelijk de muziek altijd snoeihard
en heb niet voor niets ruzie met allebij de buren. Kan ik deze ook bijvoorbeeld uitzetten?
vraag 3: Lopen de speakers in het monitor geen risico door veels te harde muziek te draaien of kan men deze uitschakelen?
Software:
Aan software heb je tegenwoordig eigenlijk niets meer. Om te kopen dan
. Helaas moet ik dit bij het systeem kopen, wat ik helemaal niet wil. Is dit niet te verkopen software, of is dat een verloren zaak? Dus kan ik deze Windows XP Home bijvoorbeeld verkopen op www.marktplaats.nl en MS Works?
vraag 4: Mag men de software verkopen via internet of dergelijken en is dit dan legaal?
Draadloos Netwerk:
Wij hebben thuis al een draadloos netwerk, en daar wil ik natuurlijk gebruik van maken. Alleen vroeg ik mij af of dit on-board zit. Ze hebben het namelijk over Wi-Fi, maar volgens mij is dit voor AP. Dus dat je PC je Acces Point wordt. Dit hebben wij echter al en is daarom niet nodig.
vraag 5: De aansluiting op je moederbord dient als AccesPoint of als ontvanger?
Videokaart:
Ik wil Tv kijken via mijn Breedbeeld, maar daar moet ik ook een speciale aansluiting voor hebben op mijn videokaart of moet ik daar een aparte kaart voor kopen. Kan ik dan beter een goedkopere Videokaart kopen en een duurdere Stereo TV-,FM-tunerkaart? Ook speel ik graag spelletjes op mijn PC, maar is de standaard videokaart, dé Connect3D ATI Radeon 9200SE 128MB TV AGP, een fatsoenlijke kaart om mee te gamen? De andere Radeon vind ik echter té duur. 332 euro erbij betalen is gewoon té veel/
vraag 6: Welke videokaart raden jullie mij aan?
Gerelateerde links:
Review van de Logitech MX 500
ASUS Wi-Fi@HOME™
Andere handige links:
GadgetDelivery IRax review
Uw hulp en adviezen zouden erg gewenst zijn
Hieronder volgt de lijst waar ik uit kan kiezen. Er zijn verschillende systemen, maar ik ben toch maar voor de zwarte versie gegaan van het Athlon 64 systeempje.
Het volgende teken, √, betekent dat het genoemde product al in het systeem zit en je deze erbij moét bestellen. Je kan het wel weglaten, maar dan krijg je geen extra geld terug. Een optie is natuurlijk wel om dit te verkopen
Het syteem kosten zonder iets erbij, €979,00 incl. BTW
Budget= €2000,00
Werkzaamheden= Vooral Gamen, Chatten, Autocad en Photoshop.
| Overzichtstabel | ||
| Categorie | Product | Prijs |
| Besturingssoftware | Microsoft® Windows® XP Home NL OEM + LIC | √ |
| Processor | AMD Athlon 64 3000+ 1600SB Socket-754 AMD Athlon 64 3200+ 1600SB Socket-754 AMD Athlon 64 3400+ 1600SB Socket-754 | +€0,00 +€63,00 +€212,00 |
| Processorkoeler | CPU Cooler Athlon 64 3200+ SPIRE | √ |
| Moederbord | Asus K8V Deluxe DDR400 AGP8x | √ |
| Geheugen | Geheugen Dimm 512 MB PC 3200 DDR 3 j. Gar | √ |
| Extra Geheugen | Geheugen Dimm 512 MB PC 3200 DDR 3 j. Gar | +€87,00 |
| Harde schijf | WD 80,0 GB UDMA100 7200RPM 2MB Cache Maxtor DiamondMax Plus9 (120GB, 8MB cache) | √ √ |
| CD / DVD Speler | LG DVD-Rom 16x48 IDE OEM Zwart | √ |
| CD / DVD Rewriter | NEC ND2500A DVD±R/W IDE OEM Zwart | +€140,00 |
| Videokaart | Connect3D ATI Radeon 9200SE 128MB TV AGP XFX GeForce FX5600XT 256MB TV DVI AGP8x Connect3D ATI Radeon 9800 Pro 128MB TV D | √ +€85,00 +€322,00 |
| Geluidskaart | Sound On Board Creative 6.1 SB Audigy 2 OEM | √ +€73 |
| Floppy Drive | Floppy Disk Drive 3,5' 1.44 MB Zwart | √ |
| Behuizing | PARA miditower ATX V-06BG 300W U-LN Zwart | √ |
| Voeding | PC Voeding 350 WATT FSP Ultra Low Noise | √ |
| Applicatiesoftware | MS Works Suite 2004 NL OEM DVD + LIC Panda Titanium OEM Antivirus 1 jr update Cyberlink PowerDVD Playback Software OEM | √ √ √ |
| Monitor | Philips 17' 107E Zwart Geen Monitor Philips 17' TFT 170S Zwart Iiyama 19' TFT E481S-B Zwart/Speakers | √ -€116,00 +€345,00 +€562,00 |
| Speakers | Creative 2.0 SBS230 Zwart OEM | √ |
| Keyboard | Logitech Keyboard + Optische Muis Zwart | √ |
| Stekkerdoos | Sitecom Power Protection Strip | +€9,00 |
| Camera | Logitech QuickCam Messenger OEM | +€21,00 |
| Garantie | Carry-In garantie: 36 maanden | √ |
| Garantie | Eerste 12 mnd Pick-Up & Return service | √ |
| Totaal | €1798,00 | |
Hieronder volgen enkele zaken die ik nog niet zeker weet en daarom erover vragen stel.
Geluidskaart:
Ik weet écht niet welke geluidskaart ik moet nemen. Ik wil later wel beetje de DJ uit gaan hangen, maar om daar nu een kaart voor te kopen, dat zie ik niet zo zitten. Ik wilde meer een DolbySurround setje maken, zodat ik film met zuivere, heldere en harde muziek kan afspelen.
Ik heb echter nog 2 versterkers liggen. Een Pioneer en een Sony. Zou ik die niet op een of andere manier kunnen gebruiken. Heb daarbij nog eens 9 goede boxen staan. Dat wordt dus dik beuken!!!
Alleen wat ik me afvraag is al het geluid via de versterker gaat dat het dan nog wel om kan gaan met het 6.1 DolbySurround, want dan heb ik niets aan een dure geluidskaart in mijn computer.
Ook zou ik graag een geluidskaart hebben met Optical Out, zodat ik mijn muziekbestanden van de PC naar mijn MiniDisc kan overzetten. Dit bespaard een hoop tijd, want moet de nummers normaal eerst op CD branden.
Stereo TV-,FM-tunerkaart:
Ik wil een breedbeeld-Tv op deze nieuwe computer gaan aansluiten zodat ik er films en TV op kan kijken. Daarvoor heeft men een kaart nodig, maar welke? Ik heb een review op T-net gevonden, maar die kwam uit 2000, en was dus een beetje gedateerd. Ik zou dus Tv willen kijken en opnemen is hoge kwalitiet. Tevens zou ik Radio willen luisteren en kunnen opnemen met deze kaart, zoals de Life-Sets tijdens Q-Dance radio op ID&T Radio
Monitor:
De Iiyama 19' TFT E481S-B Zwart/Speakers bevat speakers. Ik ben alleen bang dat ik deze opblaas. Ik draai namelijk de muziek altijd snoeihard
Software:
Aan software heb je tegenwoordig eigenlijk niets meer. Om te kopen dan
Draadloos Netwerk:
Wij hebben thuis al een draadloos netwerk, en daar wil ik natuurlijk gebruik van maken. Alleen vroeg ik mij af of dit on-board zit. Ze hebben het namelijk over Wi-Fi, maar volgens mij is dit voor AP. Dus dat je PC je Acces Point wordt. Dit hebben wij echter al en is daarom niet nodig.
Videokaart:
Ik wil Tv kijken via mijn Breedbeeld, maar daar moet ik ook een speciale aansluiting voor hebben op mijn videokaart of moet ik daar een aparte kaart voor kopen. Kan ik dan beter een goedkopere Videokaart kopen en een duurdere Stereo TV-,FM-tunerkaart? Ook speel ik graag spelletjes op mijn PC, maar is de standaard videokaart, dé Connect3D ATI Radeon 9200SE 128MB TV AGP, een fatsoenlijke kaart om mee te gamen? De andere Radeon vind ik echter té duur. 332 euro erbij betalen is gewoon té veel/
| Overzichtstabel | ||
| Categorie | Product | Prijs |
| Videokaart | ||
| Geluidskaart | ||
| Stereo TV-,FM-tunerkaart | ||
| Draadloze Netwerkkaart | Linksys Wireless PCI Card (WMP11) | +€49,00 |
| Keyboard | Trust Easy Scroll Silverline | +€19,95 |
| Muis | Logitech MX500 | √ |
| Totaal | € ? | |
| Totaal Alles | € ? | |
Gerelateerde links:
Review van de Logitech MX 500