Toon posts:

Pc-Privé-Project Opel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader kan via zijn werk een zogenaamd Pc-Privé-Plan nemen, zodat híj :Y) steeds een klein beetje geld moet afgeven voor de pc. Dus een vast bedrag per maand wordt van zijn loon ingehouden om de computer in gedeeltes terug te betalen tegen een aantrekkelijke prijs.

Hieronder volgt de lijst waar ik uit kan kiezen. Er zijn verschillende systemen, maar ik ben toch maar voor de zwarte versie gegaan van het Athlon 64 systeempje.

Het volgende teken, √, betekent dat het genoemde product al in het systeem zit en je deze erbij moét bestellen. Je kan het wel weglaten, maar dan krijg je geen extra geld terug. Een optie is natuurlijk wel om dit te verkopen ;) . De prijzen zijn aangeven met een '+' of een '-'. Dit duidt op het bedrag dat erbij moet worden betaald of dat je terug krijgt.

Het syteem kosten zonder iets erbij, €979,00 incl. BTW

Budget= €2000,00
Werkzaamheden= Vooral Gamen, Chatten, Autocad en Photoshop.

Overzichtstabel
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
CategorieProductPrijs
BesturingssoftwareMicrosoft® Windows® XP Home NL OEM + LIC
ProcessorAMD Athlon 64 3000+ 1600SB Socket-754
AMD Athlon 64 3200+ 1600SB Socket-754
AMD Athlon 64 3400+ 1600SB Socket-754
+€0,00
+€63,00
+€212,00
ProcessorkoelerCPU Cooler Athlon 64 3200+ SPIRE
MoederbordAsus K8V Deluxe DDR400 AGP8x
GeheugenGeheugen Dimm 512 MB PC 3200 DDR 3 j. Gar
Extra GeheugenGeheugen Dimm 512 MB PC 3200 DDR 3 j. Gar+€87,00
Harde schijfWD 80,0 GB UDMA100 7200RPM 2MB Cache
Maxtor DiamondMax Plus9 (120GB, 8MB cache)

CD / DVD SpelerLG DVD-Rom 16x48 IDE OEM Zwart
CD / DVD RewriterNEC ND2500A DVD±R/W IDE OEM Zwart+€140,00
VideokaartConnect3D ATI Radeon 9200SE 128MB TV AGP
XFX GeForce FX5600XT 256MB TV DVI AGP8x
Connect3D ATI Radeon 9800 Pro 128MB TV D

+€85,00
+€322,00
GeluidskaartSound On Board
Creative 6.1 SB Audigy 2 OEM

+€73
Floppy DriveFloppy Disk Drive 3,5' 1.44 MB Zwart
BehuizingPARA miditower ATX V-06BG 300W U-LN Zwart
VoedingPC Voeding 350 WATT FSP Ultra Low Noise
ApplicatiesoftwareMS Works Suite 2004 NL OEM DVD + LIC
Panda Titanium OEM Antivirus 1 jr update
Cyberlink PowerDVD Playback Software OEM

MonitorPhilips 17' 107E Zwart
Geen Monitor
Philips 17' TFT 170S Zwart
Iiyama 19' TFT E481S-B Zwart/Speakers

-€116,00
+€345,00
+€562,00
SpeakersCreative 2.0 SBS230 Zwart OEM
KeyboardLogitech Keyboard + Optische Muis Zwart
StekkerdoosSitecom Power Protection Strip+€9,00
CameraLogitech QuickCam Messenger OEM+€21,00
GarantieCarry-In garantie: 36 maanden
GarantieEerste 12 mnd Pick-Up & Return service
Totaal€1798,00

Hieronder volgen enkele zaken die ik nog niet zeker weet en daarom erover vragen stel.

Geluidskaart:
Ik weet écht niet welke geluidskaart ik moet nemen. Ik wil later wel beetje de DJ uit gaan hangen, maar om daar nu een kaart voor te kopen, dat zie ik niet zo zitten. Ik wilde meer een DolbySurround setje maken, zodat ik film met zuivere, heldere en harde muziek kan afspelen.

Ik heb echter nog 2 versterkers liggen. Een Pioneer en een Sony. Zou ik die niet op een of andere manier kunnen gebruiken. Heb daarbij nog eens 9 goede boxen staan. Dat wordt dus dik beuken!!! _/-\o_

Alleen wat ik me afvraag is al het geluid via de versterker gaat dat het dan nog wel om kan gaan met het 6.1 DolbySurround, want dan heb ik niets aan een dure geluidskaart in mijn computer.

Ook zou ik graag een geluidskaart hebben met Optical Out, zodat ik mijn muziekbestanden van de PC naar mijn MiniDisc kan overzetten. Dit bespaard een hoop tijd, want moet de nummers normaal eerst op CD branden.

:? vraag 1: Als ik mijn versterker gebruik voor het geluid, kan ik dan nog steeds gebruik maken van mijn 6 kanaals geluid en welke geluidskaart zou ik nemen?

Stereo TV-,FM-tunerkaart:
Ik wil een breedbeeld-Tv op deze nieuwe computer gaan aansluiten zodat ik er films en TV op kan kijken. Daarvoor heeft men een kaart nodig, maar welke? Ik heb een review op T-net gevonden, maar die kwam uit 2000, en was dus een beetje gedateerd. Ik zou dus Tv willen kijken en opnemen is hoge kwalitiet. Tevens zou ik Radio willen luisteren en kunnen opnemen met deze kaart, zoals de Life-Sets tijdens Q-Dance radio op ID&T Radio

:? vraag 2: Welke kaart zou ik nemen voor goede kwaliteit opnames en weergave van beeld en geluid?

Monitor:
De Iiyama 19' TFT E481S-B Zwart/Speakers bevat speakers. Ik ben alleen bang dat ik deze opblaas. Ik draai namelijk de muziek altijd snoeihard :X en heb niet voor niets ruzie met allebij de buren. Kan ik deze ook bijvoorbeeld uitzetten?

:? vraag 3: Lopen de speakers in het monitor geen risico door veels te harde muziek te draaien of kan men deze uitschakelen?

Software:
Aan software heb je tegenwoordig eigenlijk niets meer. Om te kopen dan B) . Helaas moet ik dit bij het systeem kopen, wat ik helemaal niet wil. Is dit niet te verkopen software, of is dat een verloren zaak? Dus kan ik deze Windows XP Home bijvoorbeeld verkopen op www.marktplaats.nl en MS Works?

:? vraag 4: Mag men de software verkopen via internet of dergelijken en is dit dan legaal?

Draadloos Netwerk:
Wij hebben thuis al een draadloos netwerk, en daar wil ik natuurlijk gebruik van maken. Alleen vroeg ik mij af of dit on-board zit. Ze hebben het namelijk over Wi-Fi, maar volgens mij is dit voor AP. Dus dat je PC je Acces Point wordt. Dit hebben wij echter al en is daarom niet nodig.

:? vraag 5: De aansluiting op je moederbord dient als AccesPoint of als ontvanger?

Videokaart:
Ik wil Tv kijken via mijn Breedbeeld, maar daar moet ik ook een speciale aansluiting voor hebben op mijn videokaart of moet ik daar een aparte kaart voor kopen. Kan ik dan beter een goedkopere Videokaart kopen en een duurdere Stereo TV-,FM-tunerkaart? Ook speel ik graag spelletjes op mijn PC, maar is de standaard videokaart, dé Connect3D ATI Radeon 9200SE 128MB TV AGP, een fatsoenlijke kaart om mee te gamen? De andere Radeon vind ik echter té duur. 332 euro erbij betalen is gewoon té veel/

:? vraag 6: Welke videokaart raden jullie mij aan?

Overzichtstabel
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
CategorieProductPrijs
Videokaart
Geluidskaart
Stereo TV-,FM-tunerkaart
Draadloze NetwerkkaartLinksys Wireless PCI Card (WMP11)+€49,00
KeyboardTrust Easy Scroll Silverline+€19,95
MuisLogitech MX500
Totaal€ ?
Totaal Alles€ ?

Gerelateerde links:
Afbeeldingslocatie: http://aikeleer.dezeserver.nl/link.gif Review van de Logitech MX 500
Afbeeldingslocatie: http://aikeleer.dezeserver.nl/link.gif ASUS Wi-Fi@HOME™

Andere handige links:
Afbeeldingslocatie: http://aikeleer.dezeserver.nl/link.gif GadgetDelivery IRax review

Uw hulp en adviezen zouden erg gewenst zijn O-) :7

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 01:16 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

1. ja als je versterker dit ondersteund :P
2. een kaart die ook tv in ondersteund :P
3. die kan je uitzetten zover ik weet en ze kunnen het wel aan.
4. als het legaal is wel :P
5. weet ik niet
5^2: lees een keer een faq hier op GoT
5^3: de kaart die jou het mooist lijkt.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

De meerprijzen zijn voor de meeste dingen te hoog. Je koopt die Radeon 9800 al voor 220 EURO en dan wissel je niks ervoor in, dus die zou ik er uitlaten, zelf vervangen en de kaart die erinzat verkopen.

De harde schijf combinatie vind ik ook een beetje raar. Waarom een 80 GIG en een 120 GIG schijf. Kan je er beter 2 120 GIG schijven indoen zodat ze eventueel in RAID kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Vraag 1: Alletwee mijn versterkers zijn oude versterkers en ondersteunen alleen Stereo. Maar is het niet mogelijk dat door de vesterkers het systeem harder gaat, in dB dan?

Vraag 2: Ik heb het hier over een aparte kaart. Dus een kaart die de kabel uitleest op de computer zegmaar. Echte Tv-kaartjes, waar je bijvoorbeeld ook teletekst op kan kijken.

Vraag 3: Is opgelost, bedankt O+

Vraag 4: Als ze de computer al voor mij gaan installeren, wat ik verwacht, dan kan ik mijn Windows toch niet meer verkopen of zie ik dit verkeerd? De Productcode is dan toch al geinstalleerd? |:(

Vraag 5: Mijn Engels is niet al te best, maar volgens de plaatjes te zien op die site is het een AccesPoint volgens mij.

Vraag 6: Ik wil graag een videokaart op mee te gamen, verder is hij eigenlijk niet voor belang voor mij. Ik hoef niet persé de hoogste resolutie te hebben en films kijk ik toch via de TV dusja, wat raden jullie mij aan (3 opties in de tabel) ?

De keuze van die 2 hardeschijven komt omdat ik die 120GB nog thuis had liggen in een andere computer. De andere 80Gb zit standaard in het pakket. Deze stop ik dus bij elkaar :9 >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 01:08 ]

Verwijderd

VRAAG 6

Die standaard Radeon 9200 zal wel voldoende zijn voor huidige spellen, maar als je nu al klaar wil zijn voor HL2 en Doom 3 die deze zomer uitkomen kan je best de Radeon 9800 nemen, maar ik zou hem gewoon zelf appart kopen, zoals reeds gezegd. Ben je 100 EURO goedkoper uit.

Verwijderd

Topicstarter
Vraag 6: Is het dan met de Radeon 9200SE niet meer mogelijk om Half-Life 2 te spelen. Ik had gehoord dat dit met een minder systeem ook goed mogelijk zou zijn. Het is natuurlijk niet de bedoeling, dat ik na een jaar mijn systeem alweer aan moet passen. Kan ik dan beter voor de GeForce gaan? Of gewoon inruilen?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

De windows die je erbij krijgt zal hoogst waarschijnlijk OEM zijn op een recoverydisk en is dan níet te verkopen.
een 9200se is wel genoeg om te gamen nu maar je hebt liever meer (de GF bijvoorbeeld, 9800pro is heel mooi maar net zo duur als mooi :()
ik zou een desktop écht op utp aansluiten, maar zover ik weet zitten er geen AP's in een desktop, alleen clients. (is wel ap van te maken, maar is ander verhaal)

TFT scherm is ook een aanrader :9~

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 01:18:
Vraag 6: Is het dan met de Radeon 9200SE niet meer mogelijk om Half-Life 2 te spelen. Ik had gehoord dat dit met een minder systeem ook goed mogelijk zou zijn. Het is natuurlijk niet de bedoeling, dat ik na een jaar mijn systeem alweer aan moet passen. Kan ik dan beter voor de GeForce gaan? Of gewoon inruilen?
Tuurlijk kan je em met die 9200SE ook spelen, alleen is dat echt een mega bottleneck van je pc. Athlon 64 en een 9200SE is een beetje scheef, als je toch wat langer mee wilt gaan kan je beter de 9800pro nemen, die draait bijna letterlijk rondjes om die geforce en 9200 heen.

Wat je ook natuurlijk kan doen is gewoon die 9200 nemen, zodat je nix extra's betaald.... en het even aankijkt hoe het gaat met de games, in de tussentijd zakken de prijsen van alle videokaartjes ook weer een beetje enzo }) en dan koop je alsnog een snellere videokaart. De Radeon 9800pro is op dit moment ongeveer 220 euro (ff dat je het weet)

Ik weet niet op wat voor details en resolutie je normaalt games speelt, in geval je het nog niet weet, het is echt heerlijk om op 1600x1200, high details & FSAA aan, te spelen :*) *hint*

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik gewoon dan deze opstelling doen 8) ?

Overzichtstabel
CategorieProductPrijs
BesturingssoftwareMicrosoft® Windows® XP Home NL OEM + LIC
ProcessorAMD Athlon 64 3000+ 1600SB Socket-754
ProcessorkoelerCPU Cooler Athlon 64 3200+ SPIRE
MoederbordAsus K8V Deluxe DDR400 AGP8x
GeheugenGeheugen Dimm 512 MB PC 3200 DDR 3 j. Gar
Extra GeheugenGeheugen Dimm 512 MB PC 3200 DDR 3 j. Gar+€87,00
Harde schijfWD 80,0 GB UDMA100 7200RPM 2MB Cache
Maxtor DiamondMax Plus9 (120GB, 8MB cache)

CD / DVD SpelerLG DVD-Rom 16x48 IDE OEM Zwart
CD / DVD RewriterNEC ND2500A DVD±R/W IDE OEM Zwart+€140,00
VideokaartConnect3D ATI Radeon 9200SE 128MB TV AGP
GeluidskaartSound On Board
Floppy DriveFloppy Disk Drive 3,5' 1.44 MB Zwart
BehuizingPARA miditower ATX V-06BG 300W U-LN Zwart
VoedingPC Voeding 350 WATT FSP Ultra Low Noise
ApplicatiesoftwareMS Works Suite 2004 NL OEM DVD + LIC
Panda Titanium OEM Antivirus 1 jr update
Cyberlink PowerDVD Playback Software OEM

MonitorIiyama 19' TFT E481S-B Zwart/Speakers+€562,00
SpeakersCreative 2.0 SBS230 Zwart OEM
KeyboardLogitech Keyboard + Optische Muis Zwart
StekkerdoosSitecom Power Protection Strip+€9,00
CameraLogitech QuickCam Messenger OEM+€21,00
GarantieCarry-In garantie: 36 maanden
GarantieEerste 12 mnd Pick-Up & Return service
Totaal€1798,00

Deze dingen heb ik thuis nog liggen of vind ik dat nog in mijn computer geplaatst moeten worden.

Overzichtstabel
CategorieProductPrijs
Stereo TV-,FM-tunerkaart
Draadloze NetwerkkaartLinksys Wireless PCI Card (WMP11)+€49,00
KeyboardTrust Easy Scroll Silverline+€19,95
MuisLogitech MX500
Totaal 1€1798,00
Totaal 2€68,59
Totaal Alles€1866,59

Maar dan koop ik dus gewoon de standaard videokaart en kan ik later altijd nog upgraden, want anders wordt het systeempje wel erg duur :O

De CD / DVD Speler verkoop ik aan mijn broertje voor €35,- en de bijgelverde speakertjes voor €9,- Of ik hou die gewoon. Dat zie ik wel even aan. Mijn Keyboard en muis verkoop ik aan hem en dan pak ik mooi mijn MX500 terug en koop ik mijn Trust toetsenbordje wat ik een zwaar relaxed toetsenbordje vind.

Welke geluidskaart ik moet nememn ben ik echter nog steeds niet uit. Ik wil graag Dolby Surround voor mijn films en dat de muziek hard kan gaan. Ik wil graag mijn componenten gebruiken, zoals mijn versterker. Maar hoe moet dit allemaal? Kan iemand mij dat een beetje uitleggen O+ ?

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 14:19
Als je vooral wilt gamen dan zou ik er geen Radeon 9200 SE in zetten. Deze kaart word niet voor niks een budget kaart genoemt. Persoonlijk zou ik voor de Connect3D ATI Radeon 9800 Pro 128MB gaan. Hier kan je wel heerlijk mee gamen :D

Verwijderd

In tegenstelling tot wat sommige hier zeggen, raad ik je de 9200SE dringend af. De 9200 is niet meer dan een Radeon 8500 onder een andere naam. Dat wil zeggen: Langzaam, geen hardwarematige DirectX9 ondersteuning.

Je hebt je budget nu redelijk volgepropt, maar als je er echt een beetje serieus op wilt gamen heb je toch minstens een R9500 of hoger nodig (R9600 is langzamer dan de R9500, maar de 9500 is niet meer te krijgen). Een beetje Radeon 9700/9800 (Pro) kost geeneens zoveel meer

Verwijderd

ik zou dan idd gaan voor de opstelling deie je opnoemde maar:
- ik zou bezuinigen op je monitor, ik zou persoonlijk de 17" tft van philips pakken

- voor het geld wat je hierdoor overhoud zou ik een een 9800 PRO kopen in de winkel voor 220 euro's. dan heb je echt een super pc nog net binnen je budget en ik weet zeker dat je hier voorlopig wel even mee voruit kan :9~

over het geluid, ik heb thuis ook een opstelling met mijn versterker, maar je kan dit in principe niet met 5.1. geluid laten werken. simpelweg omdat de "oudere" versterkers geen 5.1 geluid aankunne

maar geloof me, als je gewoon stereo geluid via je stereo hebt, kan dit aardig harrd >:)

Verwijderd

Wat dwazer zegt. 19 inch TFT omruilen voor een 17 inch en de besparing gebruiken voor een betere videokaart.

Het geluid zou ik laten voor wat het is. Onboard is tegenwoordig prima voor 99% van de gebruikers en dat is later altijd te upgraden, mocht het nodig zijn.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben het eens met Terr. Vooral met de prijsverlaging van de 9800pro en de interessante 5900XT zou ik niet meer kiezen voor een 9200SE. Helaas is de meerprijs voor de 9800pro wel veel te hoog, hij staat voor ~220 in de Pricewatch. Wat je kan doen is alsnog na de koop de 9800pro kopen, tenzij je een optie hebt helemaal geen videokaart in te laten bouwen.

Zo'n 19" TFT is lekker, maar houd er wel rekening mee dat je vaak alsnog 1280x1024 draait. Ik vind het zelf wel lekker om veel op mijn monitor kwijt te kunnen, een goede 17" TFT is daarom genoeg voor mij. Deze doen ook vaak 1280x1024.

Voor de versterker... voor dobly digital moet je versterker een digitale input hebben. Voor 5.1 moet je versterker(s) dat ook ondersteunen. Zie ook: AV FAQ; Veelgestelde vragen.

Verwijderd

offtopic:
als je dat systeem (particulier) samenstelt op www.paradigit.nl ben je 200 euro duurder uit.
nou ga ik er even vanuit dat de prijs van jouw aanbieding al inclusief het belastingvoordeel is (tussen de 23-52 pct?).

ik vraag me af of de baas van je vader zich niet heeft laten oplichten door paradigit

ik lees net dat je die harde schijf van 120 gig al had. in dat geval is dat systeem een gewone winkelprijs en moet het belastingvoordeel er natuurlijk nog af 8)7
sorry.

ontopic: waarom die dvd brander? binnen een jaar zijn er nieuwe generatie branders.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 20:23 ]

Pagina: 1