Toon posts:

Harddisk formaat klopt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt, maar kon niets vinden mbt mijn probleem. Na dat ik met win2000 problemen bleef houden op een oud systeempje wilde ik er win 98se op gooien. Ik heb de HD op een andere pc geheel geformateerd. Het gaat om een 8gb schijf waar voor formateren 2 partities op stonden (C was 4gb groot, D had de rest van de ruimte).

Nu heb ik er 98se op staan, maar er is van de 8gb slechts 2,4 te zien. De rest is verdwenen en is nergens te vinden. Ook een herinstalatie heeft niets op geleverd. Hoe kan ik dit oplossen?

Systeem:
Mobo: Asus P55t2p4
Proc: AMD 500 proc
Geheugen: 128 mb
HD: Quantum Bigfoot 8,2 gb
CD: A-open 36x
Video: TNT2 32mb

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:41
euhm.. ntfs partitie?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Topicstarter
Nee, FAT 32. Ik geloof dat win98 niet werkt met ntfs.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 00:40 ]

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
als je fdisk uitvoert ziet die dan ook maar 2.4 gig of kun je daar wel de volledige schijf zien ?

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Verwijderd

Wat voor info over de grootte van je schijf krijg je als je in de ms-dos-prompt fdisk opstart en optie 4 (partitiegegevens weergeven) kiest?

edit:
Sommigen tikken toch sneller :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 00:55 . Reden: dubbelpost ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij de partitie staat 2,4 gb en bij totale schijfruimte 7,6gb

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:44
Dan ben je in ieder geval niet de rest van je hd kwijt ;)
Je moet even een 2e partitie maken in de rest van de ruimte en eventuele niet-fat32 partities die daar inzitten verwijderen. Mocht dit in fdisk niet lukken dan kan het met Partition magic (sowieso makkelijker)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Topicstarter
Ik had Partition Magic de 1e win 98 instalatie ook al geinstalleerd, maar ik zag toen geen extra beschikbare ruimte klopt dat? Ik ga het nu nog eens proberen.

(lang leven 2 computers en snelle internet verbindingen!)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, probleem is opgelost. PM4 zag de rest v/d ruimte niet, maar met PM6 was het zo gedaan. Hartelijk bedankt voor de hulp!!
Pagina: 1