Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL]Computer gaat aan als ik de printer uitzet.

Pagina: 1
Acties:

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik zit met een klein probleem. Als ik mijn computer uit heb gezet en vervolgens mijn printer, modem of/en scherm uitzet dan gaat mijn computer weer aan.

Kenmerkend is hierbij dat de printer en het modem gebruik maken van een adapter. Kortom apparaten met spoelen (ook de CRT monitor bevat een flinke spoel). Als ik deze apparaten uitzet heb ik het idee dat deze spoelen zich ontladen en op die manier een piekstroom veroorzaken zodat vervolgens de PC weer aan gaat.

Is deze analyse juist en wat kan ik er tegen doen? :)

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Lijkt me een probleem met je voeding...

probeer eens stroom van een andere Electriciteitsgroep in huis te halen en daar dan alleen de PC op aan te sluiten

(en spoelen hebben dat effect idd ;))

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Het lijkt mij idd een een fout in de voeding van je computer. Wellicht een ontstoringsspoel of ontkoppelcondensator die kapot is in je voeding?

Codedivision | Freedom Internet

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat jij zegt over piek/dal-stroom zou alleen invloed mogen hebben als je in de bios de instelling aan hebt dat je pc automatisch aangaat als er spanning op het mobo komt.

zou mogen, dus indien geen hardwarematig defect.

{signature}

• SVDT
PC-Reactive schreef op 15 februari 2004 @ 23:43:
Het lijkt mij idd een een fout in de voeding van je computer. Wellicht een ontstoringsspoel of ontkoppelcondensator die kapot is in je voeding?
Hoe kan ik er achter komen of dat het geval is?

Ik ben redelijk handig met solderen dus opzich moet een kleine reparatie uitvoerbaar zijn.

• SVDT
KompjoeFriek schreef op 15 februari 2004 @ 23:43:
Lijkt me een probleem met je voeding...

probeer eens stroom van een andere Electriciteitsgroep in huis te halen en daar dan alleen de PC op aan te sluiten
Dat had ik al gedaan in de probleemverkennende fase en dat lost inderdaad het probleem op. :)

Probleem is alleen dat ik maar 1 stopcontact in de buurt heb. Het volgende stopcontact zit een eind verderop en ik zie het niet zitten om verlengkabels te blijven werken. Dus deze oplossing valt helaas af.

• Sprite_tm
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Misschien eens proberen om in je BIOS wake-on-(lan/ring/whatever) uit te zetten?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Kijk inderdaad eens naar de settings in je Bios. Waarschijnlijk veroorzaken die sschakelpieken een storingssignaal dat door je bios wordt geinterpreteerd als een wake-on signaal.

• SVDT
Ik heb even in het bios gekeken en alle 'wake-on' optie uitgezet, gebruik ze toch nooit, en het probleem lijkt verholpen. :) Bedankt.
Pagina: 1