geen rechtermuisknop op files

Pagina: 1
Acties:

• mnielsm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 00:11
Ik heb het probleem dat als ik met m'n rechtermuisknop klik op wat voor een file dan ook dat gewoon de verkenner dan vastloopt.
Zelfs als je naar bestand gaat loopt de verkenner vast.
Ook deleten met de delete knop werkt niet meer. (met winrar lukt het wel deleten)

Ik heb al met m'n virusscanner (mcafee) gezocht voor virussen en met ad-aware & spybot search and destroy voor spyware.
Maar ik kon niks vinden.

Ctrl+alt+delete werkt wel, en dan krijg je ook zo van status: reageert niet.
Klik je dan op beëindigen dan sluit explorer.exe af en start weer opnieuw.

Ik had een nieuwe account aangemaakt op de pc om aan te melden en daar is het niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik draai winxp (up to date) op een amd athlon xp 2700+ met 512mb ram

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-04 19:12

RicX

Het leven is geen ponypark

probeer je eplxorer.exe eens opnieuw te installeren vanaf je winxp-cd.... helpt meestal wel. Ik had etzelfde probleem... is zo verholpen...

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Verwijderd

Heb je niet toevallig een programma op de achtergrond draaien die een preview / iets anders met het bestand wil doen, zodra je het menu oproept?

Het programma ImageFox bijvoorbeeld maakt een preview van images / filmpjes, en laat die in het menu zin (hoe zinloos). Vooral bij het tweede geval kan een tijdje duren als je achter een ietswat trage computer zit en een DivX/XviD van 700MB probeert te 'rechterknoppen' :P

Probeer eens bij de Task Manager / Taakbeheer zoveel overbodige dingen uit te zetten, en kijk of het dan opgelost is. Als dat het geval is dan wordt het even goed zoeken naar de dader, maar dan weet je in ieder geval dat het aan een van die programma's ligt :)

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:48

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Waarschijnlijk is het inderdaad een programma dat een entry heeft geïmplementeerd in het contextmenu (al of niet bedoeld). Probeer het dus vooral eens uit op een simpel bestand (kleine .txt bijvoorbeeld), en ga na welke programma's je recentelijk hebt geïnstalleerd. Die zou je dan evt. stuk voor stuk kunnen verwijderen (wel na elke keer rebooten), tot het probleem weg is - of je geen software meer over hebt :P

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...