tijdens een netinstall van debian testing krijg ik tijdens het installeren van de base package een debootstrap error (result 1). meerdere eigenlijk, want als ik de error oplos krijg ik een volgende.
De eerste error: awk stond al in /target/usr/bin/
oplossing: verwijderd en de install gaat verder
De tweede error: mail staat al in /target/var/spool/mail/
oplossing: verwijderd en install gaat verder.
De derde error: python2.3 kan /usr/lib/python2.3/compileall.py niet vinden
(klopt die staat ook niet in de directory) in de directory python2.3 staat alleen de dir site-packages, deze bevat wel een debconf.py
Het runnen van de laast genoemde file werkt niet, python2.3 is wel aanwezig maar kan z'n shared library libutil.so.1 niet vinden.
Via google kan ik niets vinden over dit probleem, en de search biedt ook weinig aan opties. Het enige problemen die ik kan vinden in combinatie met debian install gaan over de eerste 2 errors.
ik heb de sarge-i386-netinst.iso iso gebruikt (de officiele debian testing netinstall)
Onderstaande is het laatste gedeelt van debootstrap.log, de rest van de file is niet echt interressant aangezien er niets fout gaat.
Verder wordt er nergens iets gemeld in de file over python
debootstrap.log
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe of hoe ik dit kan oplossen?
De eerste error: awk stond al in /target/usr/bin/
oplossing: verwijderd en de install gaat verder
De tweede error: mail staat al in /target/var/spool/mail/
oplossing: verwijderd en install gaat verder.
De derde error: python2.3 kan /usr/lib/python2.3/compileall.py niet vinden
(klopt die staat ook niet in de directory) in de directory python2.3 staat alleen de dir site-packages, deze bevat wel een debconf.py
Het runnen van de laast genoemde file werkt niet, python2.3 is wel aanwezig maar kan z'n shared library libutil.so.1 niet vinden.
Via google kan ik niets vinden over dit probleem, en de search biedt ook weinig aan opties. Het enige problemen die ik kan vinden in combinatie met debian install gaan over de eerste 2 errors.
ik heb de sarge-i386-netinst.iso iso gebruikt (de officiele debian testing netinstall)
Onderstaande is het laatste gedeelt van debootstrap.log, de rest van de file is niet echt interressant aangezien er niets fout gaat.
Verder wordt er nergens iets gemeld in de file over python
debootstrap.log
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Selecting previously deselected package debconf.
(Reading database ... 2372 files and directories currently installed.)
Unpacking debconf (from .../debconf_1.3.22_all.deb) ...
dpkg: debconf: depandency problems, but configuring anyway as you request:
debconf depends on debconf-i18n | debvonf-english; however:
Package debconf-i18n is not installed.
Package debconf-english is not installed.
Setting up debconf (1.3.22) ...
python2.3: can't open file '/usr/lib/python2.3/compileall.py'
dpkg: error processing debconf (--install):
subprocess post-installation script returned erro exit status 2
Errors were encountered while processing:
debconf |
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe of hoe ik dit kan oplossen?