Ik heb hier een netwerkje van 4 pc's en 2 notebooks. Alle machines zitten op internet via een Edimax routertje, en dat werkt prima. Ze krijgen IP via DHCP, kunnen op elkaars shares kijken, geen vuiltje aan de lucht. Met uitzondering van mijn nieuwe laptop. Een Acer Aspire 2001WLCi. Prachtdingetje, maar op het netwerk een regelrechte ramp. Internet is geen probleem, zowel over wifi als over bekabeld netwerk. Maar shares benaderen over het internet netwerk lukt alleen als ik werk via \\192.168.0.x en dan iedere keer username en password ingeef (ja ik laat de passwords saven, wat het dus nog gekker maakt).
Alle machines draaien WinXP Pro SP1, zitten in dezelfde werkgroep, alle users bestaan op alle PC's.
Ook het benaderen van de laptop gaat enkel op IP-adres. Ik kan vanaf een andere machine wel de laptop bij naam zien in de werkgroep, maar als ik de laptop dan wil selecteren krijg ik als fout dat ik geen machtiging zou hebben voor toegang tot de machine.
Het instellen van statische IP's hielp ook niet. Google en de search boden me ook geen uitkomst... Wie kan mij helpen met dit misschien niet zo ernstige maar wel superirritante probleem?
edit: ik kan met de laptop op de hogeschool wel alle andere pc's zien in het netwerk, in tegenstelling tot thuis...
Alle machines draaien WinXP Pro SP1, zitten in dezelfde werkgroep, alle users bestaan op alle PC's.
Ook het benaderen van de laptop gaat enkel op IP-adres. Ik kan vanaf een andere machine wel de laptop bij naam zien in de werkgroep, maar als ik de laptop dan wil selecteren krijg ik als fout dat ik geen machtiging zou hebben voor toegang tot de machine.
Het instellen van statische IP's hielp ook niet. Google en de search boden me ook geen uitkomst... Wie kan mij helpen met dit misschien niet zo ernstige maar wel superirritante probleem?
edit: ik kan met de laptop op de hogeschool wel alle andere pc's zien in het netwerk, in tegenstelling tot thuis...
[ Voor 6% gewijzigd door Whieee op 15-02-2004 22:49 ]
Launching containers into space