Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn Compaq Armada M700 met een PIV 700 en 192 MB ram heb ik momenteel Windows XP Pro draaien. Alleen.....ik vind hem eigenlijk wel erg traag.

Doe ik er verstandig aan om hem te downgraden naar Windows 2000 of zelfs verder terug te gaan met Windows 98SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn weten was het toch windows XP die zeurde om 256 MB ram? Post ook ffe de specs van je machine, want hier kunnen we verder ook geen kaartenhuis van bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je hem zelf te traag vind dan moet je daar natuurlijk actie op ondernemen. Mijn ervaring is echter dat Windows XP prima draait met 192 MB. Windows 2000 zal zeker een betere performance opleveren.

Vraag je wel even af of dit alle features heeft die je wil en compatible is met al je software. Licentie is ook niet goedkoop ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:48
Je hebt misschien ietwat te weinig geheugen voor Windows XP (256 MB is zeker aan te raden), maar je CPU voldoet wel goed, dus eigenlijk is het een beetje vreemd dat het niet goed loopt. Wat je zou kunnen proberen voordat je naar Windows 2000/98 overschakelt is alle overbodige zut in Windows XP uitschakelen. Dus zet themes uit, haal alles weg wat bij de opstartlijst staat in msconfig en defragmenteer je hele hardeschijf ook eens.

Als dat allemaal echt niet wil helpen zou je het kunnen proberen met Windows 2000, dat is eigenlijk een beetje Windows XP, maar dan een stukje lichter met wat minder tierelantijn. Windows 98(SE) is ook een optie, maar 2000 is vaak toch stabieler :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 22:14

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 22:47:
Op mijn Compaq Armada M700 met een PIV 700 en 192 MB ram heb ik momenteel Windows XP Pro draaien. Alleen.....ik vind hem eigenlijk wel erg traag.

Doe ik er verstandig aan om hem te downgraden naar Windows 2000 of zelfs verder terug te gaan met Windows 98SE?
PIV 700's bestaan niet. En met die hoeveelheid ram heeft 't iig geen zin om terug te gaan naar 2000 want die draait beter met meer ram; kun je net zo goed XP blijven draaien. 80 ofzo zou wel werken maar dan mis je ook een hoop functionaliteit. Maargoed, je moet zelf zien wat je wilt...

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:57
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 22:47:

Een P4 700 bestaat niet, je bedoelt waarschijnlijk de P3 ...

Daarnaast zou ik toch op zoek gaan naar een mogelijkheid om er minimaal 256 MB in te prikken. De kosten vallen op zich best mee en de performance zul je zeker zien verbeteren. Een andere mogelijkheid zou het installeren van windows2000 zijn. Downgraden naar win98 is onnodig en zeker een stuk instabieler. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Specs waren dus: PIII (sorry) 700MHz, 192 MB SDram 100 mhz. Hardeschijf 12 GB en een dvdspelertje aan boord. Overigens wordt door Microsoft 128MB als minimale systeemeiden aanbevolen.

Kijk, al die software die ik bij mijn oude desktop heb gekocht heb ik natuurlijk nog gewoon liggen. Grotendeels allemaal OEM, maar dat is het probleem niet. Onder op de laptop (die ik gebruikt heb gekocht) zit ook nog de installatiecode die ik denk ik ook kan gebruiken.

Wat doe ik met dit laptopje? Internetten en gewoon werken (Word en Excel). Wel ben ik nog van plan om bij mij thuis een WiFi netwerk aan te leggen. Maar dat zou in ieder geval met Win2000 goed moeten draaien. Alleen ben ik wel bang dat mijn duur betaalde Office 2003 niet werkt onder win2000.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Office 2003 doet het gewoon onder Windows 2000, je mist alleen een zooi functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:45
Windows XP met alle grafische onzin uit draait bij mij beter dan Windows 2000. Op een Pentium2 333 met 192 MB RAM. Heb je al geprobeerd om onder XP alle eye-candy uit te zetten?

Met 192 MB moet hij het kunnen redden, maar dan is hij wel redelijk wat aan het swappen. Misschien de tekortkomingen van je 12 GB schijf?

Verder... ik had hier op een P3-600 ook gewoon Windows XP draaien, draait als een trein (non-NS :) ) Ben je niet te veeleisend? ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

Ik zou er gewoon 2x 256Mb geheugen bij zetten, bij mij werkt alles prima (zie Specs)

Opties: RM "my Computer" > Tab "Advanced" > Performance > "Adjust for best performance" > Apply > OK

[ Voor 57% gewijzigd door MadEiHCS op 15-02-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Oeht2K schreef op 15 februari 2004 @ 23:14:
Ik zou er gewoon 2x 256Mb geheugen bij zetten, bij mij werkt alles prima (zie Specs)
Tuurlijk, als jij voor die jongen even 2x 256 S0-DIMM's financiert :?

PS. hij heeft waarschijnlijk al 64MB onboard met 128 MB uitbreiding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:22

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Kan het niet zo zijn dat je een trage harde schijf hebt?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een compaq armanda 7400, met een intel P2 300 Mhz en 192 MB geheugen. Ik draai hier gewoon soepel windows XP Pro op. Ik heb alle grafische instellingen uitgezet.

offtopic:
Kwam net ook zo'n topic tegen op Fok! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
zie sig... al jaren een M700 met 256MB, snel zat. ook met 192MB geen probleem.
Met desktop PII-350 met 192MB heeft ook geen enkele moeite met XP.
i.d.d. alle eye-candy uitzetten. (themes services enzo)

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:40

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Daarbij wil ik zeggen dat van XP naar 2000 niet echt downgraden is :) Ik vind win2k stukken beter dan XP (imho) en het zal ook sneller werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 19:35
beetje off topic

ik heb een compaq armada 1500c met een celeron 266 en 160 mb @66mhz (32 onboard+128mx bijgeprikt (is tevens ook max voor dit laptopje geloof ik...)).
windows xp pro en office xp compleet grafisch lopen redelijk hoor!!!! Alleen vind ik maar 4 GB HD waarvan 500 mb vrij wel een beetje beangstigend...
Tuurlijk, tis wat langzamer dan de desktop athlon 2400+ met 512 mb, maar toch, ik kan er redelijk mee leven als ik van huis moet en bang ben voor ontwenningsverschijselen, of het gewoon echt nodig heb. Het opstarten is bij mij hetgene waar ik me het meest aan erger, duurt vrij lang.

Maar ik zou toch voor geen goud meer terugwillen naar 2000...het oog wil ook wat enzo...

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat. Verder gaat niemand deze vraag voor je kunnen beantwoorden, 'snel' of 'langzaam' is gevoelsmatig, en wat voor jou langzaam is, is voor iemand lekker snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:56

SkyStreaker

Move on up!

ik denk even vrijuit hier:

Probeer idd eens alle 'eye-candy' zoveel mogelijk uit te zetten (overvloeiende schermen, semi-transparante schermen, etc.) en stel je swapfile in op 384-384 MB en zet je register op max. grootte van 64 MB. Check ook de directory('s) \Local Settings\Temp\ en gooi die helemaal leeg.
Wat ook een punt van opmerking kan zijn is het aantal fonts wat je wellicht hebt geinstalleerd. Die worden meende ik ALLEMAAL in je geheugen geladen en als je 60-100 MB aan fonts heb die je eigenlijk nooit allemaal ;) gebruikt...

Win2K Pro is zeker geen slecht idee als je alleen functionaliteit wil en geen oogsnoep (bovendien zijn er genoeg explorer-mods / vervangers te vinden op het net) behoeft.

WIL je XP toch wel houden, d/l de sharewareversie van tweakxp en zie het programma windows washer van webroot.com te krijgen. Ook zou het niet misstaan als je een proggie als adaware (shareware) met je eigen instellingen over je HD heen laat razen.

Succes ;)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Pagina: 1