[debian] hd mounten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
goed, de kuip heeft als vlezige inhoud:
- Debian testing/unstable, 2.6.2 kernel, zelf gecompiled
- P3 600, 384mb, 4gb boot/root disk, 440BX based mobo'tje, PCI ide controller, 120gb en 160gb storage schijven op die PCI controller.

Het probleem:
Als ik middels "mount -t ext3 /dev/hdg1 /storage/2a" de 160gb disk probeer te mounten, krijg ik als error:

Mount: /dev/hdg1 already mounted of /storage/2a busy

Als ik de 120gb schijf probeer te mounten krijg ik dezelfde error.

Vreemd genoeg is het wél mogelijk om de beide hd's te partitioneren en te formatteren, wat een probleem met de controller in mijn ogen uitsluit.

Wat we al geprobeerd hebben:
- Hd's op mobo controller prikken en mounten -> zelfde error
- Allerhande updates en upgrades, ook zonder succes.

Persoonlijk krijg ik zo langzamerhand het idee dat het probleem niet in de hd of de controller ligt, maar in het mount point. Er is schijnbaar íets dat dat mountpoint bezet houd, grote vraag is alleen wát.

Het vermelden waard: van de week werkte het wél. Omdat ik zo handig was eea toen te fuck-uppen moest ik noodgedwongen geheel overnieuw beginnen. Ik zie alleen niet in wat ik nu anders doe als van de week :?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

doe eens cat /ets/mtab wat is er al gemount

Verwijderd

heb je al eens geprobeerd ze ergens anders te mounten dan op het in de startpost specifiek gegeven point? En gewoon mount /dev/hdg1 /dir/path geprobeerd in ipv met -t ext3? Meestal wordt fs type vanzelf gevonden door mount.

• bart1234
Goed, ik ben ondertussen aan het compilen gegaan met een 2.4.24 kernel, en daarmee werkt het wel allemaal goed. Problem not solved dus, maar wel uit de weg gegaan voorlopig.

Bedankt voor uwer aandacht, van mij mag ie dicht :)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

probleem is toch wel opgelost lijkt me. Er is toch niks mis met een software upgrade om wat weerbarstige hardware aan de praat te krijgen

• bart1234
TrailBlazer schreef op 16 februari 2004 @ 09:14:
probleem is toch wel opgelost lijkt me. Er is toch niks mis met een software upgrade om wat weerbarstige hardware aan de praat te krijgen
Ware het niet dat het om een downgrade gaat (van 2.6.2 naar 2.4.24) om het werkend te krijgen ;)
Overigens werken nu de netwerkkaarten weer niet, maar een beetje 3com 905'je zou gewoon moeten draaien dus dat zal wel een foutje van mezelf zijn ergens...

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

bart1234 schreef op 16 februari 2004 @ 14:10:
[...]

Ware het niet dat het om een downgrade gaat (van 2.6.2 naar 2.4.24) om het werkend te krijgen ;)
Overigens werken nu de netwerkkaarten weer niet, maar een beetje 3com 905'je zou gewoon moeten draaien dus dat zal wel een foutje van mezelf zijn ergens...
o ja fout gelezen :p
Pagina: 1