Toon posts:

Lijnen in scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hele rare lijnen in mijn scherm. Ze buigen mijn beeld zeg maar een beetje. Als ik bijvoorbeeld mn internet explorer schermpje om hoog en omlaag beweeg, bewegen deze lijnen ook aan allebij de kanten mee. Ook als ik scrol zie ik vanalles aan de zijkanten bewegen. Het lijkt bij het ene programma ook erger dan bij het andere.

Verder heb ik er geen boxen ofzo langs staan.

Ik heb er een foto van proberen te maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.betalenopinternet.com/images/beeld.jpg

hoe los ik dit in godsnaam op? Het is nl behoorlijk storend.

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
Magnetische bronnen in de buurt? Uitschakelen of verder wegzetten.

Kabel goed aangesloten?

Te hoge resolutie/verversingssnelheid voor monitor? Even een stapje lager proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Zakalwe schreef op 15 februari 2004 @ 22:41:
Magnetische bronnen in de buurt? Uitschakelen of verder wegzetten.

Kabel goed aangesloten?

Te hoge resolutie/verversingssnelheid voor monitor? Even een stapje lager proberen.
geen magnetische bronnen in de buurt en kabel zit er goed in. zou de verversingssnelheid idd wat lager kunnen zetten. Staat op 85 Hz. Maar tis een nieuwe pc met een nieuw beeldscherm dus zou ie toch wel aan moeten kunnen...

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02-2025
Ziet eruit als een typisch Iiyama euvel :P

*blup*

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het lijkt er toch op dat er iets magnetisch in de buurt is (WC pomp ? ) :)

maar als dat niet het geval is zoals je aangeeft dan zou ik toch bijna denken dat je scherm gewoon kapot is

Verwijderd

Topicstarter
sjink schreef op 15 februari 2004 @ 22:45:
Ziet eruit als een typisch Iiyama euvel :P
Belinea :/

Verwijderd

Topicstarter
Heb de vernieuwingsfrequentie op 75 Hz gezet en het lijkt inderdaad over te zijn.

Toch wel klote want ik vind 85 juist zo lekker rustig. Zou ie eigenlijk toch wel aan moeten kunnen?

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
kijk even in je handboek van je monitor. als het een 96kHz monitor is, dan is hij niet in staat om op 85Hz te refreshen op 1600x1200..... als je lager zit kan het wel, en zou je mogelijk garantie kunnen beroepen.
Ook kun je in je Monitor menu de horizontale en verticale refresh zien. Als deze onder de 96kHz is, dan is beroepen op garantie goed mogelijk

• Kleenex
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
probeer eens een BNC kabel er op aan te sluiten.

Verwijderd

Gewoon je resolutie lager zetten en op 85hz houden.
In je boekje staat ergens een schema bij welke resolutie, welke vernieuwings frequentie deze maximaal aankan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 16:00 ]

Pagina: 1