Langst mogelijke afstand tussen modem en computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Eindelijk lekker snel internetten via de kabel (of niet, als je het nieuws mag geloven)maar daar gaat het niet om.
Waar het wel om gaat is dat mijn kabelaansluiting in de ene uiterste hoek van mijn huis zit en mijn "kantoor" in de andere uiterste hoek zit (zo'n 30 meter kabel nodig hmmm........)Wat doe ik nu? De modem bij het aansluitpunt of de modem bij mijn comp.?
To coax or to utp, that's the qustion.
Moet je het signaal onderweg versterken?
Hou ik rekening met stroomdraden?
Adviseer mij, please?

CU
AKA_ACE

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Verwijderd

Gewoon modem bij je aansluiting in de muur laten aanleggen en een UTP kabel naar je PC laten lopen.
Je hebt hier geen versterker en dergelijke voor.

Suc6 !

Verwijderd

Wel CAT5 of CAT6 kabel nemen , anders haalt ie deze afstand niet !

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Klinkt als dure kabel?
Kost zoiets dan?
(Ik zou het ook kunnen opzoeken op 't net maar een persoonlijke en zeer dankbare persoonlijke noot is ook nooit weg......toch?)

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

RS232 15 meter dacht ik op hoogste snelheid, of je moet speciaal afgeschermde kabel kopen.
Beter utp max 100 meter 30 meter komt je denk ik incl connectoren op max 15,-
eventueel STP maar dan maar aan 1 kant aarden.

Verwijderd

neem chello leggen um aan en je zegt gewoon ik wil mijn modem langs mijn comp!! want ik wil niet opstaan om um te booten voor jullie! okay meneer :)

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ik heb hier ook zo'n +/- 30 mtr coax liggen gaat goed hoor !

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

ik zou zoveel mogelijk utp pakken en zimin mogelijk coax, werkt perfect bij mij (20m utp).

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 16:41
Aansluiting van kabelsignaal naar modem zo kort mogelijk houden. Vervolgens zoveel UTP kabel laten leggen als je nodig heb. Zit hier op een dikke 20 meter. Voor zover ik weet geen problemen mee...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Paul
  • Laatst online: 19:38
De maximale lengte van UTP cat5 is 90+10 meter (zie enkele andere topics hierover). De lengte van je utp-kabel niet van invloed op je internetsnelheid, je coaxkabel wel. Deze moet je zo kort mogelijk houden. Hoe het precies (natuurkundig / wetenschappelijk) zit weet ik niet, maar het is wel zo.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

kabelmodem maakt naar mijn mening gebruik van een 10 megabit verbinding met de netwerk kaart. dit wil zeggen dat cat3 al voldoende is. dit wil zeggen dat je volgens de specs tot 185 meter mag gaan. dus eh cat5/cat5e/cat6 kabel is nergen voor nodig en als je geen 50kw motor in huis hebt waar die kabel langs moet is stp/ftp ook nergens voor nodig.
Pagina: 1