Toon posts:

Linksys Befsr41 & Mxstream/alcatel speedtouch ISDN modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya
Ik heb laatst een Linksys Befsr41 v3 router gekocht om mijn kpn/mxstream adsl verbinding te delen, hiervan heb ik een Alcatel speedtouch isdn modem.
Het probleem wat ik heb is dat ik gewoon verbinding krijg via pptp, kan in de router tabel ook de clienten zien, ik kan pingen naar websites maar ik krijg ze niet in m'n browser. Ik krijg geen bit data binnen.
In mijn zoektocht naar dit probleem kom ik dit vaker tegen, maar behalve tweaken of een ander modem nemen geen echte oplossing gezien. Ik heb verschillende soorten firmware geprobeerd maar dit mocht niet baten, weet iemand anders nog iets? bij voorbaat dank

Verwijderd

Ik heb zo'n soortgelijk probleem gehad met de befsx41 en een kabelmodem.
Hij leek erop dat mijn linksys geen pptp ondersteunde. Ik heb het probleem toen opgelost door een docsys modem aan te vragen en deze werkte met het PPOE protocol. Nu heb ik adsl en een zyxel modem, nog steeds met de befsx41, zonder problemen (dhcp).
Jij zal waarschijnlijk je speedtouch aan de lan-zijde een vast ip nummer moeten geven en de befsr41 stel je aan de wan-zijde ook in op een vast ip-nummer, wat natuurlijk in de range ligt van het adsl-modem.
Stel de nat-proporties van je adsl-modem zo in dat er een server aan hangt met het ip-nummer van de befsr41. Alle poorten worden nu doorgesluist van de speedtouch naar de linksys. De linksys is natuurlijk ook een router met nat/firewall.
Ik denk dat je probleem dan verholpen is.

Verwijderd

Mochtje de Speedtouch 510 of de 510I hebben dan is vaak het vaste IP adres 10.0.0.138.

en ik denk dat je de DHCP server van de linksys uit moet schakelen.
(anders is het een wedstrijd:p).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle antwoorden, maar zou je
"Jij zal waarschijnlijk je speedtouch aan de lan-zijde een vast ip nummer moeten geven en de befsr41 stel je aan de wan-zijde ook in op een vast ip-nummer, wat natuurlijk in de range ligt van het adsl-modem." hier een voorbeeld van kunnen geven zodat zelfs ik het helemaal begrijp? 8)7 bij voorbaat dank

Verwijderd

Topicstarter
trouwens, dhcp stond al uitgeschakeld op het modem..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk dat je beste manier om dit op te lossen is de Speedtouch DHCP/Router te laten fungeren. Hierover is veel info te vinden :)

Anders deze in 'Bridge' stand zetten voor zover dat mogelijk is en eventueel de DHCP-relay instellen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1