Toon posts:

MPEG en AVI files ineens niet meer af te spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb een heel aantal mpeg en avi files die het ooit (in ieder geval een tijdje geleden toen ik ze heb gedownload en heb bekeken) hebben gedaan. Nu ik er weer eens toe kom ze te bekijken blijken er vele te zijn die het niet meer willen doen.

WMP komt met de melding "Windows Media Player cannot play the file. The file is either corrupt or the Player does not support the format you are trying to play.'

Ik heb alle benodigde codes geinstalleerd die je maar kan bedenken. Niets helpt. Ook programma's om deze files te bewerken (bv TMPGEnc) herkennen het formaat ineens niet meer.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Verhinderd Windows (XP) het afspelen ervan? Kunnen die files ineens corrupt zijn (geen systemcrashed gehad). Iets met DRM? Het gaat trouwens niet om gedownloade films ofzo maar bv gedownloade clips en zelfs mpeg die ik ooit zelf heb gecaptured!

Alvast bedankt voor een reactie.

PS. Net met gspot een avi bekeken -> 'Not a valid AVI File'. Iets heeft er dus voor gezorgd dat die files corrupt zijn geworden. Heeft de RIAA soms 'leuke' Trojans uitstaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 21:25 ]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 10:43

Dentheman

Zie signature

is het alleen met Mediaplayer of ook met bv. musicmatch, winamp of andere mediaplayers, als dat het geval is zou ik XP eropnieuw opzetten, dat help altijd

Zie ondertitel

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Met G-spot kun je controleren of je de juiste codecs geinstalleerd hebt.

Stiekem editten dat je g-spot al hebt gebruikt :( :p

[ Voor 20% gewijzigd door Glitch op 15-02-2004 21:26 ]

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Heb je toevallig problemen met je harde schijf? Als die het niet echt lekker meer doet, dan kan het zijn dat de bestanden simpelweg corrupt zijn.

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
BSPlayer, PowerDVD, ACDSee, The Playa (divX), allemaal hetzelfde. XP staat er net vers op.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 10:43

Dentheman

Zie signature

en als je nou es wat op CD brand, als het dan word afgespeeld weet je dat het aan je PC ligt, word het niet afgespeeld, dan is er iets mis met de files, wat dan ook waarschijnlijk aan de PC,ligt. Misschien help het om ze allemaal ff opnieuw om te zetten in MP3 ????????

Pc's, het zijn leuke dingen..........................Als ze eenmaal draaien

Zie ondertitel

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Het is geen MP3 waar'ie het over heeft, maar avi en mpg... Filmpjes/films dus.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1