Genaaid met 300 Watt voeding

Pagina: 1
Acties:

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Kheb in Katwijk een KT7 mobo + een Duron 700 gekocht. Die jongen vroeg of ik wel een goede voeding had. Ik zei dat ik een 235 Watt ATX had. Misschien niet genoeg zegt ie en geeft me een 300 Watt. :? Ok zeg ik. Doe er maar bij (F65,-)
Nu lees ik hier www.speedy3d.com/articles/case_mod_p3/01.shtml dat het vooral om de 12 Volt gaat.
Mijn oude PSU had de volgende output: +12 V-8.0 Amp (96Watt), +5 V-22 Amp (110Watt), +3.3 V-14A (46.2Watt) geeft als output 250Watt.
De nieuwe 300Watt heeft de volgende output:
+12 V-8.0 Amp (96 Watt...zelfde dus), +5 V-30 Amp (150 Watt), +3.3 V-14 Amp (46.2Watt...ook zelfde) geeft samen 300 Watt.
Het vermogen wat ik er nu dus bij heb zit m in die +5V. En deze gebruik ik amper!

Ik voel me nu dus niet zo lekker...:r

Verwijderd

komt ervan als je niet kijkt naar wat je koopt !

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
dan had je al een redelijk zwaar uitgeruste 235 watt voeding. (wat die verkoper uiteraard niet kan ruiken)
Op zich is 't niet zo raar dat die verkoper je dat aanraad, om een 300 watt te nemen. Moet je de klant eens horen als blijkt dat 'ie thuis nog vanalles heeft, wat niet goed met 't nieuwe spul samen werkt en je wijst 'm er niet op.
Maar als je systeem goed werkt met die oude 235 watt voeding, kun je waarschijnlijk die 300 watter wel terug brengen.
maar aan de andere kant is 300Watt voeding voor f 69,-- niet duur en d'r wordt ook nog een hoop van de 5V gevraagd. Ik denk dat ik die 300 watt zou laten zitten, omdat je nu een goede 235 watt hebt liggen die mischien kapot gaat als je 'm aan je nieuwe bordje hangt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

MultiPC? in Katwijk? Je moet niet direct helemaal gek worden......als je terug gaat zijn ze volgens mij niet echt moeilijk!!!
Ik ben er vandaag ook geweest bij multiPC en ik vond het een toffe gast. Geen problemen mee.........voor het zelfde geld was je dik 100.- kwijt geweest! Ga maar eens praten met die jongen!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Erik, is een stoere gast, denk niet dat die er moeilijk over gaat doen.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.