franksch schreef:
Ben inmiddels driftig aan het frezen (mijn eigenbouw mal om een radius van 33 mm te frezen werkte perfekt) en lijmen maar ik ben nog steeds niet zeker hoe ik de demping uit zal gaan voeren.
Hoe heb je de demping aangepast ?
Door er meer dempingsmateriaal in te stoppen, zoja welk dempingsmateriaal heb je gebruikt ?
Met de plaatsing kan ik niet veel, de linkerspeaker komt ongeveer 60 cm uit een hoek te staan en de rechter 60 cm uit een lange wand en ik wil niet dat het laag gaat overheersen want dat heb ik nu met mijn huidige KEF's ook al.
Ik heb in mijn VOXen dempingsmatten van Visaton gebruikt.
En dan de gewone, niet de wollen. Dat geld kun je beter in de filters steken.
De matten komen gewoon los in de behuizing te liggen en ik kon er via de baspoort aan de achterzijde nog makkelijk bij om ze wat omhoog of omlaag te schuiven.
Ze zitten vast genoeg op en om de verstevigingsbordjes.
Gebruik je echter de pritex matten dan kun je later niet veel meer veranderen omdat die aan de wanden verlijmd worden.
Het frezen is idd lastig, ik heb daar mallen voor laten draaien op een draaibank!
Je kunt ook een soort passervoet maken voor de bovenfrees. Staat ergens op het forum van Visaton.
Nog een advies: Gebruik veel lijmklemmen en hulplatjes bij het verlijmen van de behuizingen.
Heb je teveel laag dan helpen marmeren of granieten platen onder de speakers wel.
Is trouwens altijd beter om je speakers te ontkoppelen van de vloer.
Ben benieuwd hoe ze gaan worden en ook hoe ze zullen klinken.
Ik heb destijts ook getweifeld aan de VOX 200.
Succes.
[
Voor 2% gewijzigd door
coob op 25-02-2004 22:04
. Reden: -typo- ]