Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zwarte Aopen QF50 overspuiten met een lichtere kleur

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn zwarte Aopen QF50 in een andere kleur(een lichtere), geel, oranje of rood te spuiten. Hoe kan ik dit het beste aanpakken ivm met de erg donkere ondergrond? Moet ik de kast eerst helemaal "kaal" schuren is kan ik de zwarte laag eraf krijgen met een of ander middel?

Ik kon hierover niks vinden met de search...... |:(

alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 21:00 ]

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Sorry hoor, maar dit staat gewoon in de FAQ :/

Frequently Asked Questions CME, #kast spuiten

[ Voor 29% gewijzigd door Res-q op 15-02-2004 21:06 ]

en zo is het voorspeld!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Na een klein ongelukje kwam ik erachter dat het een nogal dunne en kwetsbare laklaag is. Als je dus met een vlakschuurmachine en een redelijk grove korrel er overheen gaat, dan heb je heb al redelijk wat eraf. Daarna daar overheen met grondverf (wit) en dan moet het toch wel te doen zijn. :)

Overigens een tip die ik hoorde van een man die klassieke auto's herstelt (=veel lakwerk bijwerken, dus hij weet er wel wat van): Verwarm je ondergrond voor het spuiten (airbrush €15 bij modelbouwzaak) even met een föhn, dan blijft de verf beter zitten :)

Over de airbrush, ik heb gisteren zo'n ding gekocht en dat is écht vet chill, ik ga nóóit meer een kwast gebruiken indien mogelijk :D

Verwijderd

ik heb ook die case. ga maar eens zien hoe ik het heb gedaan onder tussen is er nog wel veel verandert:

http://users.skynet.be/bbk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 21:08:
ik heb ook die case. ga maar eens zien hoe ik het heb gedaan onder tussen is er nog wel veel verandert:

http://users.skynet.be/bbk
Ik bedoelde de buitenkant van die case spuiten, die bij jou ook nog steeds zwart is :D

Verwijderd

Topicstarter
misschien is het goed als je de titel van dit topic nog even rustig leest..... 8)7 . Het gaat niet om een witte ondergrond, maar zwart. Hier moet een lichtere kleur over.....

Verwijderd

oeps slecht gelezen dan moet je gewoon eerst een witte grond laag spuiten en daarna je gewenste kleur er over.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 21:26:
oeps slecht gelezen dan moet je gewoon eerst een witte grond laag spuiten en daarna je gewenste kleur er over.
heb je een tip voor een spuitbus / merk spuitbus voor die witte ondergrond? ik was van plan om Motip spuitbus te gebruike voor de bovenste laag.....

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Witte of grijze primer van Motip. Van die grootte bussen en nog goed en goedkoop ook. Beste is de grijze, die dekt beter. Goed schuren met niet te grof schuurpapier anders zie je de schuurkrassen later. Van te voren ontvetten anders schuur je evt. vet en vuil er juist in.

[ Voor 53% gewijzigd door bonus op 15-02-2004 21:33 ]

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
BOnus schreef op 15 februari 2004 @ 21:31:
Witte of grijze primer van Motip. Van die grootte bussen en nog goed en goedkoop ook. Beste is de grijze, die dekt beter. Goed schuren met niet te grof schuurpapier anders zie je de schuurkrassen later. Van te voren ontvetten anders schuur je evt. vet en vuil er juist in.
owk, bij welke winkel kun je die spuitbussen halen?

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Halfords, automat, dat soort zaken. Van die auto materiaal zaken en soms bij doe het zelf markten.

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Mijn buitenkant is niet helemaal gespoten maar ik heb er wel 3 chineese tekens op gespoten (1 laag) zonder primer.

het rezultaat is wel dat de kleur donker is en een groen achtige kleur heeft maar met uv licht is het geel .

Verwijderd

Topicstarter
BOnus schreef op 15 februari 2004 @ 21:36:
Halfords, automat, dat soort zaken. Van die auto materiaal zaken en soms bij doe het zelf markten.
owkej, t wordt dus: ontvetten met terpetine (ofzo) - licht schuren - ondergrond erop (grijs) - ontvetten - schuren - bovenkleur erop ?

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Primer is voor afdekken van de vorige laag en natuurlijk een beetje hechting van de lagen onderling

Atari 4 ff'r 😊

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Of evt. met amonia, maar de grondlaag niet meer ontvetten. Vaak lost deze weer op met terpetine / wasbenzine !!!!. Alleen even licht opschuren met fijn schuupapier (aftoppen van stofjes en zo). Dan de kleur erop en evt. een blanke lak erover voor krasvastheid.

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
BOnus schreef op 15 februari 2004 @ 21:31:
Grijze primer, die is toch weer donkerder dan wit....dus wordt men eindresultaat toch ook weer donkerder?

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Nee, je moet de lak wel dekkend spuiten !!. Wat voor een kleur ben je dan van plan ??

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

indd ik zou een witte primer gebruiken.

tussen elke laag even slissen met wat water ook voor de eerste primer!!!

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Als je aflak dekkend spuit maak het niet uit wat voor een ondergrond je hebt. Alleen een zwarte ondergrond is makkelijker dekkend weg te krijgen met grijze primer dan witte. Dus of je spuit 3 lagen witte primer en 2 lagen b.v. geel of 1 laag grijze primer en 2 lagen geel.
Ook altijd kruislagen spuiten, dat is van links naar rechts over het hele oppervlak en dan van boven naar beneden. Dan dekt het teminste.

Atari 4 ff'r 😊

• cryforhelp
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 21:55:

wat doen met water :? Sorry, maar gebruik even een vocabulaire dat in het hele taalgebied te begrijpen is aub 8)7

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

met water schuren, polijsten. Doe je met grofte P1000 en zo. Heel fijn geen krassen.

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 21:55:

hoezo water? btw, ik heb al een id voor men kassie. Dodge Viper strepen
overheen 8)
Afbeeldingslocatie: http://home.online.no/~mnoestby/bil/bilder/gts1-2.jpg
(zoiets dus :) )
Zeg ff wat jullie r van vinde. Na die witte primer kan ik dan gewoon 1 stuk afplakken, in de vorm van een streep. daarna ff de laaste kleur erover heen. en klaar 8)

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Primer is mat, aflak glimt bijna altijd....
Strepen over de voorkant naar achter of van links naar rechts over de kast ?

Met water, okay dan:
Als je heel fijn wilt schuren gebruik je waterproof schuurpapier. dat is meestal zwart. Dat maak je nat met water. Op die manier schuur je heeeeeeeeel fijn voor een mooi eind resultaat. Met grof schuurpapier zie je vaak later krassen en dat wil je niet.

btw mijn favoriete racewagen !

[ Voor 5% gewijzigd door bonus op 15-02-2004 22:08 ]

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

als slist met een p 650 ofzo en je gebruikt water krijg je een betere afwerking en de verf zal beter op de vorige kleur blijven plakken.

om niet te diepe krassen te maken water gebruiken zo kan je ook als je een drup hebt die er na weg slissen en er over spuiten.

Verwijderd

Topicstarter
BOnus schreef op 15 februari 2004 @ 22:05:
Primer is mat, aflak glimt bijna altijd....
Strepen over de voorkant naar achter of van links naar rechts over de kast ?

Met water, okay dan:
Als je heel fijn wilt schuren gebruik je waterproof schuurpapier. dat is meestal zwart. Dat maak je nat met water. Op die manier schuur je heeeeeeeeel fijn voor een mooi eind resultaat. Met grof schuurpapier zie je vaak later krassen en dat wil je niet.
ooit een Dodge Viper gezien met horizontale strepen :P ? van voor naar achter dus. kan dat schuren ook met zo'n 3M schuurblokje, want die heb ik nog wel.

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Als het maar niet te grof is, geloof me, dat is niet goed voor het eind reslutaat :(
Ik heb 4 jaar gewerkt bij Motip en daarna in de auto/motorschade industrie, met een spuitbus breng je maar een heel dun laag je aan en diepe schuurkrassen worden dan zeker niet gevuld.

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 22:08:
als slist met een p 650 ofzo en je gebruikt water krijg je een betere afwerking en de verf zal beter op de vorige kleur blijven plakken.

om niet te diepe krassen te maken water gebruiken zo kan je ook als je een drup hebt die er na weg slissen en er over spuiten.
wat bedoel je met slist en p 650 ? :?

Verwijderd

Topicstarter
BOnus schreef op 15 februari 2004 @ 22:12:
Als het maar niet te grof is, geloof me, dat is niet goed voor het eind reslutaat :(
Ik heb 4 jaar gewerkt bij Motip en daarna in de auto/motorschade industrie, met een spuitbus breng je maar een heel dun laag je aan en diepe schuurkrassen worden dan zeker niet gevuld.
owkej, thnx 4 the advice.....ik ga morgen ff naar halfords om ff een witte (primer) en een bovenlaag (k weet nog niet welke kleur) spuitbus te halen..... :*)

Verwijderd

een slis papiertje van p 650 of hoger dit wil zeggen de fijn heid van de korel en hoe digt dat ze op 1 viekante cm staan p650 wilt dus zeggen 650 zand korels per viekante cm.

hoe meer hoe fijner en hoe fijner de afwerking zal zijn.

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Slist = Slijpen, polijsten, schuren.
P 650 = Grofte van schuurpapier wordt uitgedrukt in P xxxx
Des de groter de XXXX des de fijne de schuurkras.
Dus P 80 = erg grof p1000= erg fijn

Atari 4 ff'r 😊

• cryforhelp
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 22:13:
[...]

wat bedoel je met slist en p 650 ? :?
blijkbaar is slissen schuren 8)7 p650 is de korrel, in dit geval 650 korreltjes per cm2

Nat slissen is nat schuren, dat kan inderdaad heel fijn :)

En eventjes 1 velletje halen bij de DIY zaak kost je 50 cent, daar kom je toch ook wel overheen? Oftewel, gebruik dat 3m blokje maar niet, ik weet niet wat de korrel daarvan is.

[ Voor 9% gewijzigd door cryforhelp op 15-02-2004 22:19 ]

• cryforhelp
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door cryforhelp op 15-02-2004 22:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op 15 februari 2004 @ 22:18:
[...]

blijkbaar is slissen schuren 8)7 p650 is de korrel, in dit geval 650 korreltjes per cm2

Nat slissen is nat schuren, dat kan inderdaad heel fijn :)

En eventjes 1 velletje halen bij de DIY zaak kost je 50 cent, daar kom je toch ook wel overheen? Oftewel, gebruik dat 3m blokje maar niet, ik weet niet wat de korrel daarvan is.
daar kom ik vastwel overheen :) . owkej, onderweg naar de Halfords maak ik wel ff een korte pitstop bij de Gamma / Praxis (zit naast elkaar 8)7 ) om ff wa skuurpapier te hale....(p 650 dan he :*) )

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Suc6, ik ga weer verder...

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

nu zul je het wel begrijpen zeker of moet je nog iets weten?

veel suc 6!!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 22:29:
nu zul je het wel begrijpen zeker of moet je nog iets weten?

veel suc 6!!!
neej, ik weet voor nu ff genoeg, ik zal men vooruitgangen enz ff posten. bedankt voor de snelle reacties iedereen :*)

Verwijderd

als je pics hebt zeker posten he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 22:38:
als je pics hebt zeker posten he ;)
komt voor mekaar :Y)

Verwijderd

(ja, ik post ff onder een andere naam :) )
Ik heb ff men kast licht geschuurd met p400 schuurpapier ( was de hoogste p waarde van schuurpapier die ik voor een redelijke prijs kon vinden) en daarna met een grijze primer van Motip overgespoten. (zie foto's hieronder)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nitroglycerine/images/Primer/P1010019.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nitroglycerine/images/Primer/P1010020.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nitroglycerine/images/Primer/P1010021.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nitroglycerine/images/Primer/P1010022.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nitroglycerine/images/Primer/P1010023.JPG

Ik heb alles in 2 lagen gespoten. Na het opdrogen zag ik dat de grijze primer (die in het begin erg wit leek) de zwarte kleur goed dekte, en merkte ik dat het behoorlijk kras vast was (weer een puntje voor Motip :*) ). Ik ga vrijdag ff de Motip spuitbus halen voor de bovenste laag.(moet ik eerst weer ontvetten?) Welke kleur dat gaat worden weet ik nog niet. Ik post wel weer foto's als ik daarmee klaar ben. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 18:07 ]

Verwijderd

ja! lol! Lijkt me strak idee! Misschien leuk voor andere modders, ga een casemod makan die lijkt op een bepaalde auto. Dan denk ik niet aan lampen ofzo, maar de vormen, tekens en vooral de voorkanten. Neem je de voorkant van een bmw, met achter het rooster een paar fans. Practisch of niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 18:50:
ja! lol! Lijkt me strak idee! Misschien leuk voor andere modders, ga een casemod makan die lijkt op een bepaalde auto. Dan denk ik niet aan lampen ofzo, maar de vormen, tekens en vooral de voorkanten. Neem je de voorkant van een bmw, met achter het rooster een paar fans. Practisch of niet?
jah, ik zat er al over te denken om van die mooie Dodge Viper strepen over men kast te maken >:)

Verwijderd

Ik zit met een probleem :r

Ik heb mijn kast met een primer gespoten ( zie plaatjes hierboven). Nu heb ik voor de bovenlaag een gele spuitbus gekocht. Daarmee heb ik nu de kast overgespoten. Dit ging op sommige stukken perfect. Maar op enkele plekken zat er stof op, en soms een haartje in. Nu heb ik dat vanochtend met p400 schuurpapier ff glad / weg geschuurd. En daarna heb ik er nog een verflaag overheen gespoten. Maar nu begint de verf te bladderen (ofzo) er komen dus allemaal scheuren op de plekken waar ik goed geschuurd heb... :'( . Wie weet wat ik hieraan kan doen? :?

need help, asap :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 14:39 ]

Verwijderd

Niemand? :?

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Alles schuren, stof weghalen, ontvetten met 1 of ander schoonmaakgoedje, opnieuw spuiten.... Iets anders kun je denk ik niet doen om het geheel weer netjes te krijgen..

verder wordt kicken binnen 24 uur niet gewaardeerd, zie hier

en zo is het voorspeld!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Right, zie de FAQ over spuiten en dergelijken en check ook eens Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) als je toch aan t lezen bent.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.