Toon posts:

MS Outlook 2003 - mail verdelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb +/- 10 e-mailadressen (10 mailboxen).
VB: persoon1@firma, persoon2@firma,... persoon10@firma.
Nu zou ik elk e-mailadres in een andere map willen ontvangen.
Ik heb dus onder postvak IN, een paar mappen aangemaakt en nadien via
"regels en waarschuwingen" hetvolgende ingesteld:
"Deze regel nadat het bericht wordt ontvangen met persoon1@firma in het adres van de geadresseerde en alleen op dit systeem verplaats het bericht naar map1in."
Zo dus telkens voor elke e-mailadres.

1)Nu moet ik telkens wanneer ik een mail verzend de afzender kiezen, is het niet mogelijk om dat zo in te stellen, dat wanneer ik map1in selecteer Outlook automatisch het e-mailadres van deze afzender neemt waaraan deze map is gekoppelt?
2)Wanneer ik een test mail stuur naar peroon1@firma, persoon2@firma krijg ik die mail 4X, 2X in map1in en 2X in map2in. Wat is er mis?
3)Bestaat er een manier om gemakkelijk een kopie van de e-mail verstuurd door persoon1 naar een map te zetten map1uit onder postvak uit?
Of moet ik dan weer gaan werken met "regels en waarschuwingen"?

Is er geen betere manier om dit allemaal te organiseren met Outlook 2003?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou tien profielen aan kunnen maken. Verder vrees ik dat je verder in Outlook alleen weinig kunt beginnen. Je zal deze info handmatig iedere keer moeten selecteren :)

Met een Exchangeserver wordt bij het beantwoorden als je 'Van' veld aan staat in Outlook (wat met Word als maileditor niet kan) automatisch het adres ingevuld. Misschien kan je dit eens proberen zonder Exchange :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

1. inderdaad wordt bij reply het adres genomen waar het aan is verstuurd. En ik heb een gloeiende hekel aan editten via Word dus dat is het niet in mijn geval :P
    Het is een omweg maar je kunt het dus steeds via reply doen.
  2. in je regel instellen dat moet worden gestopt met het volgen van de regel. Overigens wil je niet 'in het adres van de geadresseerde' gebruiken omdat het dan steeds alleen naar het eerste adres kijkt, je wilt werken met 'via account'.
  3. weer de regels, dat is toch heel simpel? Een nog simpele manier zou ik niet kennen iig.
  4. daar zijn juist berichtregels voor.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor te testen 2 accounts ingesteld.
Ik heb mij regels aangepast:
"Deze regel nadat het bericht wordt ontvangen
via de persoon1-account
en alleen op dit systeem
verplaats het bericht naar persoon1(map)"
Zo ook voor mijn 2de account.

Nu wanneer ik een mail stuur aan persoon1@firma, persoon2@firma dan ontvang ik steeds in de map persoon1, 2 mails inplaats van één bij persoon1 en 1 bij persoon2.
Als ik afzonderlijk verstuur naar persoon1 of persoon2 komt deze wel in de juiste map terecht (1 bij persoon1 en 1 bij persoon2).
Is er iets mis met mijn regelinstellingen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je vergeet 'en stop verwerking' (of hoe het ook heet in OL2k3NL). Je hebt de vorige regels uitgeschakeld?

Je hebt trouwens aparte accounts aangemaakt voor elke naam? Of komt het via een catch all binnen op 1 account?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de regels aangepast, maar dit geeft hetzelfde resultaat.
"Deze regel nadat het bericht wordt ontvangen
via de persoon1-account
en alleen op dit systeem
verplaats het bericht naar persoon1(map)
en het verwerken van regels beëindigen"
Zo ook voor mijn 2de account.

De e-mailadressen heb ik aangemaakt via e-mailaccounts.
Zou misschien de oorzaak van mijn probleem kunnen zijn, dat dit komt omdat mijn testsysteem gebruikt maakt van 1 mailboxen met 2 e-mailadressen en niet van 2 afzonderlijke mailboxen?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Ik heb exact het zelfde probleem! Ik heb een regel "Marijn" aangemaakt.
Hier staat in:

"Deze regel nadat het bericht wordt ontvangen via de Marijn-account en alleen op dit systeem verplaats het bericht naar Marijn".

Op het moment dat er post binnenkomt via de "Marianne"-account komt dit automatisch in mijn (Marijn) map terecht!

Als ik in mijn regel klik op "Marijn" bij Marijn-account komt er ook Marianne te staan. Heel raar, want als ik dit weer op Marijn zet en op toepassen enzo klik verspringt hij toch weer naar Marianne.

Misschien heb jij dit probleem ook The_messiah?

Edit: terwijl ik dit schreef dacht ik "als ik nou een Marianne kies i.p.v. Marijn, omdat hij het tóch verkeerd-om doet"? En je raadt het al, het werkt. Dus als het via de verkeerde account binnenkomt, gewoon een andere kiezen, want Outlook pakt niet de account die je kiest :r

[ Voor 30% gewijzigd door Elektronicanet op 26-02-2004 13:18 ]

Nederlander in België

Pagina: 1