Toon posts:

PC Loopt vast tijdens spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel bij een collega van mij. Nu heeft hij laatst een nieuwe videokaart gekocht. (asus radeon 9600xt)
Tijdens het spelen van verschillende spellen loopt de pc echter vast. Dit gebeurt tijdens Farcry demo, Prince of Persia sot, en nog een aantal andere nieuwe spellen.

Met VPU recover aan, herstelt het spel zich na een aantal minuten, zonder loopt heel de pc vast.
We hebben verschillende drivers gebruikt, van 3.9 tm 4.2. Het probleem blijft echter bestaan.

Fastwrite uitzetten hielp ook niks, het systeem is niet overclockt of wat dan ook.
Iemand een idee?

Systeem:

Mobo: Asus P4P8X
Video: Asus Radeon 9600XT
Proc: P4 1800Mhz
Mem: 512Mb merk onbekend

Verder hangt hier een 550 watt voeding in, een cd-rom drive en dat is het.

Ik hoop echt dat jullie een oplossing hebben, want zelf heb ik, en een aantal anderen de moed al op gegeven.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Temps, temps. Van de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Skaah schreef op 15 februari 2004 @ 20:35:
Temps, temps. Van de videokaart.
Helaas kan ik alleen de idle temp geven omdat pc tijdens het gamen vastloopt en ik niet naar windows terug kan om de temp af te lezen.
Temp in windows: GPU: 33 graden, RAM 36 graden.

Vrij normaal lijkt mij.

Verwijderd

Bij de reboot na de vastloper even de temps in de bios checken! ;) Ik heb dit probleem ook gehad bij mijn Club3D Ati Radeon 9600Pro, hier was het het heatsinkje dat niet goed op de GPU zat. En daardoor kon de GPU zijn warmte niet kwijt. Probeer eens met RivaTuner je videokaart te underclocken en kijken of het dan wel loopt.

Zo niet gewoon je kaartje omruilen. (heb zelf nog wat zitten kloten met nieuwe koelpasta enz enz. dat lost het probleem tijdelijk op... omruilen werkt het beste ;))

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
Kijk eens bij de instellingen van Ati,zet alles op toepassings gestuurd(al je effecten e.d).
Is je swap grootgenoeg,laat dit door windows beheren.
Stel ook voldoende TXT geheugen beschikbaar in je bios(b.v 64MB).
succes ;)

PowerStation

• Atari Paul
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25
Hmm, ik heb zelf ook problemen gehad met het wisselen van videokaarten.

Probeer eens een schone installatie van Windows ??? (of nog eens ernaast installeren).

Dit hielp mij in iedergeval om vast te stellen dat er toch nog ergens een driverconflict met oude drivers zat.

Stability ?? My Atari still has it :)

Verwijderd

Topicstarter
Atari Paul schreef op 15 februari 2004 @ 20:59:
Hmm, ik heb zelf ook problemen gehad met het wisselen van videokaarten.

Probeer eens een schone installatie van Windows ??? (of nog eens ernaast installeren).

Dit hielp mij in iedergeval om vast te stellen dat er toch nog ergens een driverconflict met oude drivers zat.
Ja, al verschillende malen eerder een schone install gedaan, mocht ook niets helpen. Instellingen staan verder goed.
Ik zit nu zelf weer thuis, maar ga aankomende week maar eens proberen het ding te ruilen of retour te sturen ofzo.

Verwijderd

En installeer je de chipset drivers ook wel (goed)? (de eerste drivers die je eigenlijk "moet" installeren ;)).

Bij mij waren de drivers zo erg in de war dat áls mijn pc vastliep, de videokaart ook goed vastliep (geen signaal na herstarten, na enkele keren opnieuw proberen, wel).

De drivervolgorde die ik heb gedaan: mobo, geluid, netwerk, video, directx. (Ik hoop niet dat ik er een vergeten ben :P).

De videodrivers heb ik als eennalaatste gedaan. Zo weet ik zeker dat het niet aan verkeerd geinstalleerde drivers kan liggen.

Verwijderd

Zet AGP eens op 4x, er zijn nogal wat problemen met de 9600XT op AGP 8x

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je even zoekt op mijn naam vind je meer topics over 9600-kaarten. Een probleem dat ik namelijk tegen ben gekomen had te maken met de AGP-aperture size. Zodra ik die boven de 32MB zet dan beginnen allerlei problemen en kom ik vaak niet eens in Windows, terwijl hij anders prima werkt. Dit probleem is ook door ATI onderkend alleen een oplossing hebben ze (nog) niet.

Probeer het gewoon eens en als het werkt dan is dat mooi meegenomen.
Pagina: 1