[HCS] JBL Northridge + Marantz sr5400 goede keus?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het nadenken over een goed hcs systeem voor niet al te extreem veel geld.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de northridge serie van JBL in combinatie met een marantz sr5400 reciever.
De speakers zijn 8ohm en de reciever is dat ook, dus daar geen problemen mee.

Maar wat ik eigenlijk wil vragen, de marantz kan max 85watt per kanaal leveren bij 5.1 en bij de speakers staat: "Maximum Recommended Amplifier Power: 200 Watts" en "Power Handling (Continuous/Peak): 100 Watts/400 Watts". Kan dit problemen opleveren of zijn er mensen die deze combo gewoon afwijzen (en natuurlijk waarom).

De speakers zijn: JBL Northridge E80
De center: JBL Northridge ec35
De subwoofer: JBL Northridge E250P
En de reciever: Marantz se5400

Ps. mocht er een reden zijn om een betere reciever te nemen dan hoor ik dat graag, maar verder dan de sr7400 ga ik niet, daarna wordt de meerprijs imho veel te hoog voor wat je meer krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door nhimf op 15-02-2004 19:47 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Vermogen levert nooit problemen. Tegen de tijd dat jij al door de muur wordt geblazen zit je nog niet aan het maximaal vermogen van je amp. (edit: je wou weten waarom ;) : omdat een luidspreker maar heel weinig vermogen nodig heeft om de buren drie straten verderop boos te maken :+ )

(nogmaals edit, nadat ik je start ff goed heb gelezen |:( heb ik maar ff een stukje geschrapt)

Een duurdere receiver is alleen nodig als jij vind dat de geluidskwaliteit hierdoor merkbaar omhoog wordt gekrikt.

[ Voor 53% gewijzigd door Rick_S. op 15-02-2004 21:11 ]

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Ik zou je JBL afraden, maar dat is mijn mening, de serie die je op het oog hebt is wel mooi, alleen wel typisch jbl, kan hard, vrij veel laag en vaak een schel hoog.

Wil je vooral knallen, is jbl een prima keuze, anders zou ik als ik jouw wat andere alternatieven proberen (zelfbouw!!) Kun je voor hetzelfde bedrag een betere geluidskwaliteit halen.

Wil je toch JBL dan zou ik je aan raden een titje naar duitsland te wagen, dan kan soms meer dan de helft van de prijs uitmaken. (heb gekeken voor de JBL Ti10K's 40-50 % goedkoper dan in NL)

Ik weet niet precies wat je voor die marantz mee moet nemen, maar ik zou je ook aanraden eens naar de Harman kardon 8500 te kijken. Deze receiver heeft veel mogelijkheden, en is super krachtig, het mooie is dat HK de adviesprijzen heeft verlaagd, door hun 50 jarige bestaan is dat ding echt een koopje geworden, zeker nu ze plaatst gaan makne voor een nieuwe serie. De prijzen die je vind zullen tussen de 1250,- en de 1500,- euro zitten.

Marantz vind ik niet zo, de prenium serie is wel redelijk alleen veel te duur. Dan kun je beter naar rotel kijken.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Topicstarter
Goed dat is wat ik wilde weten, dus technisch gezien zal het geen problemen opleveren, tenzij ik een evenement wil gaan organiseren met die handel :+

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is de bedoeling dat je ernaar gaat luisteren, no offense verder, maar als jij het mooi vindt klinken, dan moet je het kopen.

Speakers en versterkers geven nooit echt problemen, je kan alles prima op alles aansluiten zonder het te slopen als je er maar normaal mee doet. (daarnaast "is" een versterker nooit 8ohm, maar dat terzijde), dit staat overigens ook in de AV faq geschreven. Als jij het mooi vindt, moet jij het kopen, is het cliché. Je moet daarvoor niet naar andere mensen luisteren.

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 15-02-2004 21:35 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.