Paar probleempjes met linux

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Eekhoorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 21:17
Hallo,
Ik heb een paar dingetjes met Mandrake 9.2 waar ik niet helemaal verder kom.
1.Ik heb Mandrake 9.1 al es gedraaid maar daar werkte de geluidskaart niet op. Nu draai ik Mandrake 9.2 en de ik hoor af en toe een geluidje, maar meestal hoor ik een heel vaag gekraak. Ik heb een soundcard onboard op mijn A7V8X-X moederbord. (moet ik mischien aparte drivers downloaden?,ik heb het alles geprobeerd maar ik vind niks.)
2. Bij Mandrake 9.1 had ik hetzelfde. (Kben nou niet echt een geavanceerde gebruiker van Linux) maar ik downloade drivers van Nvidia.com voor mijn Aopen Geforce 4 Ti 4200.
Wat moet ik nu vervolgens doen? Ik heb eigenlijk geen idee van de commands ofzo, ik heb Amsn gedownload en daarvan wist ik dat ik de command 'wish' moest gebruiken. Dat werkt niet hiermee. Het is trouwens een .run bestand.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Alvast bedankt!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mbt. je 2e punt:
STEP 3: Install
Type "sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-5336-pkg1.run" to install the driver, then edit your X86Config file as appropriate. See the text README for more detailed instructions.
Even verder kijken dan je neus lang is dus.. dit heb je gezien toen je ging downloaden.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Eekhoorn schreef op 15 februari 2004 @ 19:26:
Wat moet ik nu vervolgens doen? Ik heb eigenlijk geen idee van de commands ofzo,
[...]
Misschien is het dan handig om eens een basishandleiding over Linux door te lezen... :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:25
Dit topic gaat dicht, omdat ik het wel eens ben met wat hierboven gezegd wordt. Heel veel mensen voor je zijn ook uit de basisbeginselen gekomen zonder het hier te vragen, dus moet het jou ook kunnen lukken ;)

In de NOS policy - updated 01/04/03 vindt je een lijst met URL's om mee te beginnen, o.a. basishandleidingen Linux e.d.

Probeer de volgende keer trouwens ook een wat meerzeggende topictitel te bedenken. Aangezien 95% van de topics in NOS over een of ander probleem met Linux gaat is de huidige titel ongeveer net zo veelzeggend als 'Help, het werkt niet!'

Dit topic is gesloten.