Toon posts:

Waarom werkt mn comp zo sloom

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een probleem, ik heb een nieuwe computer maar ik vind dat ie sloom ass hell is. Vooral de laatste tijd. Ik heb een amd xp-3000, 2 keer corsair ddr 512, radeon 9800PRo. Ik heb een goede adsl verbinding. Mn score op 3dmark03 is soms maar 2750 maar soms ook 5500. Verder lagt alles, zelfs cs loopt (soms) niet lekker. Ik heb al een keer geformateerd. Maar waar komt het nou door dat het gewoon zo sloom gaat. Ook aida geeft een lage score aan vergeleken met mijn systeem.

please help me :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Drivers :?
Ik lees in je TS niets over drivers :?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ja idd, nieuwste vga drivers geinstalleerd ? Via 4in1 ? Bios updates ? HD op DMA gezet ? HD kapot ? Radeon niet vergeten extra voeding aan te sluiten op de 4 pins ? Kortom, ga zelf eerst ff alles uitproberen en kom dan terug met de je topic. Maak een lijst met wat je al hebt geprobeerd dan kan men je beter helpen.

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Mja ipc gewoon alle drivers, ik heb een beetje lopen kloten welke CATALYST ht beste is, heb nu 4.1. En verder heb ik geloof ik ze geloof ik wel. Alleen kan ik van mn xp3000 geen update vinden

Verwijderd

Topicstarter
hoe zet ik mn hdd op DMA?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Welk OS :?

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP home, allemaal geupdate. owja mn mobo is A7N8X deluxe. tnx voor reacties

Verwijderd

spyware mischien die de boel afremt? virus?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

RMB > Deze Computer > Device manager > RMB op IDE/ ATAPI en dan 1 van de tabblade. Daar zet je je DMA aan :)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Misschien is het handig als je eerst even het beleid en de Faq doorleest. Als er wat meer gegevens over je systeem in de startpost staan wordt het ook al wat makkelijker.

Kortom: gebruik de edit-knop en we kunnen je echt gaan helpen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
omg schaam me dood, maar ken het niet vinden :O RMB is right mouse butten? en device manager ken ik ook niet vinden. kheb nl versie. sorrydak zo noob ben, maar hou me normaal bezig met spellekes spelen. Kan je nog 1 keer uitlegge _/-\o_

Verwijderd

Rechter muisknop op deze computer -> eigenschappen -> hardware -> apparaatbeheer -> plusje links van IDE ATA/ATApi controllers -> dubbelklik primair IDE-kanaal -> tabblad geavamceerde instellingen -> overdrachtmodus

Duidelijk genoeg zo? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 21:04 ]

Verwijderd

Een format wil altijd wel helpen, ik weet niet heo lang geleden je dat gedaan hebt? (format is alles eraf halen) :P .

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En er was weer eens iemand die me voor was.

@N2O: Lees de startpost eens was beter door.

Okee, het is idd iets uitgebreider dan Atlas heeft neergezet:
RMB=Rechter mouse button

RMB op Deze computer
Eigenschappen
Tabblad Hardware
Apparaatbeheer
Klikken op plusje naast IDE ATA/ATAPI-controllers
Dan naar de eigenschappen van primair of secundair IDE-kanaal
RMB >eigenschappen
Tabblad geavanceerde instellingen
Achter Overdrachtsmodus moet dan DMA, indien beschikbaar staan

Met dank aan Atlas voor de eerste insteek, want ik wist het ook niet, maar kwam er wel uit. _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Hooglander1 op 15-02-2004 21:11 . Reden: Dank aan Atlas ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:13

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 21:07:
Een format wil altijd wel helpen, ik weet niet heo lang geleden je dat gedaan hebt? (format is alles eraf halen) :P .
lees je de vraag eigenlijk wel? :*)
"Ik heb al een keer geformateerd." zegt hij toch echt

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kijk ook ff in je bios of je FSB juist staat ingesteld en je geheugen op de juiste snelheid loopt. :)

offtopic:
Waarom doen mensen toch zelf pc's bouwen en installeren als ze er niet veel vanaf weten :{

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Topicstarter
hehe danku voor alle replys, jammer genoeg stond ie al op DMA, maar dan kan ik dat weer afstrepen als oorzaak. Weer iemand wat je ongeveer als 3dmark score moet halen met dus deze computer: amd xp-3000, 2keer dual ddr, radeon 9800PRo, asus A7N8X. enne xp. Ik heb nu na format een score van 5550. Das niet zo heel weinig. En ik kijk dan nog wel in bios, maar ik weet niet of het zin heeft om zo een nieuwe comp al te gaan overclocke, maar miss kunne jullie me overhalen.
_/-\o_ to all tweakers :P

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 22:02:
hehe danku voor alle replys, jammer genoeg stond ie al op DMA, maar dan kan ik dat weer afstrepen als oorzaak. Weer iemand wat je ongeveer als 3dmark score moet halen met dus deze computer: amd xp-3000, 2keer dual ddr, radeon 9800PRo, asus A7N8X. enne xp. Ik heb nu na format een score van 5550. Das niet zo heel weinig. En ik kijk dan nog wel in bios, maar ik weet niet of het zin heeft om zo een nieuwe comp al te gaan overclocke, maar miss kunne jullie me overhalen.
_/-\o_ to all tweakers :P
zo te lezen is je 3dm2k3 score weer op de juiste regionen.. ;). de rad9800pro haalt bij mij ook plusminus ~5500-5600 punten.

probeer eens 3dmark2001.. je score moet ongv. tussen 14k tot 15k liggen. (hoger is alleen beter). ligt de score verreweg van die positie.. moet je de nieuwste nforce drivers downloaden (misschien dat je AGP driver niet geïnstalleerd is)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Je kunt op de 3dmark site wel zien wat een normale score moet zijn voor jouw systeem. Verder zie ik je zelf niet enig initiatief nemen en ben je veel te karig met info. Probeer in het vervolg eerst zelf wat dingen en maak daarbij evt. gebruik v.d. search. Succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.