A friend is one who knows us, but loves us anyway.
Ja, als ik heb goed heb verbind dat je domeinnaam dan aan je gratis hosting.
Ja; dan kun jij de website bijvoorbeeld op je eigen server draaien waar zij met hun DNS-service naar toe verwijzen. Ik draai mijn website gewoon thuis op mijn (vaste) ip-adres van Demon
Doe bijvoorbeeld maar eens een trace naar http://www.bxsport.com
[ Voor 16% gewijzigd door Wokschotel op 15-02-2004 18:34 ]
Tja.. Maar wat is dan het verschil. Als er meerdere opties worden geboden neem ik aan dat iedere optie zijn eigen voor en nadelen heeft
Verwijderd
Ik denk niet dat dit topic geschikt is voor een tutorial DNS. DNS is nogal gecompliceerde materie om even snel uit te leggen, maar een kleine poging tot het uitleggen van het verschil is misschien wel interessant.
DNS is altijd nodig om een domeinnaam bereikbaar te maken. DNS zet gewoon een hostnaam om naar een IP nummer, basically (andersom ook, maar da's niet belangrijk voor dit verhaal). URL forwarding is alleen nuttig als jouw webdata op een andere machine staat, in een ander netwerk, dan waar je domeinnaam naar wijst. Voorbeeld: je hebt prive webruimte bij een provider als Demon, en hebt gratis webhosting met URL forwarding bij een hele andere partij. De "andere partij" doet vaak niet gratis DNS hosting, omdat ze dan weten dat jij alle controle over je domeinnaam hebt, en dan kunnen ze er niets meer aan verdienen. Dus is URL forwarding de enige gratis optie (omdat de hoster weet dat jij dat liever niet hebt; ziet er toch minder classy uit).
Tegenwoordig ontkom je er niet meer aan om voor een eigen domeinnaam, inclusief DNS hosting en webruimte (ook al worden ze door verschillende partijen gedaan) te moeten betalen. Behalve als je natuurlijk een hoop zelf doet (via je eigen internet verbinding thuis), maar ja, voor betrouwbaarheid en > 95% bereikbaarheid is ook wat te zeggen.
Als ik te snel ga of er zitten onduidelijkheden in dan hoor ik het wel.
DNS is altijd nodig om een domeinnaam bereikbaar te maken. DNS zet gewoon een hostnaam om naar een IP nummer, basically (andersom ook, maar da's niet belangrijk voor dit verhaal). URL forwarding is alleen nuttig als jouw webdata op een andere machine staat, in een ander netwerk, dan waar je domeinnaam naar wijst. Voorbeeld: je hebt prive webruimte bij een provider als Demon, en hebt gratis webhosting met URL forwarding bij een hele andere partij. De "andere partij" doet vaak niet gratis DNS hosting, omdat ze dan weten dat jij alle controle over je domeinnaam hebt, en dan kunnen ze er niets meer aan verdienen. Dus is URL forwarding de enige gratis optie (omdat de hoster weet dat jij dat liever niet hebt; ziet er toch minder classy uit).
Tegenwoordig ontkom je er niet meer aan om voor een eigen domeinnaam, inclusief DNS hosting en webruimte (ook al worden ze door verschillende partijen gedaan) te moeten betalen. Behalve als je natuurlijk een hoop zelf doet (via je eigen internet verbinding thuis), maar ja, voor betrouwbaarheid en > 95% bereikbaarheid is ook wat te zeggen.
Als ik te snel ga of er zitten onduidelijkheden in dan hoor ik het wel.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 00:12 . Reden: Typen moeilijk ]
Interessant van DNS naar religie, (wat is het verschil tussen licht en donker, als donker een vorm van licht is ?! ,
) Ik kom terug, nog even peinzen.
Pagina: 1