Asus A7V333 rev 2.0 hangt in post.

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Ik heb laatst een Asus A7V333 rev 2.0 aangeschaft. Dit om een redelijk recente CPU voor een 3dfx (AGP2x) kaart in te zetten. Die hebben namelijk baat bij veel CPU MHz en schalen daarmee goed mee. Verder ben ik een soortement vna 3dfx fanaat :)

Maar nu het probleem:

Ik was in de bios aan het kloten ivm boot sequence, toen kwam er iemand binnen wandelen. Ik schrok doe een stap achteruit, zo op de knop van de voeding van de pc.

Nouja, dan maar weer knop aanzetten en kijken wat er gebeurd.

Ding blijft hangen tijdens de post. Ik heb dus _wel_ beeld. Het beeld is in dit geval het Asus A7V333 logo. Hierna blijft hij hangen. :(

Bios gereset, precies hetzelfde probleem :(.

Wat wel vreemd is, als ik het bord weer aan zet, dan als ik snel ben en ik ram op del om naar de bios te gaan, dat zegt ie dat hij dat aan het doen is, om vervolgens te hangen.

Dan ben ik de bios maar gaan hotflashen. Dit op een Chaintech moederbord.

Aflash, het asus flash proggie wil niet eens opstarten. :(
Uniflash, programmeert wel maar slaat 2 blokken over. :(
AWDflash, chaintech progsel. Wil niet flashen "Wrong rom type" :(

Wat ik dus vermoed, is dat mijn bioschip gaar/corrupt is en dus onherstelbaar beschadigd. Zijn er nog andere mogelijkheden en meningen van jullie kant hierop en belangrijkste, wie kan me helpen om een _goede_ geflashte bios aan te komen waarmee ik kan booten en kijken of het daar aan ligt. :)

Kom svp niet dat ik niet gezocht heb, maar als je zoekt op hangt in post oid, dan vind je weinig helaas

[ Voor 5% gewijzigd door Mojo op 15-02-2004 18:11 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien gewoon de BIOS erop doen en terug brengen naar de winkel? :)
Mogelijk is gewoon de BIOS chip gesneuveld en dat valt onder de garantie.

Verder kan ook nog je geheugen niet helemaal lekker zijn. Je zou kunnen proberen de geheugens om te draaien (Als er 2 reepjes in zitten).

Senile! Senile Oekaki

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
_bas_ schreef op 16 februari 2004 @ 10:41:
Misschien gewoon de BIOS erop doen en terug brengen naar de winkel? :)
Mogelijk is gewoon de BIOS chip gesneuveld en dat valt onder de garantie.

Verder kan ook nog je geheugen niet helemaal lekker zijn. Je zou kunnen proberen de geheugens om te draaien (Als er 2 reepjes in zitten).
2e hands gekocht en al lang over de garantie helaas.

Zit maar 1 reep geheugen in en het heeft perfect gewerkt.

Wel zat ik nog even te denken dat de chip zelf al naar de klote is en daarom Uniflash er bij mijn eigen PC mee stopte.

Ik zal proberen te flashen met een andere chip, die moet wel te regelen zijn. Als mijn conclusie juist is namelijk, dan kan mijn Chaintech wél hotflashen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Kleine update, ik heb van Terw_dan een nieuwe bios mogen ontvangen, deze gehotflashed en dat is goed gegaan.

Ikke stop blij dat ding in de Asus, niet eens beeld :X

Owja, bios ff resetten; nog steeds geen beeld :(

Oude (originele bios) erin, nog steeds geen beeld, zelfde probleem als minuut ervoor :(

Fans gaan aan, LED'jes branden en dat was het :'(

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:52
Ziet ernaar uit dat ik hetzelfde probleem heb :'( . Ik heb nu vele topics gelezen, maar tot nu toe kom ik ook nie verder. |:(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's dan sneu voor je. Maar om dit topic daarom omhoog te kicken?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.