Digitale 1 uurs-service van de HEMA, wie?

Pagina: 1
Acties:
  • 822 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan406
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08-2006
Heeft het al eens geprobeerd?

Ik liep dus gisteren in de stad (rotterdam) en ik zag bij de fotoservice van de HEMA ineens zo'n standje staan...een digitale fotokiosk....

echt grappig om te zien....nu had ik mijn CF card toevallig bij me en propte dat ding erin...dit soort dingen vind ik nou echt de bom, want geen gezeik met onwetende baliemensen enzo...gewoon simpel aanklikken van je foto's "ok" en dan een uurtje later die dingen ophalen.

Maarre, ik vroeg me dus af of meer mensen het gezien hebben, danwel gebruikt hebben. Ik heb geen ervaring met de HEMA fotoservice, mijn vader wel, en die vind het wel ok, maar ik, ik ben toch effe ietjes kritischer dan hem....dusss....

Want ik kan me zo voorstellen, als je vet veel volume draait dat je dan niet de tijd hebt om kleurcorrectie, witbalans, contrast etc toe te passen.

Dus als je een bagger foto laat afdrukken krijg je er alleen maar meer van in een printvorm...

HEMA doet dat dus niet of wel, bij hun 1 uursservice...immers die machines staan gewoon daar bij hun in huis.

En if not...wie weet wel waar je dat soort dingen kan laten doen? Want ik bedoel, digitalae foto's lijken me net ietjes makkerlijker te bewerken dan filmscans enzo....

go go go !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:45
Wij hebben op de zaak een kodak apparaat staan die hetzelfde doet en ik hoor alleen maar positieve dingen daarover.
Ik heb 1x foto's af laten drukken, en die waren zelfs voor mijn camera (1,5 MP) zeer goed.

Bij die kodak is het zelfs zo dat je erop wacht, ze worden voor je neus uitgespuugd en je kan zelfs wat dingen aanpassen en een lijstje eromheen laten afdrukken.

[ Voor 30% gewijzigd door Ad de Jong op 15-02-2004 17:58 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ja, geprobeerd en tevreden!

De werking van het apparaat is ff lastig, maar na een kleine uitleg van een lieve mevrouw (:X) is het me gelukt. Foto's waren idd na een uurtje gereed en de kwaliteit is hetzelfde als 'normale' digitale foto's.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan406
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08-2006
JanAlesi schreef op 15 februari 2004 @ 17:55:
Wij hebben op de zaak een kodak apparaat staan die hetzelfde doet en ik hoor alleen maar positieve dingen daarover.
Ik heb 1x foto's af laten drukken, en die waren zelfs voor mijn camera (1,5 MP) zeer goed.

Bij die kodak is het zelfs zo dat je erop wacht, ze worden voor je neus uitgespuugd en je kan zelfs wat dingen aanpassen en een lijstje eromheen laten afdrukken.
Is die kodak dan geen printer, want HEMA drukt ze echt af....met chemicalien en alles enzo....

Maar ik ben idd nog benieuwd naar dat ding van Kodak jah.....

go go go !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
hassanjassan schreef op 15 februari 2004 @ 19:45:
[...]

Is die kodak dan geen printer, want HEMA drukt ze echt af....met chemicalien en alles enzo....

Geen idee, het lijken wel echte foto's die eruit komen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ook met chemicaliën kan het heel snel gaan. Afdrukken bij een maatje van me gaat altijd heel snel: Zwartwit afdrukken gaan, na belicht te zijn, door de doorloopmachine. Minuutje later komen ze eruit. Met speciale papieren kun je dat proces nog wat versnellen, en als je er dan nog een goede spoel/droogunit achter hangt, dan kan het echt binnen een paar minuten gepiept zijn.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Prijzen. Bron: www.hema.nl

NIEUW! Digitale 1-uur Fotoservice en Fotokiosk
Bij steeds meer winkels met 1-uur Fotoservice kunt u ook terecht voor afdrukken van uw digitale fotobestanden. Lever uw digitale bestanden in JPG-formaat aan (SD-card, Compact Flash, Smart Media, cd-rom, dvd, memory stick of XD-card) en u kunt de afdrukken al na 1 uur ophalen.
U kunt kiezen of u de bestanden wilt inleveren bij de Fotoservice balie of gebruik wilt maken van de ‘Fotokiosk’. Voer de geheugenkaart in en volg de aanwijzingen op het scherm van het apparaat en u kunt uw bestelling zonder tussenkomst van één van onze medewerkers plaatsen.

Klik hier voor een overzicht van winkels met Digitale 1-uur Fotoservice >>

Afdrukken van digitale fotobestanden
Formaat Staffelkorting Prijs
10x15 1-34 stuks 0.39
10x15 35-49 stuks 0.37
10x15 50-74 stuks 0.35
10x15 75-99 stuks 0.34
10x15 > 100 stuks 0.32
13x18 0.50
20x30 2.-
30x45 ** 4.95

-Opstartkosten per opdracht: 1.70
-Indexprint 10x15 cm: 0.40
-Indexprint 20x30 cm: 2.50
-10x15 cm keuze uit glans of mat papier, overige formaten alleen glanzend papier

** Afdrukken op formaat 30x45 cm is alleen mogelijk bij HEMA Breda, Amsterdam-Osdorp, Eindhoven-Woensel, Bussum, Dordrecht, Leiden, Den Haag-Grote Marktstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 21:24
pven schreef op 15 februari 2004 @ 17:59:
Ja, geprobeerd en tevreden!

De werking van het apparaat is ff lastig, maar na een kleine uitleg van een lieve mevrouw (:X) is het me gelukt. Foto's waren idd na een uurtje gereed en de kwaliteit is hetzelfde als 'normale' digitale foto's.
Ik heb het ook geprobeert en ziet er prima uit, alleen dat apparaat heeft echt een ruk-interface. Nou ben ik niet bepaald een computer-leek en het lukte toch echt niet 1-2-3.....heb ook zwart-wit geprobeerd en ook die kwam er scherp en sprekend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Weet iemand of je ook een USB-stick in deze apparaten kunt duwen? Ik heb geen digicam, maar scan negatieven. CDtje fikken kan natuurlijk ook, maar zo'n USB ding gaat wat makkelijker in de binnenzak mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66714

vast niet. te gevoelig voor virusjes enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:19

JHS

Splitting the thaum.

Alleen maar positieve ervaringen met de 1-uurs service van de Hema, zowel als met de 'gewone' service als degene direct met het apperaat. Goede kwaliteit, en altijd netjes binnen het uur ( :+ ). Ik betwijfel idd of je er een usb stick in kan steken, omdat dat toch op een hele andere manier werkt :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Hillie schreef op 16 februari 2004 @ 10:22:
Weet iemand of je ook een USB-stick in deze apparaten kunt duwen? Ik heb geen digicam, maar scan negatieven. CDtje fikken kan natuurlijk ook, maar zo'n USB ding gaat wat makkelijker in de binnenzak mee. :)
Nop zover ik kon zien alleen maar mem kaarten en cd's maar ik zal morgen wel ff in de winkel kijken als ik tijd heb.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102261

Ben net vandaag eens voor het eerst foto's van mijn digitale camera (A70) gaan afdrukken. Omdat ik ze ook vandaag moest hebben maar naar de 1 uurs service van de Hema in Rotterdam geweest en ik moet zeggen dat ik de kwaliteit zeer netjes vind. Dat in vergelijking met analoge afdrukken van mijn oude toestel. Het was de eerste keer dat ik digifoto's liet afdrukken dus heb geen vergelijkingsmateriaal van 'normale' (= niet 1-uurservice) afdrukcentrales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53054

had die machine ook een optie voor xD cards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Bij de Dixons heb je de Kodakpicturemaker > foto's zijn klaar waar je bij staat en prima kwaliteit. Alleen wel stukje duurder. Het duurt ongeveer 20 sec. per foto. Bijna alle geheugenkaarten > cd > diskette 8)7 > en zelfs bluetooth. Als ik het zo bekijk wordt dit echt de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:22

Kvn

Anoniem: 66714 schreef op 16 februari 2004 @ 14:10:
vast niet. te gevoelig voor virusjes enzo
En dat kan je natuurlijk niet meenemen op een SD-Card of een CF-Card (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 09:10
Hema is aardig, Pixum is beter...

Zie http://www.fotoapparatuur.nl/tarieven.asp voor en vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-05 17:15
[...]

Die van kodak werken volgens mij via dye-sublimation techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-05 17:15
-RenE- schreef op 20 februari 2004 @ 13:10:
Hema is aardig, Pixum is beter...

Zie http://www.fotoapparatuur.nl/tarieven.asp voor en vergelijking.
Die waarderingen op die site zijn op persoonlijke meningen gebasseerd. Als 2 mensen een bepaalde service al goed waarderen dan staat deze op die site al als hoogste waardering. Je moet minstens 100 mensen hebben voor een goede vergelijking met andere diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Nou, laat je bevindingen daar dan ook achter, dan groeit het aantal beoordelingen tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 16:18

Ursamajor

Astrofotograaf

Mijn ervaring met de hema digitale fotoservice is opzich wel goed, alleen vind ik de foto's er donkerder uit komen dan ze echt zijn. Ja, mijn monitor is gekalibreerd...

Maar ben toch wel heel benieuwd naar die 1 uurs service!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 13:23

E-Rick

I love it :7

Gisteravond heb ik (als test) 10 foto's laten afdrukken. Waarschijnlijk was het niet zo druk, want ik kon ze na een half uur al weer ophalen. Helaas waren bij alle foto's de boven- en onderkant afgesneden, ze worden namelijk op 10x15 afgedrukt en niet op 10x13. Toen ik daar over klaagde mocht ik ze gratis opnieuw laten doen, maar t was al half 9 dus dat kon toen niet meer.
Behalve dat de foto's afgesneden zijn leken ze ook op een niet al te beste manier geschaald. Dat is niet bij alle foto's te zien maar wel bij foto's met hele dunne diagonale lijnen, zoals hoogspanningskabels. Daar post ik zometeen wel een voorbeeld van (nu even niet bij de hand)

Zojuist teruggegaan, en om de foto's goed afgedrukt te krijgen moet je elke foto apart uitzoomen, zodat ie met 2 witte randjes aan de zijkant wordt afgedrukt. Die foto's ga ik zometeen ophalen dus dan kan ik de resultaten posten. Nu duurt het overigens wel een uur.
edit: Ik heb ze opgehaald en t ziet er al een stuk beter uit, er staan nu witte randen links en rechts op de foto's en er is bijna niets van de boven-en onderkant afgesneden. Ook lijkt de resolutie beter te kloppen, de foto's zijn duidelijk scherper en dunne diagonale lijntjes zijn veel minder "ge-aliassed". De foto's zijn nu van een zelfde kwaliteit als gewone 2-dagen-service-digitale-afdrukken.

Invoeren van de foto's gebeurt overigens met een AGFA E-BOX

[ Voor 36% gewijzigd door E-Rick op 21-02-2004 18:28 ]

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 13:35

Erikie

www.erikie.nl

Gelukkig heb ik dan toch wat met de search van got gevonden :). Opzich wel een oud draadje maar precies wat ik weten wilde. Ik wacht nu al 1 week op m'n foto's van de AH, maar ze zijn nog steeds niet binnen dus screw it, AH.

Ik moet echt dinsdag al een paar (digitale)foto's op 20x30 hebben, dus heb ik ze bewerkt in photoshop naar 20x30 op 300dpi . (3543 x 2362). Wat ik me alleen afvroeg op welke dpi deze machines ontwikkelen, of heeft dit geen toepassing meer op deze machines? Want in dat geval blijf ik gewoon werken in photoshop op 300dpi, en niet hoger.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gedaan en tevreden hoewel het resultaat wel duidelijk minder is dan een meerdagen printservice.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Euh dit topic is toch wel erg oud om te kicken ;)

Erikie: bel met de AH / helplijn / ontwikkelservice etc, die kunnen je het direct vertellen, of anders de AH-medewerker die een idee heeft van hoe de ontwikkelcentrales werken.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.