Toon posts:

OCRB Lettertype

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op het Internet stikt het van de gratis fonts die je kan downloaden.
Ik ben op zoek naar het OCRB font, maar dat is nergens te downloaden. Talloze sites geven aan dat ik er voor moet betalen, en de sites waarbij 't wel de downloaden is, zijn de links dood.

Weet iemand waar ik dit lettertype kan downloaden, of heeft iemand dat lettertype toevallig op zijn computer staan?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Als ik me niet vergis, staat het op een van de CorelDraw CD'tjes.
Installeer maar de Barcode-wizard, en volgens mij komt OCR-B dan automatisch mee.

Houdoe

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Witte schreef op 15 februari 2004 @ 17:39:
Als ik me niet vergis, staat het op een van de CorelDraw CD'tjes.
Installeer maar de Barcode-wizard, en volgens mij komt OCR-B dan automatisch mee.
Ik heb wat progjes gedownload, maar dan is het font een demo en zijn sommige letters en cijfers niet aanwezig

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

OCR-B is een copyrighted font.
Dit font wordt gebruikt op acceptgiro's de code die onderin in de witregel staan.
Als je dat font wil gebruiken, zou je het moeten kopen.

Ey!! Macarena \o/

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 13:04
Ik kan 'm gewoon via Google vinden, dus jij ook dan denk ik.

edit: dan zoek je met het verkeerde woord/woorden.
Maar meer ga ik er niet over zeggen aangezien er copyright op 't font zit, dus moet je maar even nadenken waar je dan op moet zoeken.

Maar waarom is het font op de site die je gaf niet goed? Een OCR font is gewoonlijk non-proportioneel lijkt mij, dus de ruimte ertussen moet zijn zoals die in dat font is. En als je het in Photoshop of Paintshop gebruikt kun je toch de breedte per letter instellen (weet even niet meer hoe dat heet).

[ Voor 103% gewijzigd door Eegee op 15-02-2004 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eegee schreef op 15 februari 2004 @ 17:46:
Heb tig sites via Google gevonden, maar die lopen allemaal op niks uit.
De enige waarbij 't te downloaden was, is deze: http://www.hseworld.com/sitemap/

Maar dat font is veel te ruim (te veel ruimte tussen de karakters)

Verwijderd

Topicstarter
Eegee schreef op 15 februari 2004 @ 17:46:

edit: dan zoek je met het verkeerde woord/woorden.
Maar meer ga ik er niet over zeggen aangezien er copyright op 't font zit, dus moet je maar even nadenken waar je dan op moet zoeken.

Maar waarom is het font op de site die je gaf niet goed? Een OCR font is gewoonlijk non-proportioneel lijkt mij, dus de ruimte ertussen moet zijn zoals die in dat font is. En als je het in Photoshop of Paintshop gebruikt kun je toch de breedte per letter instellen (weet even niet meer hoe dat heet).
Ow ja... Spatiëring in mooi Nederlands. Ik denk wel dat 't me nu gaat lukken :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.