Tv kaart USB keuze leadtek of hauppauge?

Pagina: 1
Acties:

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02
Hoi
ik ben op zoek naar een tv kaart. ik heb diverse kaarten bekeken en op dit moment blijven er 2 voor mij over ivm prijs/kwaliteit.

- Hauppauge, WinTV PVR usb2 (goedkoopste prijs rond 175 euri)
- leadtek WinFast TV USB II (goedkoopste prijs rond 100 euri)

Een aantal criteria zijn voor mij van belang, en andere zaken zijn dus van minder belang, of te wel consumenten bond achtige reacties van 'het verpakkings materiaal is niet milieu vriendelijk, dus de beoordeling kan niet hoger dan redelijk uitvallen' tellen voor mij niet!, het wisselen van kanalen duurt 5 sekonden ipv direct of 1 sekonde is wel interessant om te weten, maar geen ' must'.

De criteria die voor mij tellen zijn de volgende:
- Het moet USB 2.0 zijn (evt firewire, maar die heb ik nog niet betaalbaar gevonden)
- Het live kijken op een fullscreen scherm moet zo goed mogelijk zijn (19 inch iiyama monitor met pIII 600, en op 15 inch laptop tft scherm met piv 2.6)
- het opnemen van tv moet zonder problemen verlopen, maximale tijd van 1 programma ongeveer 150 minuten (lange speelfilm). en mn het afspelen moet de concurrentie met een vhs recorder aankunnen (dvd kwaliteit is dus niet van belang)

De criteria ' nice to have' zijn de volgende:
- time shifting
- kanalen makkelijk instellen
- teletekst
- gelijktijdig op computer kunnen werken terwijl er wordt opgenomen (piii 600 met 512 mb geheugen of laptop pIV 2.6 met 512 mb geheugen)
- het kunnen omzetten van video naar mpeq x

Ik weet dat de hauppauge een mpeg2 hardware chip heeft,dus theoretisch de processor minder belast mn tijden het opnemen, maar deze is wel 70 euro duurder, en wanneer de winfast voor mij voldoet ( en die heeft weer wel een afstandsbediening, en de haupauge NIET) dan vind ik dat genoeg!

mijn probleem is echter dat ik nergens zo'n kaart "in het wild" aan het werk kan zien!
Dus zoek ik reacties van mede-tweakers die zelf 1 van beide kaarten hebben.
Ik kan genoeg theoretische verhandelingen vinden op diverse fora /forums maar ik wil juist een praktijk ervaring horen.

[ Voor 5% gewijzigd door man_rot op 15-02-2004 17:39 ]

Groetjes Manfred

Verwijderd

Ik zou echt voor de haupage gaan omdat die kaart echt OVERAL ondersteund word (ook linux)

Ik heb ook ooit zoeen kaart gehad en had toen echt spijt dat ik geen haupage had.
Ook als je andere public sorfware wilt testen komt deze kaart goed vanpas.
dus ik zou zeggen het zijn die 70 euries echt wel waard :P.

dus ik hoop dat ik je genoeg geholpen heb met deze info.

Groeten Gravis

• man_rot
Bedankt voor je reactie.

Ik hoop juist ook op een reactie van iemand die de andere usb oplossing zelf heeft en dus uit ervaring kan spreken, ik zie juist op dit forum erg veel reacties in de trend van 'ik heb gehoord dat...'

Ik wil juist van iemand horen die zelf de usb oplossing heeft, en hoe dan zijn ervaringen juist met mijn specifieke wensen zijn. Misschien is die persoon wel niet tevreden over het product omdat hij/zij andere eisen stelt, maar dat vind ik dus juist minder belangrijk, ik baal juist een beetje van allerlei testen in ct en pc totaal waar voor mij absoluut niet relevante zaken het eind oordeel beinvloeden

Groetjes Manfred

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Dan kun je toch gewoon kijken naar de dingen die voor jou wél boeiend zijn en daaruit je eigen conclusie trekken?

Ticking away, the moments that make up a dull day

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:07
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 18:46:
Ik zou echt voor de haupage gaan omdat die kaart echt OVERAL ondersteund word (ook linux)

Ik heb ook ooit zoeen kaart gehad en had toen echt spijt dat ik geen haupage had.
Ook als je andere public sorfware wilt testen komt deze kaart goed vanpas.
dus ik zou zeggen het zijn die 70 euries echt wel waard :P.

dus ik hoop dat ik je genoeg geholpen heb met deze info.
De wintv pvr usb is juist heel matig met ondersteuning. Aangezien dit een hardware MPEG2 apparaat is (weinig CPU-load bij cappen). De gewone WINTV usb werkt overgens ook niet in Dscaler maar heeft wel een iets beter ondersteuning.

Maar als je deze kaart voor cappen wil gebruiken is de PVR versie wel weer ideaal. Aangezien cappen in mpeg2 nogal wat cpu-power vereist zal je dat niet redden op je P300-600mhz met de leadtek. Maar de hauppauge met gemak met ook een beeld kwaliteit die met gemak alle andere niet hardware-mpeg2-kaarten overtreft.

Ik heb zelf een Hauppauge PVR-350 en die heeft volgens mij dezelfde chipset en de mpeg kwaliteit die hij aflevert is net zo goed als standalone dvd-recorders. Zeer goed dus.

De leadtek is een normale (niet hardware MPEG2) waarschijnlijk heeft deze betere ondersteuning door programma's van derden maarja bij cappen veel CPU-load of je moet uncompressed cappen maar dat is weer zeer veel ruimte op je HD.

Je kan eventueel ook nog de Pinnacle pc-tv deluxe overwegen heeft ook een hardware mpeg2-chip en ook usb2.

[ Voor 29% gewijzigd door leonbong op 16-02-2004 14:32 ]

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 10:42
en waarom mag je hem niet proberen ?
Ik heb zelf net een Leadtek Winfast 2000 Expert gekocht en bij Maxpert in zutphen mocht ik hem thuis een week proberen, mits ik hem in goede staat terug zou brengen (doos heel, verpakkingen van dingen die niet nodig zijn dicht laten zitten en kaart niet vastschroeven etc).
Vragen staat altijd vrij :)

• man_rot
tuurlijk zou ik dat willen, alleen ik heb nog geen zaak in de buurt van zaandam / amsterdam gevonden die de usb2 versie van één van beide merken heeft.

en om "te proberen" even naar zutphen rijden (en weer opnieuw wanneer niet bevalt na een week) vind ik een beetje overdreden

en ik heb leadtek al gevraagfd waar de usb 2 te koop is, maar nog niets gehoord

de pinnacle zal ik zeker gaan bekijken, maar die is al weer 30 euro duurder, en tja waar houdt het op

[ Voor 27% gewijzigd door man_rot op 17-02-2004 13:40 ]

Groetjes Manfred

• leonbong
De hauppauge is USB2.0 maar staat niet zo expliciet genoemd omdat voor het functioneren USB1.0 voldoende is.
Aangezien deze toch maximaal een bitstroom van 10mbit/s kan produceren. DVD-standaard is eigenlijk maximaal 9,7 mbit/s inclusief geluid. Dus geen probleem. Daarom is de leadtek minder geschikt aangezien rauw full cap van TV 720x576 X 25 fps X 10 bits = 98,87 mbit/s Gaat niet lukken dus op USB1.0.

• man_rot
sorry maar de leadtek is juist ook usb 2.0

ik heb inmiddels antwoord van leadtek:

zodra deze usb kit binnen is mag ik hem komen bekijken op het hoofdkantoor in almere!

ze hebben er zelf ook nog geen ervaringen mee.

Groetjes Manfred

• leonbong
De hauppauge PVR USBII is gewoon bij de mediamarkt verkrijgbaar dat is toch in a'dam. Lijkt met niet zo'n probleem dus.

PS. Ik bedoelde alleen maar dat je altijd voor een USB2.0 apparaat moet gaan als het even kan.

• man_rot
Je hebt helemaal gelijk, maar ik ben al verschillende keren in de mediamarkt arena geweest, maar helaas er ligt alleen een kaartje in het schap, maar geen doos met inhoud :(
ze kunnen ook niet vele zeggen over levertijd :?

Groetjes Manfred

Verwijderd

Een beetje een oude kick maar ik zit zelf ook te kijken naar een USB2 TV kaart en ik kom ook bij de leadtek of de hauppauge uit (Prijzen zijn op de pricewatch inmiddels 95 VS 135)

De leadtek heeft mijn voorkeur omdat de Hauppauge wel ff 40 euro duurder is. Ik hoe niet perse op te nemen ofzo, het zal hoofdzakelijk kijken worden.

ik heb al een Pinnacle PCTV pro PCI in mijn PC zitten maar ik wil er ook een voor mijn laptop hebben zodat ik als ik op kamers ga ook gewoon TV kan kijken. De pinnacle bevalt mij heel erg goed alleen de USB variant daarvan is erg duur.

Is de leadtek qua beeld/TV kwaliteit te vergelijken met de pinnacle??
Laptop is overigens snel zat. athlon 3000+ 512mb Ati Radeon 9200 64MB
Maar ik wil hem ook graag aan mijn 2e PC hangen, pIII 672MHZ (112x6 ;) ) en 256 MB geheugen + scsi schijf en een ati Rage 3dPro, zou dat ook gaan werken (volgens de minimum specs van Leadtek wel)

mijn belangrijkste vragen zijn dus:

1. Is de leadtek te vergelijken met de pinnacle die ik nu heb
2. zijn de leadtek en de hauppauge met elkaar te vergelijken qua beeldkwaliteit
3. Is er nog een andere kaart waar ik naar zou kunnen kijken?

Wie o Wie heeft 1 van beide kaarten of een andere USB kaart en kan mij hier wat meer over vertellen

• leonbong
Ze zijn eigenlijk niet te vergelijken ze hebben gewoon een ander doel.

TV-kijken
Leadtek ====> Uncompressed beeld stroom (Dscaler mogelijk)
Hauppauge ====> Altijd Compressed beeld stroom (Specifieke software)

Cappen
Leadtek ===> Hoge load voor mpeg2 of divx
Hauppauge ===> Lage load voor mpeg2, divx niet mogelijk

De kaarten hebben allebei een ander doel. Dus bepaal wat je wil gaan doen en basseer daarop je keuze.

Als je veel wil gaan cappen is het zeker het extra geld waard voor de hauppauge.

[ Voor 6% gewijzigd door leonbong op 30-09-2004 14:07 ]

Verwijderd

leonbong schreef op 30 september 2004 @ 13:57:
Ze zijn eigenlijk niet te vergelijken ze hebben gewoon een ander doel.

TV-kijken
Leadtek ====> Uncompressed beeld stroom (Dscaler mogelijk)
Hauppauge ====> Altijd Compressed beeld stroom (Specifieke software)

Cappen
Leadtek ===> Hoge load voor mpeg2 of divx
Hauppauge ===> Lage load voor mpeg2, divx niet mogelijk

De kaarten hebben allebei een ander doel. Dus bepaal wat je wil gaan doen en basseer daarop je keuze.

Als je veel wil gaan cappen is het zeker het extra geld waard voor de hauppauge.
Maar voor TV kijken is de leadtek wel gewoon net zo goed als mijn Pinnacle, dat is eigenlijk de maatstaaf. ik wil er toch voor 99,9% tv mee kijken en misschien dat ik een keer iets wil opnemen maar dat kan met de leadtek vast ook wel.
De leadtek lijkt dan dus de beste keuzen? Ik zag namelijk dat deze stereo is in tegenstelling tot bijv de pinnacle PCTV USB 2. Iemand die toevallig weet welke chip er op deze zit? dat kon ik op de leadtek site en op google niet zo snel vinden

Verwijderd

En? Wat is het geworden? :)
Ik wil zo'n USB tuner gebruiken icm mijn laptop om deze als PVR te gaan gebruiken via MCE 2005. Ik weet dat de nieuwste incarnatie van de Hauppauge werkt onder MCE (zeggen ze zelf). Hoe zit dat met de concurrenten?

• Marco Raaphorst389
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01-2006
kan iemand mij ook vertellen of bij gebruik van dual monitor de Hauppage beelden kan tonen op monitor 2 zonder problemen?

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 16:57
Ik zou graag hetzelfde willen weten.
Hoe gaat de Hauppauge WinTV-PVR-150 om met dual monitor? Werkt het ook op monitor 2?
Zo Nee, welke kaart is daar wel goed in?
Pagina: 1