Ik heb zaterdag een nieuwe PC binnen gekregen en zit met een probleem met mijn Connect3D 9600 XT videokaart in combinatie met mijn Windows XP Home. Bij de meeste plekken in Windows XP krijg ik paarse vlekken in mijn tekst te zien (voornamelijk bij Zwarte en Witte tekst). Alsof ik naar een lage kwaliteit JPG zit te kijken. Om een beetje het beeld te krijg wat ik bedoel heb ik even een screenshot gemaakt van mijn start-menu van Windows:
http://www.geocities.com/shlizar_axis/Voorbeeld.html
Ik heb de laatste nieuwe drivers gedownload van het internet (die ik kon vinden) om eens te kijken of het daar aan lag, maar helaas. De versienummers van de drivers die ik geprobeert heb zijn:
- Catalyst 3.10 (die bij mijn PC zaten)
- Catalyst 4.2
- Omega 2.5.14
Het installeren van deze drivers mocht helemaal geen verschil geven. Ik ben toen maar gaan sleutelen aan de instellingen hiervan, namelijk:
- Bij de beeldscherm eigenschappen het aantal kleuren gewisseld tussen 16 en 32 bits (24 zat niet in het lijstje)
- Verschillende vernieuwings frequenties geprobeert (60, 72, 75 & 85 Hz)
- De AGP snelheid van mijn 9600 een keer op 8x en 4x gezet, zelfs een keer uit gezet
- Bij vormgeving -> effecten de "Smooth edges of Screen fonts" op Standaard en ClearType gezet (zelfs een keer uitgezet)
Wat me opviel was dat als ik ClearType selecteerde, de "paarse vlekken" bijna volledig verdwenen waren in Windows. Het probleem is alleen dat ik in spellen als Final Fantasy XI het zelfde probleem nog steeds tegen kwam.
Ik heb verschillende Forums nagelezen, maar tot dusver niemand kunnen vinden die hetzelfde probleem had.
Nog even ter info, mijn systeemeisen:
P4 3Ghz
Asus P4P800
1Ghz intern geheugen
Connect3D RADEON 9600 XT
Windows XP Home SP1 UK
Ik heb geen idee waar ik nu nog zou kunnen zoeken... Ik vroeg me af op iemand anders het zelfde probleem is tegen gekomen. Wat zou hier mogelijk het probleem kunnen zijn?
http://www.geocities.com/shlizar_axis/Voorbeeld.html
Ik heb de laatste nieuwe drivers gedownload van het internet (die ik kon vinden) om eens te kijken of het daar aan lag, maar helaas. De versienummers van de drivers die ik geprobeert heb zijn:
- Catalyst 3.10 (die bij mijn PC zaten)
- Catalyst 4.2
- Omega 2.5.14
Het installeren van deze drivers mocht helemaal geen verschil geven. Ik ben toen maar gaan sleutelen aan de instellingen hiervan, namelijk:
- Bij de beeldscherm eigenschappen het aantal kleuren gewisseld tussen 16 en 32 bits (24 zat niet in het lijstje)
- Verschillende vernieuwings frequenties geprobeert (60, 72, 75 & 85 Hz)
- De AGP snelheid van mijn 9600 een keer op 8x en 4x gezet, zelfs een keer uit gezet
- Bij vormgeving -> effecten de "Smooth edges of Screen fonts" op Standaard en ClearType gezet (zelfs een keer uitgezet)
Wat me opviel was dat als ik ClearType selecteerde, de "paarse vlekken" bijna volledig verdwenen waren in Windows. Het probleem is alleen dat ik in spellen als Final Fantasy XI het zelfde probleem nog steeds tegen kwam.
Nog even ter info, mijn systeemeisen:
P4 3Ghz
Asus P4P800
1Ghz intern geheugen
Connect3D RADEON 9600 XT
Windows XP Home SP1 UK
Ik heb geen idee waar ik nu nog zou kunnen zoeken... Ik vroeg me af op iemand anders het zelfde probleem is tegen gekomen. Wat zou hier mogelijk het probleem kunnen zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 17:24 . Reden: Link naar plaatje werkte niet... :-/ ]