[IE] zoekbalk en LOP.COM

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 18:30
Mijn dochter heeft msn-plus op haar pc geinstalleerd en nu zit er dus die iritante balk van LOP.com bij haar IE.

Nu heb ik al heel wat topics doorgespit over dit onderwerp en alles uitgevoerd maar ik krijg die balk dus niet weg. :(

- ik heb als eerste de uninstall gedownload en geprobeerd maar de balk blijft dus gewoon.

- Ik heb het register aan de hand van dit topic bijgewerkt maar ook dat haalde niets uit.

- Verder IE 6.0 opnieuw gedownload en geinstalleerd.

- Ad-aware 6.0 na update te hebben binnengehaald laten scannen, van alles weggehaald maar de balk van LOP dus niet.

- spybot haalt ook niets uit.

Dus plz! wie weet nog een andere oplossing.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:59

UTM

Ook. Msn + uninstallen. Dan msn installeren, en bij install staat zoiets van: Sponsorsite ofzo :P ... iig kan je aanvinken of je die wel of niet wilt installen. Die moet je dus niet installen en klaar is je dochter ;)

[ Voor 17% gewijzigd door UTM op 15-02-2004 17:06 ]

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

MSN plus unistallen. Daarna is die balk ook weg.

Als je dan MSN plus weer wilt kies dan bij de setup dat je geen spyware enzo wilt. Dat kun je gewoon kiezen.

Zijn al genoeg topics over al btw....

edit:

/\/\/\
zie hierboven een snellere user ;)

[ Voor 14% gewijzigd door EVILSalami op 15-02-2004 17:06 ]

• Artwido
msn plus ga ik direkt erafgooien.
tnx voor de snelle replies.

En ja ik had al een heleboel topics over LOP doorgespit maar over msn-plus was ik nog niks tegengekomen.

• Artwido
Helaas.... ik heb msnPlus erafgegooid alles weer opnieuw geprobeerd maar die balk is dus echt niet weg te krijgen.
Heb nog even het register gecheckt maar daar staat alles nog zoals ik gedaan had zoals in dit topic.

Ik heb nog die .exe van Mike Jarod binnengehaald maar als ik die wil opstarten krijg ik de melding ''ongeldige bewerking''

plz... nog suggestie??? ik wil eigelijk niet de HD gaan formateren voor zo een stomme searchbalk.

Die LOP.COM is met mij nog niet klaar daar ga ik nog wel tijd voor uit trekken, de hufters.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Configuratiescherm -> Software - staat ie daar bij (Windows 980?

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 16-02-2004 10:08 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Hehe PCDEALER was me voor
sorry :*)

hmmz.
ad-aware en ZEKER Spybot search and destroy zou hem toch echt wel moeten killen. Hij staat toevallig niet gewoon onder configuratiescherm software?
Dit zag ik niet staan in je uitleg namelijk

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 10:08 ]

• Artwido
Nee daar heb ik als eerste naar gekeken natuurlijk. :)

En ik heb gisteren voor Ad-aware nog de updates binnengehhald.
Ad-aware vond nog wel het één en ander maar die balk staat er dus nog steeds.
Spybot heb ik er ook overheen gegooid maar helaas.

[ Voor 65% gewijzigd door Artwido op 16-02-2004 10:11 ]

Verwijderd

Ik zie vaak genoeg dat gebruikers balken van lop.com geinstalleerd hebben. Dan is het ad-aware en spybot erover heen en weg is tie. Wat je kunt proberen is een deel van de naam van de balk lop.com (die je dus kunt vinden door internet explorer te openen en dan ergens op een leeg deel van de balk te klikken met je rechter muisknop.)in te voeren in regedit en dus hiernaar te zoeken. Ik heb namelijk ook wel eens gehad dat je hem met de volledige naam niet kunt vinden. Verwijder hem alleen als je zeker weet dat het die balk is :) (sorry als dit al eerder is gezegd in dit topic: zie het maar als een samenvatting :P )

Wat je uiterraard wel kunt doen is de balk gewoon niet weergeven. Dit kun je doen door op een leeg stukje van het menu te klikken met je rechtermuisknop en dan de balk die je weg wilt hebben 1x aan te klikken. Hij staat dan nog wel geinstalleerd maar word niet meer weergegeven in je internet explorer

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 10:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 10:15:Wat je uiterraard wel kunt doen is de balk gewoon niet weergeven. Dit kun je doen door op een leeg stukje van het menu te klikken met je rechtermuisknop en dan de balk die je weg wilt hebben 1x aan te klikken. Hij staat dan nog wel geinstalleerd maar word niet meer weergegeven in je internet explorer
Dan blijft dat ding nog steeds leuk actief, geen oplossing dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 10:18:
[...]

Dan blijft dat ding nog steeds leuk actief, geen oplossing dus.
weet jij iets beters dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 10:21:
[...]

weet jij iets beters dan?
Ja, het ding verwijderen. :+

Probeer HT nog eens.
Desnoods download je hem nog eens van mijn locatie.
Als je HT niet aan het draaien krijgt, heb je voor 99% nog andere malware erop staan die het uitvoeren ervan voorkomt.
Post dan je running processes.

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Het is wel heel toevallig maar ik had het probleem ook afgelopen weekend met lop.com. Ik heb het ook geprobeerd met Ad-Aware 6.0 Pro maar die zag hem niet, net als PestPatrol.

Om het verhaal kort te maken: gebruik HijackThis. Heeft bij mij uiteindelijk de oplossing gebracht. Ff goed kijken naar vreemde waarden die je ziet en die verwijderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Stimpy001 op 16-02-2004 10:38 ]

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Heb je het al eens geprobeerd in veilige modus? (F8 tijdens het opstarten)
Dit wil meestal wel helpen om het te kunnen verwijderen.
Er is ook nog een optie in ad-aware die ervoor zorgt dat alles wat hij scanned afgesloten wordt. Dus draaiende internet-explorer schermen e.d., ik weet niet of deze optie standaard aan staat of niet.

• Artwido
Ik heb net weer ad-aware gedraaid. Ik heb voordat ik liet scannen als uit het geheugen gegooid wat niet van belang was. (ctrl, alt, del)

maar op nog twee coockies na vond hij niets.

Ik ga nu dat progje van Schouw proberen. Jullie horen nog :)

• Artwido
Dankzij Schouw met zijn scanprogje is het toch nog gelukt! _/-\o_ mijn dank is groot!

En in nog geen 3 sekonden! hij scant alleen het register.

De balk is weg! pffff

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verder gaan met denken over dit weg krijgen :P

Artwido: die HijackThis.exe zou het gewoon goed moeten doen, de download gaat hier iig gewoon goed.

Welke build is trouwens je AdAware? De wat oudere versies worden IIRC niet meer ondersteund, die halen geen updates meer binnen. Dus als je bijv. een half jaar geleden hebt geinstalleerd: verwijder die even en haal een nieuwe binnen zodat die wordt geupdate.

Verder heeft http://www.doxdesk.com/parasite/lop.html een uitgebreide tekst over het handmatig verwijderen.

edit:
Hmmm. Anders moet ik voortaan wat eerder op Verstuur drukken 8)7 :+

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 16-02-2004 11:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1