Sorry dat de vraag zo onduidelijk is maar ik kan er niet echt een andere omschrijving aan geven. Hier mijn vraag:
Ik heb 4 textboxen, de eerste textbox voer je een zin in:
Bijvoorbeeld: morgen mooi weer
bij de tweede krijg je dan hoeveel tekens die zin heeft, in dit geval zou je daar dus 16 krijgen, in textbox 3 vul je een getal in, bijvoorbeeld 2, dan is het de bedoeling dat in textbox 4 het 2e woord uit de zin in textbox1 te krijgen dus in dit geval: mooi.
hier volgt de code, er zitten een hoop dingen in wat vrij slordig is en ook dingen die niet eens gebruikt worden maar ik heb een hoop tijd zelf zitten proberen en het wilde niet echt lukken, vandaar mijn vraag:
Ik krijg dus in textbox 4 wel de text die ik wil bijvoorbeeld als ik intyp: Abc Def Ghi Jkl Mno
en ik neem dan de x = 3 oftewel textbox3 = 3 dan krijg ik eruit
Ghi Jkl Mno, hij stopt dus niet na Ghi maar hoe zorg ik ervoor dat hij dat wel doet?
Hoop dat iemand me kan helpen.
De listbox is niet relevant..
Aaad
Ik heb 4 textboxen, de eerste textbox voer je een zin in:
Bijvoorbeeld: morgen mooi weer
bij de tweede krijg je dan hoeveel tekens die zin heeft, in dit geval zou je daar dus 16 krijgen, in textbox 3 vul je een getal in, bijvoorbeeld 2, dan is het de bedoeling dat in textbox 4 het 2e woord uit de zin in textbox1 te krijgen dus in dit geval: mooi.
hier volgt de code, er zitten een hoop dingen in wat vrij slordig is en ook dingen die niet eens gebruikt worden maar ik heb een hoop tijd zelf zitten proberen en het wilde niet echt lukken, vandaar mijn vraag:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| Private Sub CommandButton1_Click() Dim lengte As Integer Dim zin As String Dim spatie As String Dim i As Integer Dim posities(10) As Integer Dim x As String Dim n As Integer Dim m As Integer zin = TextBox1 lengte = Len(zin) TextBox2 = lengte plaats = 1 For i = 1 To lengte letter = Mid$(zin, i, 1) ListBox1.AddItem (letter) If letter = " " Then posities(plaats) = i plaats = plaats + 1 End If Next i For i = 1 To 10 ListBox1.AddItem (posities(i)) Next i x = Val(TextBox3) b = y c = posities(2) d = posities(3) e = posities(4) f = posities(5) g = posities(1) v = posities(3) spatie = " " If x = 3 Then TextBox4 = Mid$(zin, c) End if End Sub |
Ik krijg dus in textbox 4 wel de text die ik wil bijvoorbeeld als ik intyp: Abc Def Ghi Jkl Mno
en ik neem dan de x = 3 oftewel textbox3 = 3 dan krijg ik eruit
Ghi Jkl Mno, hij stopt dus niet na Ghi maar hoe zorg ik ervoor dat hij dat wel doet?
Hoop dat iemand me kan helpen.
De listbox is niet relevant..
Aaad
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 17:06 ]