Toon posts:

Geen Sata als FSB boven 110 mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASROCK P4VT8 moederbordje gekocht met S-ata raid.

er zit een P4 2ghz in (loopt std op 100*20). nu is deze goed over te klokken. deze liep op een ander systeem zinder problemen op 133 FSB.

Nu heb ik het probleem dat als ik op mijn asrock bord de fsb boven de 110 mhz zet dat de s-ata controller de aangelsoten hdd's ( 2x maxtor 120gb) niet herkend.

Ik heb de meest recente bios op mijn plankje zitten. en kan ook via google niets vinden wat ook maar op mijn probleem lijkt.

Dit bord ondersteund ook 533 en 800 (bussnelheid) processoren. dus de sneheid zo ie aan moeten kunnen.

Iemand suggesties ??

Verwijderd

Ik ken het bordje niet, maar zijn in de bios de dividers niet in te stellen? Want als je je FSB verhoogt, dan gaan je AGP en PCI snelheid ook omhoog, en het kan zijn dat je SATA controller laatste niet zo leuk vind.

Op sommige mobo's kan je dan dividers instellen, zodat je toch nog de PCI snelheid laag kunt houden bij een hogere FSB.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat je bij een B-plankje de dividers in kan stellen...
Anyway; je controller kan dergelijke snelheden niet meer goed aan denk ik.
Want als je je FSB doet OC'en, ga je niet alleen met je cpu omhoog, maar ook met alle andere onderdelen als je niet je divider kan instellen :)

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Topicstarter
toch vind ik het vreemd....

in het boekje staat dat ie 400/533/800 fsb processoren ondersteunt

stel dat ik een p4 met een 533 fsb heb dan moet ik die ook instellen 133 (4x133=533)

of maak ik nu een denkfout??

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 17:23:
toch vind ik het vreemd....

in het boekje staat dat ie 400/533/800 fsb processoren ondersteunt

stel dat ik een p4 met een 533 fsb heb dan moet ik die ook instellen 133 (4x133=533)

of maak ik nu een denkfout??
dan pakt je moederbord daarbij automatisch de passende divider als het goed is.
Het probleem is dus dat je die niet handmatig kan instellen :)

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Topicstarter
Zegato schreef op 15 februari 2004 @ 17:30:
[...]

dan pakt je moederbord daarbij automatisch de passende divider als het goed is.
Het probleem is dus dat je die niet handmatig kan instellen :)
maar als ik un dus op 133 instel dan ziet ie um als een 2,66mhz p4 en dan zou ie daar dus toch de juiste divider bij moeten kiezen........

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 17:34:
[...]

maar als ik un dus op 133 instel dan ziet ie um als een 2,66mhz p4 en dan zou ie daar dus toch de juiste divider bij moeten kiezen........
Yup, nu alleen hopen dat de P4 dat trekt, met een beetje geluk wel :)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Asrock bordjes zijn budget bordjes van Asus. Niet erg geschikt voor overklokken.

dikzak

Pagina: 1