Toon posts:

CMOS Checksum error!

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Help! Ik krijg dit als ik opstart!

CMOS Checksum error Defaults loaded

Wat moet ik nu doen?? :?

Help me snel!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
batterij-tje vervangen, lijkt me

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

naar de bios gaan en dan de setup defaults laden en deze opslaan. Als dit niet werkt je bios battarij vervangen!!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
klinkt alsof je je Duron verkeerd hebt ingekleurd of een te hoge snelheid hebt ingesteld, zonder daarbij het core voltage wat te verhogen. ff bios instellingen resetten (met jumpertje, ff in handleiding kijken) of als dat niet lukt, ff batterijtje eruit halen en er opnieuw instoppen.

Is allemaal vast niet zo ernstig (of heb je met een zwaar overgeklokte CPU je bios zitten flashen?)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had dus al de hele tijd dat jumpertje verzet, aangezet, terugzetten en weer aangezet. Maar hij reageerde toen helemaal niet op de aan/uit knop!

Maar nu doet hij het gewoon weer!

Verwijderd

Dat betekent gewoon dat jij de stroom eraf hebt gehad, dus stekker eruit oid. En als je dan weer voor het eerst boot krijg je dit. Ik iig op me CUSL2 wel, dat is soort van beveiliging. Dus gewoon weer de BIOS in om alles goed te zetten. Het is nou niet stuk ofzo. :)

Verwijderd

probleem heb ik ook , maar nog ik heb wel , dat ie automatisch mijn bios RESET hoe kan dit dan, soms geeft die het aan , druk ik op de reset knop , en de standard bios setting zijn geladen? iemand een idee

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nogmaals: gebruik de search eens!

komen ze nog een keer:

[topic=87529/1/25]
[topic=11457/1/25]
[topic=176008/1/25]
[topic=286709/1/25]
[topic=176663/1/25]
[topic=342053/1/25]
[topic=370663/1/25]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 22:42 schreef RObocope het volgende:
probleem heb ik ook , maar nog ik heb wel , dat ie automatisch mijn bios RESET hoe kan dit dan, soms geeft die het aan , druk ik op de reset knop , en de standard bios setting zijn geladen? iemand een idee
voor zover ik weet is een checksum error een (bijna) lege batterij of een gare BIOS chip.

Verwijderd

kan hier nix in vinden dat helpt.
het is trouwens zo, Het probleem komt voor ''Cmoss error'', en dan druk ik op de RESET knop , en alle standard instellingen van de bios zijn heel leuk geladen, kan het toch zijn dat mijn batterij leeg is?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

[topic=11457/1/25]

Antwoord van Woebes is correct! (echt beter zoeken hoor)

Batterij dus...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Ik zet hier nog even tekst neer, anders lijkt het dat Merely dit dichtgeknald heeft :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.