[XP] vastloper tijdens Windows load-screen

Pagina: 1
Acties:

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05-2025
een vriend van mij vroeg me om 2 vervelende searchbalkjes weg te komen halen. De eerte was een makkelijke, gewoon geintegreerd in IE, kon als werkbalk worden uitgezet

bij de tweede echter, ben ik verdachte processess gaan afsluiten, en zo lukte het de toolbar weg te krijgen. Om te controleren of deze terug zou komen, rebootte ik de pc. Vanaf dat moment, kon de pc niet verder komen dan het WXP load screen met de drie fijne blauwe vierkantjes die in een rijtje aan men voorbij ziet gaan; op dat moment freezed het beeld.

opstarten in de safe mode werkt, maar in de safe mode met netwerk weer niet, en vorige goedlopende settings proberen mocht ook niet baten. Ik ben inmiddels 2 formats en xp installs verder, maar het probleem blijft.

iemand bekend hiermee? (FAQ Hangen en Opstartproblemen leverde niets op, ik denk namelijk toch dat het softwarematig is, evenals de search en google)

misschien iets met de bios?

het gaat om een:
athlon xp 2200+
jetway ....? mobo
OEM 512 MB/ pc2700
systeempje

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je nog meldingen als de pc hangt ? Geprobeerd de Bios op factory settings te zetten ? Wat is het exacte type moederbord en biosversie ?

Met memtest , en tooltjes van de harddisk- ,processor- en moederbordfabrikant het een en ander aan tests uitgevoerd ?

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 15-02-2004 16:57 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• paulman
sanfranjake schreef op 15 februari 2004 @ 16:56:
Krijg je nog meldingen als de pc hangt ? Geprobeerd de Bios op factory settings te zetten ?
nee, ik krijg geen melding dan, de blokjes blijven dan gewoon stilstaan, zoals ze meestal maar heel even doen. Bios defautls al geprobeerd.

Verwijderd

Je kunt via F8 bij het opstarten kiezen voor de laatste goed werkende configuratie.
Als ie dan weer opstart zou ik de balkjes met een daarvoor bestemd programma verwijderen, Ad-Aware of Spybot S&D bijvoorbeeld ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 17:06 ]

Verwijderd

Offtopic:
een vriend van mij vroeg me om 2 vervelende searchbalkjes weg te komen halen. De eerte was een makkelijke, gewoon geintegreerd in IE, kon als werkbalk worden uitgezet
:X :X

Dat is natuurlijk geen manier van verwijderen, de kans dat het ding evengoed nog gegevens verstuurd of iets in die trant is 90+%.

offtopic:
Waarom kan ik niet iemand quoten in een [ ot ] tag?

• paulman
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 17:09:
Offtopic:

[...]
:X :X

Dat is natuurlijk geen manier van verwijderen, de kans dat het ding evengoed nog gegevens verstuurd of iets in die trant is 90+%
ik gooi er altijd nog wel aaw oid over
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 17:05:
Je kunt via F8 bij het opstarten kiezen voor de laatste goed werkende configuratie.
Als ie dan weer opstart zou ik de balkjes met een daarvoor bestemd programma verwijderen, Ad-Aware of Spybot S&D bijvoorbeeld ;)
paulman schreef op 15 februari 2004 @ 16:53:
opstarten in de safe mode werkt, maar in de safe mode met netwerk weer niet, en vorige goedlopende settings proberen mocht ook niet baten.

Verwijderd

Je schrijft
Ik ben inmiddels 2 formats en xp installs verder, maar het probleem blijft.
dus kan het probleem toch niet meer ìn Windows zitten?

Misschien iets met de harddisk, of in het bios?

• paulman
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 20:24:
Je schrijft
[...]
dus kan het probleem toch niet meer ìn Windows zitten?

Misschien iets met de harddisk, of in het bios?
of met de windows default drivers...... of juist niet (met het oog op de safe-mode)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
2 formats en 2 installs verder :?

Heb je meerdere partities op die pc? Dus bij het opnieuw formatteren+installeren van XP, moet je op een gegeven moment opnieuw opstarten, en dan is het weer einde verhaal? Dat vind ik wel heel erg sterk.

Kijk eens bij de event viewer als je in de veilige modus zit (eventvwr.msc) ?

Heb je nu nog last van die "searchbalkjes"?

[ Voor 3% gewijzigd door Mike Jarod op 15-02-2004 20:35 ]

Verwijderd

ik heb een keer een bootprobleem gehad. onder safe-mode ging het goed. ik kwam erachter dan Norton Anti Virus corrupt was geraakt. Heb het uit de startup gehaald in safe-mode en het vervolgens verwijderd en geherinstalleerd.

maar bij jou lijkt het op een device-driver probleem. misschien de grafics driver?
Pagina: 1