Wanadoo verdeel kastje

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 18:58
Binnenkort krijg mijn pa de spullen van wanadoo cable binnen. Nou zit daar een verdeelkastje bij die meteen op de TV aansluiting moet zodat je een kabel hebt voor internet en eentje voor TV.

Nou loopt die kabel voor het internet naar een kamer waar het modem staat maar ook nog een TV. Is dan mogelijk om die kabel weer te splitsen zodat in die kamer internet en TV mogelijk is. Het is namelijk een flat en er is maar 1 TV aansluiting.

Verwijderd

ah i see. je bedoelt dat je een verdeelkastje hebt in de woonkamer bijv en dat de computer in slaapkamer staat bijv en dat er tussen de verdeelkastje en computer een coax kabel hebt en daarvan wil je het tv singaal ontrekken om ook tv te kunnen kijken in de slaapkamer.

theoritisch zou dat wel moeten kunnen hmmmm....

maar zou je achteruit op gaan lijkt me ? hmmmm.... want in theorie is vanaf verdeeldoos direkt op de modem aansluiten met een kabeltje van 30 cm zeg maar het beste kwaliteit dan door meerdere kamer gaan.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 17:03 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vanaf de splitter in de woonkamer/meterkast moet je 2x coax trekken. 1 keer voor TV en 1 keer voor je kabelmodem.

Verwijderd

ja dat kan wel. ik had het ook zo.
maar ik had toen nog die oude witte modem ik weet niet meer hoe die heet.
ik heb het al 1 jaar niet meer want ik ben overgestapt op Adsl.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 20:05
Ik kan je aanraden om je modem zo dicht mogelijk bij je kabelaansluting aan te sluiten. Dit geeft het minste storing. Als je dan toch al een extra kabel moet trekken kun je het beste gewoon UTP trekken, wat na je modem komt. En dat kan tot 100 meter zonder problemen.

[edit]
Cocacola11: dat witte modem, het demos systeem, kon zelfs na 5x splitten nog prima werken. Met de huidige motorola eurodocsis modems kun je dat echt wel vergeten :)

[ Voor 25% gewijzigd door MikeN op 15-02-2004 17:03 ]

Verwijderd

jadjong schreef op 15 februari 2004 @ 17:00:
Vanaf de splitter in de woonkamer/meterkast moet je 2x coax trekken. 1 keer voor TV en 1 keer voor je kabelmodem.
ik raad toch de modem amper 30 cm kabeltje of zo te aansluiten op de hoofdbron (woonkamer/meterkast verdeeldoos) en dan de rest met utp omdat dat het beste kwaliteit oplevert.

het betekent wel dat de TS helaas 2 kabels moet trekken utp(voor computer) en coax(voor tv)

en aangezien hij nu zo een setje krijgt zal het wel eurodoscis zijn en een poster hierboven zei al dat dan moeilijk splitten wordt. (ik heb de oude com21 nog dus weet nie)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 17:07:
[...]

ik raad toch de modem amper 30 cm kabeltje of zo te aansluiten op de hoofdbron (woonkamer/meterkast verdeeldoos) en dan de rest met utp omdat dat het beste kwaliteit oplevert.

het betekent wel dat de TS helaas 2 kabels moet trekken utp(voor computer) en coax(voor tv)

en aangezien hij nu zo een setje krijgt zal het wel eurodoscis zijn en een poster hierboven zei al dat dan moeilijk splitten wordt. (ik heb de oude com21 nog dus weet nie)
Helemaal mee eens. Eerst direct op de hoofdaansluiting de verdeeldoos plaatsen, en dan direct naar je kabelmodem. TV en raio kun je mee doen wat je wilt, maar voor internet moet je toch echt ff een nieuw UTP kabeltje trekken. Die kan ook veel langer zijn zonder dataverlies.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Je moet je splitter direct op het kabelaansluitpunt aansluiten en daarna sluit je de tv en de modem daar weer op aan. Doe je het anders, jammer maar dan lukt het tegenwoordig niet meer.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 18:58
Ok, dus ik zet eerst die verdeelkast op de hoofdaansluiting, uit die verdeelkast heb ik dan 2 kabels. De ene gaat gewoon meteen in de tv in de woonkamer. Die andere deel ik nog keer, 1 gaat dan naar het modem ( 30 cm ongeveer ) en die andere trek ik helemaal door naar de slaapkamer. Vanuit de modem doe ik dit gewoon met een UTP kabel natuurlijk. Correct allemaal ??

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

TheJackal schreef op 15 februari 2004 @ 18:01:
Ok, dus ik zet eerst die verdeelkast op de hoofdaansluiting, uit die verdeelkast heb ik dan 2 kabels. De ene gaat gewoon meteen in de tv in de woonkamer. Die andere deel ik nog keer, 1 gaat dan naar het modem ( 30 cm ongeveer ) en die andere trek ik helemaal door naar de slaapkamer. Vanuit de modem doe ik dit gewoon met een UTP kabel natuurlijk. Correct allemaal ??
Nee, de aansluiting van de splitter waar je modem aan komt kun je niks anders aan hangen. De aansluiting van de splitter waar TV en/of Radio uit komt moet je gaan splitten voor verschillende tv's

Verwijderd

de lange versie: casema hoofdaansluiting --> verdeler en op die verdeler zit een speciale schroefddraadcoax dat voor de modem bestemd is en die kabel is ongeveer 30 cm en dat krijg je gewoon erbij geleverd, er zitten ook gwone coax aansluitingen op die voor je tv en radio bestemd zijn, bij mij zit er TV1 TV2 en RAD1, anderen hebben alleen TV1 en RAD1 meer niet en die moeten dus wel splitten

dus op die verdeler ga je de splitter ( zo een t-stuk bijv? plaatsen, het liefst die ene die helemaal van metaal is want daar zit iets in wat de kwaliteit van het beeld ten goede komt, een diode dacht ik?) aansluiten en dus op die splitter 2 coaxkabels aansluiten naar de 2 tvs waar ze ook mogen staan en een utp kabel op de modem die naast de verdeler hangt aansluiten en op de computer ook.....

de korte versie: pas gaan splitten op de verdeler aangezien de modem toch een eigen aansluiting heeft op de verdeler en je niet ff stiekem simpel kan aftakken. de rest vogel je zelf wel uit of je moet de lange versie gaan lezen
Pagina: 1