PIII boot van geen enkele drive

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb net een ouwe PIII met een ASUS P2B bordje wat verbouwd (het ding liep daarvoor prima), maar nu alles erin zit weigert het kreng te booten.

Eerst poging was de Maxblast bootable CD erin te doen. Werkte niet, ik kreeg een CD boot failure. Tweede poging was XP CD er in te doen, ik krijg de melding No Emulation System Type-(00), gevolgd door NTDLR is missing. Derde poging met Maxblast vanaf diskette, krijg melding DOS could not be loaded. Als de HD er alleen inzit blijft hij gewoon hangen na het IRQ overzicht.

Kan zijn dat dit mobo geen XP opstart CDs/disks accepteert ofzo? Maar waarom dan ook de Maxtor disks niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-02-2004 16:25 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

probeer is met een opstart diskette van win98 en instal da eerst win98 en dan upgraden naar xp da moest ik ook doen met mijn intel celeron 500mhz ;)

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 16:53:
probeer is met een opstart diskette van win98 en instal da eerst win98 en dan upgraden naar xp da moest ik ook doen met mijn intel celeron 500mhz ;)
Upgrade naar XP??? dat is toch wel het slechtste wat je kan doen....

Ik zou de PC eerst eens helemaal strippen en alleen het nodige erin...
dan kijken wat je wel en niet kan...
controlleer ook eens je bios instellingen!!

Als ik maar een beetje kan computeren

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik ben eruit, door snel op '1. No Emulation System Type-(00)' te drukken wanneer die optie langsvliegt bij de XP opstart CD... geen idee waarom, maar de XP installatie draait nu. Helaas geen Maxblast dus... het blijft vreemd.

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-02-2004 17:06 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.